Varning för Bravofly! Warning for Bravofly!

Av Anlil
8 dec. 2014 20:02
Visningar: 23042
DO NOT BOOK your trip with BRAVOFLY, what might seem as a favourable prize will change as soon as you have given your account info and you cannot withdraw they will charge you extra. I was charged 500SEK extra for one flight. I thought it was a mistake and contacted them only to be told that they thought this procedure was quite ok.

BOKA INTE med BRAVOFLY, det som verkar vara ett förmånligt pris ändras så snart du har uppgett kontoinformation och bekräftat så manipulerar de summan och tar mer betalt. De debiterade mig 500SEK extra, jag trodde det var ett misstag och kontaktade dem bara för att få veta att de tyckte det var helt ok.

Hoppas få andra att undvika Bravofly och slippa råka ut för sånt här.
8 dec. 2014 23:55
Har drabbat mig med,gällde 200kr per biljett. Orkade inte bråka med dem.men lärde mig att aldrig mer använda dem.
Av Emolis
9 dec. 2014 15:09
Har bokat med Bravofly flera gånger och det har aldrig drabbat mig, inte mer än att det har kostat 150 kr extra för att jag inte betalar via Internetbank, men det hat det ju stått innan jag godkänt beloppet. Har de dragit mer i efterhand?
16 feb. 2015 16:41
Boka inte med BRAVOFLYG De har debiterat mig 880kr extra.
17 feb. 2015 07:12
Kan någon redogöra för vad extradebiteringen är? Hur motiverar de den? Vad ska den täcka?

Ryan Air till exempel vet jag tar betalt för att man betalar med kort och sen är alla "bekvämligheter" lika med extrakostnader men det framgår ju klart och tydligt innan man slutför betalningen.
12 sep. 2015 13:23
Vill meddela att travel2be är liknande. De efterdebiterar och är helt omöjliga att ha att göra med. Försökte få en förklaring till beteendet men var lönlöst. Fick heller inget kvitto på köpet trots upprepade samtal och mail.
12 sep. 2015 13:50
Citerat från Jokkjohn:
Vill meddela att travel2be är liknande. De efterdebiterar och är helt omöjliga att ha att göra med. Försökte få en förklaring till beteendet men var lönlöst. Fick heller inget kvitto på köpet trots upprepade samtal och mail.
En spansk nätresebyrå?

Har du betalt med kreditkort så kan du kontakta banken.
Annars kan http://www.konsumenteuropa.se/ vara en startpunkt.
Av Tk1985
15 mars 2016 10:06
Boka ALDRIG med Bravofly!

De har bokstavligen snott mina pengar!
Bokade flyg, betalade hela summan, flyget vart inställt och jag har fortfarande (1 månad senare) inte fått någon återbetalning!

De har inte lyckats omboka mig på ett annat flyg så jag var tvungen att göra det själv, dvs lägga ut ytterligare pengar.. De påstår att de ursprungliga biljetterna vart ombokade vilket inte stämmer!

Helt sannslöst!

DO NOT BOOK WITH BRAVOFLY!!! EVER!!
Av Birgere
15 mars 2016 11:21
Citerat från Tk1985:
Boka ALDRIG med Bravofly!

De har bokstavligen snott mina pengar!
Bokade flyg, betalade hela summan, flyget vart inställt och jag har fortfarande (1 månad senare) inte fått någon återbetalning!

De har inte lyckats omboka mig på ett annat flyg så jag var tvungen att göra det själv, dvs lägga ut ytterligare pengar.. De påstår att de ursprungliga biljetterna vart ombokade vilket inte stämmer!

Helt sannslöst!

DO NOT BOOK WITH BRAVOFLY!!! EVER!!
bedrövligt, vilka flygsträckor o flygbolag var involverade o vilket flyg blev inställt?
Av Carmod
9 mars 2017 17:22
Citerat från Bosanac734:
Boka inte med BRAVOFLYG De har debiterat mig 880kr extra.
Av Carmod
9 mars 2017 17:27
Helt enig med er som är missnöjda med Bravoflyg! Två förstörda dagar i telefon - om man lyckas komma fram " tekniskt fel", lurad på 6000kr. Annulerade en resa och fick mindre än 10% tillbaka, vilket det inte upplystes om. Besked "in a few minutes" tog timmar! BOKA ALDRIG BRAVOFLYG !
12 feb. 2018 11:19
Hej!

Var utsatt för precis samma sak! De drog 600 kr mer än vad jag trodde jag accepterade! Det står i finstilt att priset endast gäller när man betalar med mastercard. När men sedan ändrar till visa eller något annat höjs priset, vilket är väldigt svårt att upptäcka om man inte är uppmärksam! SKITBOLAG!

VARNING! BOKA ALDIG MED BRAVOFLYG!!!!!
9 nov. 2018 10:45
ALDRIG MER BRAVOFLY!!!! Hade bokade och betalda biljetter men när vi står på flygplatsen så visar det sig att flyget var inställt sedan flera månader utan att vi fått information. Vi var tvungna att boka om oss för egna pengar som vi absolut inte fått tillbaka. Värdelös service också när vi har kontaktat dom.
Av Brassen
7 juni 2019 20:57
Japp, då har även jag blivit lurad av Bravofly. Tillkom flera extra avgifter precis när man betalat bl.a en försäkring jag inte bett om. Tycker att jag själv är ganska rutinerad men känner mig urdum just nu. Men har inte gett upp att få tillbaka det jag har rätt till även om det verkar omöjligt att få tag i dom. Så akta er för Bravofly !
20 dec. 2019 07:43
Citerat från Brassen:
Japp, då har även jag blivit lurad av Bravofly. Tillkom flera extra avgifter precis när man betalat bl.a en försäkring jag inte bett om. Tycker att jag själv är ganska rutinerad men känner mig urdum just nu. Men har inte gett upp att få tillbaka det jag har rätt till även om det verkar omöjligt att få tag i dom. Så akta er för Bravofly !
Jag har också blivit lurad av Bravofly. Har fått ett mail om Avbeställningsförsäkring fast jag inte hade bett om. De debitera mig 500 kr extra. Har du fått tillbaka pengar än?
Av Brassen
20 dec. 2019 20:41
Tyvärr orkade jag inte fortsätta jaga dom men jag berättar mer än gärna vilket lurardrejar företag det är så ofta jag kan i alla möjliga sammanhang.
Citerat från Brassen:
Japp, då har även jag blivit lurad av Bravofly. Tillkom flera extra avgifter precis när man betalat bl.a en försäkring jag inte bett om. Tycker att jag själv är ganska rutinerad men känner mig urdum just nu. Men har inte gett upp att få tillbaka det jag har rätt till även om det verkar omöjligt att få tag i dom. Så akta er för Bravofly !
Jag har också blivit lurad av Bravofly. Har fått ett mail om Avbeställningsförsäkring fast jag inte hade bett om. De debitera mig 500 kr extra. Har du fått tillbaka pengar än?
Av Henrym
18 juni 2021 11:16
BOKA ALDRIG MED BRAVOFLY! Min flyg ställdes in och jag tackade ja till resecheckar som KLM erbjöd. Mer än ett år senare har Bravofly inte lämnat ut dessa till mig! Alla möjliga kontakt (som är endast genom e-mail) besvaras med ett automatiskt meddelande "Vi jobbar på detta och återkommer snart"! 9000kr borta!
På grund av Covid-19 pandemin ställdes ett antal flyg in. Jag har fått checkar för flera resor som blev inställda men inte av resan jag hade bokat genom Bravofly! Thieves.