Var reser man bäst med barn i okt alternativt november

27 juli 2007 23:14
Visningar: 15390
Vi planerar att åka 1 eller 2 veckor i oktober alternativt november tillsammans med vår snart 2-åriga dotter. Vi har funderat på Madeira men tyvärr är det f.n. bara Solresor som flyger dit från Göteborg (Fritidsresor har spärrat alla resor tills vidare). Vi har därför funderat på Kanarieöarna, Teneriffa och Fuertoventura som alternativ.

Är det någon som kan ge tips på var man bäst åker om man vill kombinera sol & bad, med lite utflykter och god mat o dryck?

Vi har såklart funderat på Thailand som ska vara ett jättebra resmål om man har barn, men vi känner att flygtiden är väldigt lång och att tidsskillnaden kan bli ett problem.

Tacksam för alla svar!
Av Kattens
28 juli 2007 00:28
Egypten skulle jag föreslå utan tvekan. Flygtiden är inte så mycket längre än till Kanarieöarna. Då får ni garanterat sol och bad samt en massa upplevelser på köpet. Det är mycket barnvänligt där. Alla egypterna älskar barn. Hotellen håller hög standard och så. Blöjor och barnmat finns där nere.
Av Coconut
28 juli 2007 11:28
kanarieöarnaälskare här, har 2 barn som jag började resa me när som va ca 3 och 4.5 år gamla...många kanske kan tycka att det känns tråkigt att mkt e så anpassat för oss skandinavier när man åker dit men jag tycker att det e en trygghet när man reser me barnen när dom e små...va där i vintras å ska dit igen...hoppas ni hittar det ultimata...:)ha en trevlig resa....
Av Klara2
7 aug. 2007 17:13
Hej!
Vings resort ute i Arguinneguin på gran canaria, utan tvekan. De har allt vad en barnfamilj kan önska.

Hälsningar

Klara2
9 aug. 2007 08:55
Hej!

Jag jobbar som journalist på resemagasinet Vagabond och vi planerar för en artikel om höstlovsresor för familjer. Vi söker nu barnfamiljer som kan tänka sig att bli intervjuade om sina resplaner för höstlovet, i första hand utlandsresor med lite äldre barn som alltså går i skolan och har lov vecka 44. Kan du tänka dig att vara med? Mejla mig på (Logga in för att se e-postadress) senast den 22 augusti.

Solig hälsning!
Av Eve
12 aug. 2007 13:19
Jag har precis samma fråga...jag har kollat lite på Marocko...för jag är lite anti kanarieöarna...varför vet jag inte. Vi hade oxå tänkt att åka på höstlovet.
Av Besj
19 aug. 2007 20:07
Spanska fastlandet (även norra delarna) är helt OK på oktoberlovet. Vi åker till Sant Carles de la Rapita för tredje gången på oktoberlovet. Senaste två åren har det varit 2+-25 grader med osl om dagarna, 22 grader i havet och väldigt behagligt. Dessutom billigt om man bokar flygbiljetter i tid...
20 aug. 2007 10:42
Åk då till Puerto Rico på Gran Canaria!
Teneriffa har hopplösa stränder och Fuerteventura är surfarnas paradis, dvs det blåser hela tiden.
Madeira lär det regna på dagligen en skvätt.

Puerto Rico är backigt och har massa nivåskillnader överallt så tänk på att boka ett hotell nere i grytan. ( då kan shoppingcentrets ljud störa)