Välkomnar tips ifrån Kalifornien

Av Legusta
8 dec. 2018 18:19 (redigerad)
Visningar: 96
Hej vi tänkte hämta en hund i Kalifornien i sommar och spendera några veckor omkring Santa Barbara.
Vi vill utforska Kalifornien ifrån Los Angeles till San Francisco.
Vi tar tacksamt emot tips om:
- Naturupplevelser
- Shopping (från Budget till billig lyx)
- Hyra husbil, vad man bör tänka på, bästa billigaste ställen att hyra husbil.
Av Annaer
9 dec. 2018 00:55
Hej 😊
Roligt att ni ska hämta en hund! Är det en "hemlös" hund, speciell ras eller varför åka dit flr en hund? Inget konstigt bara nyfiken 😊
Det är lättare att ge tips på vad ni ska/kan göra om du skriver tydligare hur länge ni ska vara där, några veckor kan tolkas olika.
// Anna
Av Legusta
9 dec. 2018 06:46
Jag bedriver avel och jag behöver en ny blodslinje.
Vi får låna ett hus i Carmel nära Monterey & vi planerar bo där i ca 1 vecka och där göra dagsutflykter.
De 2 andra veckorna ska vi hyra en husbil se några nationalparker mm
Av Marulk
9 dec. 2018 08:49 (redigerad)
Nationalparker: just vägen mellan LA - SF finns inga NP men väl några State park. Om ni ändå ska hyra husbil skulle jag istället rekommendera att köra Hgw1/101 norrut från SF och med upplagd rutt hinna med....Redwood NP - Lassen Volcanic NP - Yosemite NP - Seqouia & Kings Canyon NPs
Givet naturligtvis när ni tänkt resa. Vintertid är förmodligen dessa (förutom Redwood NP) svårtillgängliga pga stängda vägar
Frågor gällande husbil kan nog @brycecanyon här på RG svara bäst på.
Vill ni ha inspiration om ovanstående NP finns album här på RG
Bästa shopping i Simon Outlet Center i Livermore

Go tur
9 dec. 2018 19:10
Hejsan!

Vad trevligt att ni ska resa till Kalifornien! Jag tänkte skriva om några av de saker vi gjorde när vi var där 2015
- kör highway 1/101 mellan SF och LA , en sträcka som är fantastiskt vacker, naturen, utsikten, fina små orter att stanna till på tex Morro Bay, Santa Cruz.
- När ni är i SF så tycker jag att ni ska se Alcatraz det gamla fängelset på ön! Och sjölejonen på pier 49 nere vid fishermans warf.
- Muir Woods som ligger norr över om SF är jätte vacker park med gigantiska höga och stora träd !
Och så får ni köra över golden gate bron också !
I LA så är området runt Malibu och venice beach intressant att kolla in.
Shopping som är mer åt det lyxiga hållet är ju Rodeo Drive Beverly Hills!

Hoppas ni får en fantastisk resa !
Finns mycket att läsa hör på forumet om Kalifornien mvh Tessan