Valutafundering, skaffa Lari (GEL) utanför Georgien?

Av Erc
2 maj 2012 23:02
Visningar: 1633
Besöker Tbilisi en helg i höst och noterar att valutan, som så många andra, inte verkar gå att köpa på Forex, X-Change eller de traditionella bankerna.

Att nå en destination helt utan kontanta medel i lokal valuta är lite obekvämt.

Hur väljer vana Georgienresenärer att göra?
Av Magsim
8 maj 2012 21:54
Tillsammans med fyra vänner ska jag till Georgien nu i maj (reser till alla tre länder i Kaukasus) och vi har inte växlat pengar. Ska först till Armenien, där det ska finnas möjlighet att ta ut kontanter i bankomat på flygplatsen i Jerevan. Eftersom vi sedan tar oss landvägen till Georgien har jag inte tagit reda på hur det är på flygplatsen Tbilisi, men jag kan säkert få reda på det under resan. Om jag kommer ihåg så ska jag återkomma till denna tråd.
1 sep. 2019 10:49
Nån som vet? Ska till georgien om 2v. Går inte att beställa Lari på forex. Bättre att komma dit kontantlös och ta ut pengar i bankomat.
Av Kricken
1 sep. 2019 11:14
Inga problem att ta ut i bankomat.
1 sep. 2019 14:40
Citerat från Kricken:
Inga problem att ta ut i bankomat.
Tack för svar. Tar ut där istället.
11 sep. 2021 10:51 (redigerad)
Tack så mycket för dina värdefulla råd. Tack så mycket för ditt råd. Det är faktiskt ganska obekvämt att byta valuta eller skaffa lari utanför Georgien, och dina råd hjälper mig att göra detta. I mitt hemland föredrar jag att använda tjänsterna från de banker som jag litar på. Till exempel på sidan https://foretagslan-finance.se/krediter/opr-foretagslan läste jag nyligen en recension om OPR företagslån. I denna bank hoppas jag kunna ta ett företagslån för utvecklingen av mitt företag.