Vandra på Island

23 jan. 2017 10:45
Visningar: 514
Tudilu!

Har länge längtat efter att besöka Island så nu tänkte jag boka in en vandringsresa dit i sommar. Lutar åt att resa i mitten av juni och vara borta i 2-3 veckor. Enda målet jag har är att ta mig från Landmannalaugar - Skógar som tar ca en vecka.

Nån som vill joina?
<3
24 jan. 2017 03:35
Tjenare
Detta låter ju rätt häftigt, men hur långt är avståndet? Är det tält eller vandrarhem som gäller?
Mvh Johan
24 jan. 2017 21:47
Tja!
Har för mig att den är runt 8 mil lång. Hade tänkt tälta! :-)
Av Filppu
24 jan. 2017 22:29
Tjo!! Är väldigt sugen själv faktiskt att vandra där! Det verkar härligt och ganska bra för mig (behöver motionen).
Ni slipper vara hungriga! Jag är en kock och älskar nya saker.
Kanske ni får lära er lite matlagning eller jag lär mig av er... man vet aldrig!
25 jan. 2017 19:28
8 mil är ju inte så farligt. :)
Funkar med tält för mig, kan vara jobbigt att släppa med sig en stuga haha
Vet du vilka veckor du vill vara iväg?
Jag skulle nog kunna vara fri i 2 veckor iaf...
26 feb. 2017 13:27
Åh! Men det är ju exakt detta jag vill göra i Sommar. Undrar även också jag vilja datum det gäller? :)
Medlemmen har tagit bort svaret
7 mars 2017 03:07
Hej Madde! Jag skulle lätt vara på en vandringaresa och har alltid velat besöka Island! Dock så vet jag inte om jag hade kunnat vara där hela perioden som du tänker. Men man kan väl snacka ihop sig lite osv. Så om dy fortfarande söker en reskompis så finns jag här!
Av 797979
7 mars 2017 20:48
Citerat från Victoriawg:
Hej Madde! Jag skulle lätt vara på en vandringaresa och har alltid velat besöka Island! Dock så vet jag inte om jag hade kunnat vara där hela perioden som du tänker. Men man kan väl snacka ihop sig lite osv. Så om dy fortfarande söker en reskompis så finns jag här!
Om du är sugen på en vecka med lite utflykter å kanske hyra bil är jag på, dock med hotell/stuga...
sorry för trådkap :D
26 mars 2017 20:06
Citerat från 797979:
Citerat från Victoriawg:
Hej Madde! Jag skulle lätt vara på en vandringaresa och har alltid velat besöka Island! Dock så vet jag inte om jag hade kunnat vara där hela perioden som du tänker. Men man kan väl snacka ihop sig lite osv. Så om dy fortfarande söker en reskompis så finns jag här!
Om du är sugen på en vecka med lite utflykter å kanske hyra bil är jag på, dock med hotell/stuga...
sorry för trådkap :D
Jag vill åka i sommar till Island o uppleva naturen delvis från ryggen på islandshäst, minst en vecka... Hyra bil o åka runt oxå :-) Sorry för ytterligare trådkap :D
28 mars 2017 22:16
Har alltid velat detta, men inte mina vänner! Hör av dig på snapchat "Ohsnaplollo" så kan vi prata mer om du vill!
Medlemmen har tagit bort svaret
Av 797979
31 mars 2017 08:44
Citerat från Marris94:
Hej
Det här är absolut något jag skulle kunna tänka mig göra. När planerar ni denna resa? Jag kan från v 28. alltså mitten av juli. Skriv gärna tbx om nån här är kan tänka sig åka då // Marielle
jag kan lite när som i sommar förutom 9-10 juni och inte v. 34

Kan vi inte göra en fb-grupp och börja planera
/linda
31 mars 2017 12:45
Citerat från 797979:
Citerat från Marris94:
Hej
Det här är absolut något jag skulle kunna tänka mig göra. När planerar ni denna resa? Jag kan från v 28. alltså mitten av juli. Skriv gärna tbx om nån här är kan tänka sig åka då // Marielle
jag kan lite när som i sommar förutom 9-10 juni och inte v. 34

Kan vi inte göra en fb-grupp och börja planera
/linda
Jag e öppen för förslag o är gärna med på fb grupp o planerar tillsammans med fler Islands entusiaster till sommaren, är i stort sett ledig för resa större delen av sommaren, åker gärna mitten på juli, ca 2 veckor kan jag tänka mig. Det som jag vill ha ut av en islandsresa på ett ungefär är att hyra bil o åka runt o se sig runt på utflykter (ringvägen förslagsvis ?) , uppleva vulkan mark o dom varma källorna, hyra stuga, det som e allra viktigast för mig är att tillbringa tid med islandshästarna i deras ursprungliga miljö o uppleva naturen från ryggen på dem...vandring till fots inga jättelånga turer för min del 😛...
Hoppas vi kan få ihop ett trevligt gäng o uppleva Island 😃.
Fb: Jenny Kristina Nissen
Bara att skriva o lägga till mig där..

Mvh Jenny