Varning för Inge Karlsson bedragare ombord på Östersjöns fartyg.

5 jan. 2015 03:49
Visningar: 355
Skulle vilja varna alla som åker med båtar för en person som utger sig att han heter Inge Karlsson och bor i Norrköping. Han lurar av för snälla personer pengar och drar snyfthistorier. Han har lurat av min far 5000 kr och eftersom jag åker mycket båtar så har jag stött på honom ett antal gånger och jag har sagt till honom varje gång. Har även stött på honom på olika platser i Stockholm och varje gång har han sprungit iväg som en vettskrämd råtta.

Har stött på honom på Birka (Där han var totalportad och är det troligtvis än för att de kom på vad han håller på med) och Viking Cinderella och Silja Galaxy.

Senast ville jag ha personnumret, men det vägrade han ge ut tråkigt nog. Annars hade jag sett till att han inte hade varit välkommen på en enda båt som trafikerar Östersjön. Dock bad jag vakterna att kolla upp i kamerorna och se om de kunde identifiera honom sist han dök upp på en jobbkryssning på Silja Galaxy.
11 jan. 2015 08:20
Han drar snyfthistorier varför han inte fått sina pengar och ber om att få låna och lovar dyrt och heligt att betala tillbaka så fort han fått pengarna som är försenade. Man får ett mobilnummer som är kontantkort och byts med jämna mellanrum när det hettar till för mycket. Jag har stött på honom ett antal gånger eftersom jag både jobbar på båtar och åker väldigt mycket båt privat också Nya undanflykter och ett nytt telefonnummer varje gång som han aldrig svarar på. Och efter ett tag ges beskedet att numret inte har någon abonent.
11 jan. 2015 08:26
Han har varit portad på Birka terminalen så han inte ens fick sätta sin fot där för att han hållit på med sina bedrägerier och lurat pengar av för snälla personer som rest på fartyget. Träffade honom första gången på Viking Cinderella. Men nu verkar han hålla till mest på Silja Galaxy. Det fartyget jobbar jag på vid specialkryssningar så där åker han inte så länge till om jag får tag på hans personnummer.