Varningar IGEN

13 feb. 2009 11:52
Visningar: 443
Så är det dax igen
Kom som meddelande:
Men det är väl ingen numera som får på detta!!
Ingemar_e

Dania01 säger:
Hi, Greetings from Miss Precious,
My name is Miss Precious Soumah. i am honest and good looking girl, i come across your profile today which looks nice to me and i am interested to have good relationship with you. I will tell you more about me and send my pictures to you as soon as you reply my letter to my private email.( (Logga in för att se e-postadress) ) i will be waiting for your mail soon.
Yours Sincerely Precious.

Hej, Hälsningar från Miss Precious,
Mitt namn är Miss Precious Soumah. Jag är ärlig och snygg tjej, jag kommer hela din profil i dag som ser bra ut för mig och jag är intresserad av att ha goda relationer med dig. Jag kommer att berätta mer om mig och skicka mina bilder till dig så fort du svarar mitt brev till min privata e-post. (Logga in för att se e-postadress) Jag kommer att vänta på att din e-post inom kort. Med vänlig hälsning Precious.
Av Mpc
13 feb. 2009 11:58
jo vi är ett par st som har fått i från Dania01
13 feb. 2009 12:21
Citerat från gullsing:
Kolla den här adressen, där jag har skrivit tidigare. http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/ny-medlem-i-dag-angela2love-7596. Det handlar om samma sak. Jag önskar att de skulle finnas någon, som kollar upp alla nya medlemmar, som verkar vara suspekta.
Tror inte alltid detta är lätt att kolla.
Problemet är ju att med öppenhet finns det risker.
Jag finner inte denna "medlem" kvar, varken här eller på internationella sidorna.
Av Mbild
13 feb. 2009 12:21
Jag har också fått, kanske bara dom snyggaste som får från henne *asg*
13 feb. 2009 12:39
Jag gissar att det bara är män, som får dom erbjudandena. Det har ju skickats sådana här varningar tidigare, där bland annat en man varnade för att skriva mejl till den, som har skrivit till honom. Han hade ju blivit lurad på massor av pengar.

Som jag ser det, är det kanske just under helgerna, som sådana blir medlemmar och passar på, att skriva meddelanden under helgen innan man öppnar igen på RG på måndagen.
13 feb. 2009 12:42
Citerat från gullsing:
Jag gissar att det bara är män, som får dom erbjudandena. Det har ju skickats sådana här varningar tidigare, där bland annat en man varnade för att skriva mejl till den, som har skrivit till honom. Han hade ju blivit lurad på massor av pengar.

Som jag ser det, är det kanske just under helgerna, som sådana blir medlemmar och passar på, att skriva meddelanden under helgen innan man öppnar igen på RG på måndagen.
Precis, detta är ju inte en "träff" hon föreslår.
Kom åxå ihåg den mannen som blivit drabbad (av naivitet kanske),
Dessa fenomen finns på många sighter här på nätet.
Av Ellinor
13 feb. 2009 12:51
Hej,
Medlemmen i fråga är avstängd och vi arbetar hårt för att undvika liknande spam i framtiden.
Vi ber om ursäkt för eventuella obehag detta kan ha orsakat.

Vänliga hälsningar,
Ellinor Thunberg
Webbredaktör
13 feb. 2009 12:54
Citerat från ellinor:
Hej,
Medlemmen i fråga är avstängd och vi arbetar hårt för att undvika liknande spam i framtiden.
Vi ber om ursäkt för eventuella obehag detta kan ha orsakat.

Vänliga hälsningar,
Ellinor Thunberg
Webbredaktör
Tackar, vet att det är svårt att bli av med denna typ av spam, de förekommer ju lite överallt här på nätet.
Tycker precis som nu att jag/vi så fort det dyker upp varnar här på Diskussionerna.
ingemar_e
Av Dazind
13 feb. 2009 13:46
Yes.. jag fick också mail ifrån henne! Inte bara er äldre hon vill åt! :)
Av Legusta
13 feb. 2009 15:02
Dania01 säger:
Hi, Greetings from Miss Precious,
My name is Miss Precious Soumah. i am honest and good looking girl, i come across your profile today which looks nice to me and i am interested to have good relationship with you. I will tell you more about me and send my pictures to you as soon as you reply my letter to my private email.( (Logga in för att se e-postadress) ) i will be waiting for your mail soon.
Yours Sincerely Precious.

Hej, Hälsningar från Miss Precious,
Mitt namn är Miss Precious Soumah. Jag är ärlig och snygg tjej, jag kommer hela din profil i dag som ser bra ut för mig och jag är intresserad av att ha goda relationer med dig. Jag kommer att berätta mer om mig och skicka mina bilder till dig så fort du svarar mitt brev till min privata e-post. (Logga in för att se e-postadress) Jag kommer att vänta på att din e-post inom kort. Med vänlig hälsning Precious.
Postat 2009-02-13 11:41
13 feb. 2009 15:13
Citerat från dazind:
Yes.. jag fick också mail ifrån henne! Inte bara er äldre hon vill åt! :)
Haha, trodde hon gått på fotona, men sen kom ju Legusta utan porträtt, vad ska man nu tro!!!
13 feb. 2009 16:28
Såna brev finns ute överallt på nätet och inte vara här på RG. Jag vet att RG alltid blockerar dessa och det är bra att de gör det ganska omgående! De som skickar dessa e-mail har som mål endast att lura folk på pengar eller få mer personligt information som de sen kan använda sig av för att utföra kriminella handlingar. Har bra tips om hur du kan jävlas tillbaka om någon är intresserad så maila gärna tillbaks!
Ha det gott så länge,
Av Stoffer
13 feb. 2009 16:53
Fick ett medelande ifån Diana01 i dag, hur kan de va att slikt kan skicka medelande utan att vara medlem???
stoffer
Av Mpc
13 feb. 2009 17:33

Hallå RG han /hon dom fortsäter

HELLO,
(Logga in för att se e-postadress)
My name is Costant Upeh a,i saw your profile today and became intrested in you,i will also like to know you the more,and i want you to send an email to my email address so i can give you my picture for you to know whom i am.Here is my email address( (Logga in för att se e-postadress)) I believe we can move from here I am waiting.(Remeber the distance or colour does not matter but love matters alot in life)
Thanks
Costant
Av Ronnyk
13 feb. 2009 17:36
Samma här! två på en dag, man känner sig som en riktig brudmagnet! ska man behöva utstå detta?
Av Mpc
13 feb. 2009 17:45
Sitter o fundera varför får dom kvinnliga inte såna små trevliga brev *S*
13 feb. 2009 22:20
Citerat från ingemar_e:
Citerat från dazind:
Yes.. jag fick också mail ifrån henne! Inte bara er äldre hon vill åt! :)
Haha, trodde hon gått på fotona, men sen kom ju Legusta utan porträtt, vad ska man nu tro!!!
Jag har inte heller något porträtt men fått meddelandena
13 feb. 2009 22:49
Citerat från kustaffe:
Citerat från ingemar_e:
Citerat från dazind:
Yes.. jag fick också mail ifrån henne! Inte bara er äldre hon vill åt! :)
Haha, trodde hon gått på fotona, men sen kom ju Legusta utan porträtt, vad ska man nu tro!!!
Jag har inte heller något porträtt men fått meddelandena
Då måste det ju vara något annat som styr dessa krafter!
13 feb. 2009 23:14
Citerat från ingemar_e:

Då måste det ju vara något annat som styr dessa krafter!
Självklart är det det LURENDREJERI
13 feb. 2009 23:16
Citerat från kustaffe:
Citerat från ingemar_e:

Då måste det ju vara något annat som styr dessa krafter!
Självklart är det det LURENDREJERI
Visst är det.
Av Cevert
13 feb. 2009 23:28
Costantbaby säger:

HELLO,
(Logga in för att se e-postadress)
My name is Costant Upeh a,i saw your profile today and became intrested in you,i will also like to know you the more,and i want you to send an email to my email address so i can give you my picture for you to know whom i am.Here is my email address( (Logga in för att se e-postadress)) I believe we can move from here I am waiting.(Remeber the distance or colour does not matter but love matters alot in life)
Thanks
Costant.
Postat 2009-02-13 17:35

Här kommer en annan variant. Postat idag. Är det möjligen Miss Precious´ kusin?.
13 feb. 2009 23:30
Citerat från cevert:
Costantbaby säger:

HELLO,
(Logga in för att se e-postadress)
My name is Costant Upeh a,i saw your profile today and became intrested in you,i will also like to know you the more,and i want you to send an email to my email address so i can give you my picture for you to know whom i am.Here is my email address( (Logga in för att se e-postadress)) I believe we can move from here I am waiting.(Remeber the distance or colour does not matter but love matters alot in life)
Thanks
Costant.
Postat 2009-02-13 17:35

Här kommer en annan variant. Postat idag. Är det möjligen Miss Precious´ kusin?.
Haha, Yahoo du, same, same i olika förpackningar.
14 feb. 2009 00:05
Citerat från ingemar_e:
Citerat från cevert:
Costantbaby säger:

HELLO,
(Logga in för att se e-postadress)
My name is Costant Upeh a,i saw your profile today and became intrested in you,i will also like to know you the more,and i want you to send an email to my email address so i can give you my picture for you to know whom i am.Here is my email address( (Logga in för att se e-postadress)) I believe we can move from here I am waiting.(Remeber the distance or colour does not matter but love matters alot in life)
Thanks
Costant.
Postat 2009-02-13 17:35

Här kommer en annan variant. Postat idag. Är det möjligen Miss Precious´ kusin?.
Haha, Yahoo du, same, same i olika förpackningar.
Hon/han/den finns i flera olika upplagor
Av Bibby
14 feb. 2009 01:50
Gött att folk varnar, men tror ni inte att de fattar att det är ett scam????
Folk må vara korkade men inte så här korkade va????

OK, ifall ni inte fattar detta, skicka alla era pengar till mig, bibby, c/o Reseguiden, Göteborg.
14 feb. 2009 03:50
Hm...jag har ju porträtt...kanske därför jag inte får nåt mejl?!
Jag tycker dessa mail är rätt skoj!
Iaf när dom har en sån riktigt massivt korrekt översättning!
14 feb. 2009 11:03
Citerat från bibby:
Gött att folk varnar, men tror ni inte att de fattar att det är ett scam????
Folk må vara korkade men inte så här korkade va????

OK, ifall ni inte fattar detta, skicka alla era pengar till mig, bibby, c/o Reseguiden, Göteborg.

Du tror gott om folk, för inte så länge sedan fanns en medlem som "gått på liknande"
14 feb. 2009 14:46
Fan va kul äntligen någon som insett min min storhet och charm. fick det här frestande erbjudandet i dag måste slå till direkt.

Dania01 säger:
Hi, Greetings from Miss Precious,
My name is Miss Precious Soumah. i am honest and good looking girl, i come across your profile today which looks nice to me and i am interested to have good relationship with you. I will tell you more about me and send my pictures to you as soon as you reply my letter to my private email.( (Logga in för att se e-postadress) ) i will be waiting for your mail soon.
Yours Sincerely Precious.

Hej, Hälsningar från Miss Precious,
Mitt namn är Miss Precious Soumah. Jag är ärlig och snygg tjej, jag kommer hela din profil i dag som ser bra ut för mig och jag är intresserad av att ha goda relationer med dig. Jag kommer att berätta mer om mig och skicka mina bilder till dig så fort du svarar mitt brev till min privata e-post. (Logga in för att se e-postadress) Jag kommer att vänta på att din e-post inom kort. Med vänlig hälsning Precious.
Postat 2009-02-13 11:32 Svara | Radera

14 feb. 2009 14:50
Nä vad besviken jag blir är det fler som fått det här gulliga meddelandet ,suck då var man kanske inte så unik trots allt, nä skämt åsido så har jag svårt att förstå att folk kan vara så naiva och/eller desperata att de går på sånt här.
Bosse.
14 feb. 2009 16:38
Citerat från laplander:
Nä vad besviken jag blir är det fler som fått det här gulliga meddelandet ,suck då var man kanske inte så unik trots allt, nä skämt åsido så har jag svårt att förstå att folk kan vara så naiva och/eller desperata att de går på sånt här.
Bosse.
Bosse, jag håller med, sedan vart det ju folk t.om. utan foto som fick brevet,
Det kusliga är att det finns folk som "går på det".