Välja hotell, Ayada Maldives, Vilamendho or Oblu bu atmosphere At Hengeli

14 maj 2021 07:43
Visningar: 211
Hej. Om du snorkligen vid husrevt är allra viktigast, vilket av följande hotell bör man välja: Ayada Maldives, Vilamendho or Oblu bu atmosphere At Hengeli? Hoppas på tips från er :)
Av Mipec
16 maj 2021 22:09
Jag har varit på Vilamendhoo samt Oblu Helengeli.

Rätt lika vad gäller koraller på husrevet, tyvärr mycket sämre på senare år.

Betydligt mer sköldpaddor och revhaj på Oblu Helengeli (såg tom en Manta som swishade förbi, men tror inte det tillhör vanligheterna).

Vilamendhoo har betydligt enklare snorkling (lätt att simma ut till kanten och sen följa strömmen eller simma mellan ingångarna), mycket rockor och enstaka sköldpaddor. Mycket enklare för ovana simmare och barn.
17 maj 2021 08:14
Tack för input Mipec. Om det kostade exakt samma, skulle du välja OBLU eller Vilamendho igen?
Vi har relativt stora barn, från 12 år och uppåt. och vi planerar att ha All Inklusive. Med vänlig hälsning Linda :)
Citerat från Mipec:
Jag har varit på Vilamendhoo samt Oblu Helengeli.

Rätt lika vad gäller koraller på husrevet, tyvärr mycket sämre på senare år.

Betydligt mer sköldpaddor och revhaj på Oblu Helengeli (såg tom en Manta som swishade förbi, men tror inte det tillhör vanligheterna).

Vilamendhoo har betydligt enklare snorkling (lätt att simma ut till kanten och sen följa strömmen eller simma mellan ingångarna), mycket rockor och enstaka sköldpaddor. Mycket enklare för ovana simmare och barn.
Av Mipec
17 maj 2021 11:43
Känner ni er trygga i vattnet, barn och vuxna, och snorklingsupplevelsen är viktigast då skulle jag köra på OBLU.

Vill man ha ett resort med mer aktiviteter och kvällsunderhållning är kanske Vilamendhoo ett bättre val.