Varningar/Info här på RG

Av Peter62
1 nov. 2008 04:28
Visningar: 526
Skulle man inte kunna ha nån sida här på RG ,Där det skulle stå lite om varningar som utfärdats i olika länder ,som är intressanta för oss som ska ut och resa?
en ruta vid varje land,där den som är intresserad kan klicka och då kommer Varningar/Info fram.
Nu menar jag inte,lika slätruket som Svenska UD, "Svenska Utrikesdepartementet avråder resor till..."

T.ex att gå ut med Varning eller INFO om kubmaneten som har ökat i antal nu vid Pukhet..en av världens giftigaste maneter.

Eller nåt annat som vi resenärer har nytta/bör veta när man ska resa.

Mvh Peter
Av Bengtar
1 nov. 2008 08:22
Att ha aktuell information om vad som händer ute i världen tycker jag är en utmärkt ide.
Bengt
Av Energi
1 nov. 2008 18:06
Låter som en riktigt bra ide
Av Emmsan
1 nov. 2008 19:17
Vilken bra idé! Det är ju ofta man kan undra om det finns något man skall veta om ett ställe men inte står någonstanns. Om alla som varit där skriver en rad om vad de kan ha att varna för skulle underlätta ev beslut! Jättebra idé Peter!
Av Legusta
20 aug. 2010 12:43
Låter som en mycket bra ide som reseguiden har missat totalt.... oroliga resenärer vill veta mer av vad som är sant och falskt.
Av Hathor
20 aug. 2010 14:33
heja peter,sån bra ide...
m
Av Ljhd
20 aug. 2010 15:39
Bra idé - själv vill jag varna för biluthyrningsfirma i Prestwick Skottland - Discount Car Hire ( DCH ) dchscotland.co.uk . Hyfsat pris men väldigt inrökta smutsiga hyrbilar !! Vårt ex innehöll dessutom gammal
mat/godiskex mellan framstolarna , hundhår och ingen bensin. Dessutom fick vi "lösa" ut bilen från parkeringen med biljetten och 3,5 pund i kontanter - detta efter 45 minuter . Vi hade bara sedlar...:-) .
Nej, nästa gång blir det nog Hertz el dyl.
Av Begesk
20 aug. 2010 19:23
Jag vet inte , men nog finns det en valfri möjlighet under rubriken: "SÖK DISKUSSIONER" och underrubriken: "VARNING" och valfritt land.
Under den rubriken kan man söka "Fuktiga hotell" , "unken hotelldoft", olika typer av farliga djur som ex kubmaneten, etc. Det som är viktigt är att skaparen av inlägget har sorterat inlägget på rätt ställe.

Varningar om djurplågeri typ elefanter, tigrar och andra nerdrogade "roliga" djur för oss människor och våra och mina bortskämda barn.

Till Peter62. Jag tycker att RG har tillgodosett din idé eller har jag missuppfattat ??
Av Peter62
21 aug. 2010 11:59
oj , hur kom denna fråga upp nu *s* ?
skrev den 2008-11-01... ett tag sen ,och nu kommer det fler kommentarer :) kul.

mvh Peter
Av Zapparo
22 aug. 2010 18:09
det låter idealiskt i mitt tycke. men man får dock ha konstant ständiga uppdateringar.
21 nov. 2010 19:32
Ja "Peter62", nu är det dax för en uppdatering av Varning.

Varning eller INFO om kubmaneten som har ökat i antal nu vid Pukhet..en av världens giftigaste maneter.
Av Peter62
25 nov. 2010 03:05
Citerat från signal99:
Ja "Peter62", nu är det dax för en uppdatering av Varning.

Varning eller INFO om kubmaneten som har ökat i antal nu vid Pukhet..en av världens giftigaste maneter.
jo, Verkligen, har hört att dessa små giftiga krabater är på frammarsch... Vore ju en tanke att RG satt in på Förstasidan nu, för att dessa "Irukandji" Är inte att leka med ....

mvh Peter
Av Begesk
25 nov. 2010 07:57
Citerat från peter62:
Citerat från signal99:
Ja "Peter62", nu är det dax för en uppdatering av Varning.

Varning eller INFO om kubmaneten som har ökat i antal nu vid Pukhet..en av världens giftigaste maneter.
jo, Verkligen, har hört att dessa små giftiga krabater är på frammarsch... Vore ju en tanke att RG satt in på Förstasidan nu, för att dessa "Irukandji" Är inte att leka med ....

mvh Peter
Researrangörerna kommer nu att bli tvingade att informera om denna faran. De har tidigare mörkat den.

En liten petitess signal99. "Om man aldrig gör något så gör man aldrig fel" Du menar nog Phuket, så ingen missuppfattar att det är i ett annat land. :=). Det gäller Thailand!!