Vågar man boka biljetter Havanna- Miami redan nu

Av Ales
23 jan. 2020 15:44
Visningar: 183
Vi flyger till Miami i mitten på dec och flyger vidare till Mexico.
Men funderar att åka från Mexico till Kuba samt
Kuba- Usa innan vi flyger hem i januari.
Vågar man boka biljetter nu utifrån eventuella restriktioner från Usa håll?
Vem att Trump införde nya rest nu i november att man bara kan flyga till Havanna (vilket vi tänkt) men är rädd att det ska komma ytterligare något som ev stoppar och då är flygbiljetterna bortkastade..
Av Keja
25 jan. 2020 21:53
Vi köpte biljett till Havanna i en butik i Cancun, för några år sen. De fixade allt som behövdes på ett par dagar (kanske kan gå samma dag?). Flyget tog en timme.
Av Ales
26 jan. 2020 15:58
Citerat från Keja:
Vi köpte biljett till Havanna i en butik i Cancun, för några år sen. De fixade allt som behövdes på ett par dagar (kanske kan gå samma dag?). Flyget tog en timme.
Tack för svar!
Tyvärr måste vi nog köpa allt hemifrån och jag är en sådan som måste vara ute i god tid, för att kunna boka alla hotell.
Men jag vet inte om jag vågar köpa flygbiljetter redan nu eller om jag ska strunta i Havanna denna gången och bara ta Mexico!?
Av Keja
27 jan. 2020 11:10
Bokar/köper du tur och retur till Havanna från Mexiko är det nog inga problem.
Av Ales
27 jan. 2020 11:23
Citerat från Keja:
Bokar/köper du tur och retur till Havanna från Mexiko är det nog inga problem.
Jodå så långt är jag med;)
Men vi tänkte boka
Miami- Cancun
Cancun- Havanna
Havanna- Miami
Så frågan var vågar vi boka biljetter då jag är orolig att det införs nya regler vad gäller Kuba -Usa?
27 jan. 2020 18:41
Citerat från Ales:
Citerat från Keja:
Bokar/köper du tur och retur till Havanna från Mexiko är det nog inga problem.
Jodå så långt är jag med;)
Men vi tänkte boka
Miami- Cancun

Cancun- Havanna
Havanna- Miami
Så frågan var vågar vi boka biljetter då jag är orolig att det införs nya regler vad gäller Kuba -Usa?
Flyger du ToR från Cancun så kan jag inte tänka mig att USA kan ha några restriktioner ang det.
Har inte följt ämnet, men var väl så tidigare att det gällde resor direkt från Usa till Kuba. Inte som nu att du flyger dit via Cancun.
Kanske bra du har en separat biljett Cancun-Havanna, så du inte gör ngn Multisop. Kan rekommendera AeroMexico från Cancun.
/Jens
Av Ales
29 jan. 2020 10:53
Citerat från Valpolicella:
Citerat från Ales:
Citerat från Keja:
Bokar/köper du tur och retur till Havanna från Mexiko är det nog inga problem.
Jodå så långt är jag med;)
Men vi tänkte boka
Miami- Cancun

Cancun- Havanna
Havanna- Miami
Så frågan var vågar vi boka biljetter då jag är orolig att det införs nya regler vad gäller Kuba -Usa?
Flyger du ToR från Cancun så kan jag inte tänka mig att USA kan ha några restriktioner ang det.
Har inte följt ämnet, men var väl så tidigare att det gällde resor direkt från Usa till Kuba. Inte som nu att du flyger dit via Cancun.
Kanske bra du har en separat biljett Cancun-Havanna, så du inte gör ngn Multisop. Kan rekommendera AeroMexico från Cancun.
/Jens
Hej!
Jag skrev nog oklart!
Vi flyger inte ToR till Cancun.
Vi flyger Miami till Cancun
Cancun till Havanna för att sedan ta oss till Miami.
Så det är det sistnämnda som jag är orolig för.
Av Keja
29 jan. 2020 16:52 (redigerad)
Citerat från Ales:
Citerat från Keja:
Bokar/köper du tur och retur till Havanna från Mexiko är det nog inga problem.
Jodå så långt är jag med;)
Men vi tänkte boka
Miami- Cancun
Cancun- Havanna
Havanna- Miami
Så frågan var vågar vi boka biljetter då jag är orolig att det införs nya regler vad gäller Kuba -Usa?
Jag skulle i alla fall inte boka som du säger.