Var är det bra, prisvärt, skönt och lagom varmt i december?

Av Dv
3 feb. 2011 13:48
Visningar: 1523
Ska ta med mannen i mitt liv och resa två veckor i början av december. Vill ha tips på vart vi ska ta vägen. Årets skidsemestern är nyss avklarad så nu är det sol, bad, god mat och dryck som gäller. Kanske även shopping....
En av oss fyller väldigt jämt...... och vi vägrar vara hemma då.... = )
Vart ska vi ta vägen tycker ni??
3 feb. 2011 15:48
Florida är kanon. Det är billigt eftersom det är lågsäsong och orkansäsongen är dessutom slut.
Av Hathor
3 feb. 2011 20:49
Madeira,eller Oman,underbara platser denna tidpunkt på året...
Av Hkn
4 feb. 2011 00:12
I second that: Florida. Klimatet i december är snudd på oslagbart.

Men Marie – lågsäsong? Inte december väl? I synnerhet inte början (Thanksgiving firas 24 november i år och många amerikaner passar på att ta lite ledigt då). Min erfarenhet är att det svider lite mer i plånboken om man åker till Florida vid årets slut. Den verkliga lågsäsongen är under vår sommar, men då har å andra sidan delstaten förvandlats till världens största ångbastu.

:: h ::
Av Msdr
4 feb. 2011 19:38
Jag gillade Jordanien, perfekt tidpunkt att åka! Prisvärt också, samt många fina hotell och jordanerna är väldigt trevliga. Om ni mest vill sola och bada skulle jag nog rekommendera Tala Bay framför Aqaba.
Shoppingen är dock inte super, om man inte gillar bazarer och liknande, men det är lite under uppbyggnad i Tala Bay så i december finns det säkert mycket mer!