Väder, utflykter och prisvärt boende i Miami dec/jan

26 sep. 2017 20:03
Visningar: 630
Hejsan

Vädrets makter gör att vi behöver tänka om kring vår stundande vinterresa. Vi skulle egentligen till Puerto Rico, men väljer att stanna i Miami, där vi ändå har en planerad mellanlandning. Hotellet i PR är ordentligt tilltufsat och det känns inte tryggt att ta med dottern dit.

Maken och jag har spenderat hela sommaren med på att läsa på om Puerto Ricos omnejder och har det nu lite tufft med att ladda om för att istället lära känna Miamis trakter. Därför vänder jag mig till dig som redan varit där och kan dela med dig om din resa. Vi ska vara borta dec-jan. Kan man räkna med att bada i hav/pool då? Om man älskar sol och värme, kommer man bli besviken på Miami? (Vi var ju inställda på Karibiens behagliga temperatur...)

Vi tänker att vi ska hyra en lägenhet, men har så himla svårt att veta vad man ska välja. Var ska man bo? Är det någon som hyrt en lägenhet som ni kan rekommendera?

Vi tänker att vi har en lägenhet i Miamitrakten och att vi utgår ifrån den för att göra lite utflykter. Vilka utflykter tycker ni att vi absolut ska göra? Dottern är 10 och vi är någorlunda äventyrliga, men med ett något begränsad budget.

Stort tack på förhand!
Av Birgere
26 sep. 2017 20:42
Att hitta ett boende för 2 månader så här sent blir inte lätt.
Om du kikar på dom kanske 1000 trådarna om Florida så får du massor med tips.
27 sep. 2017 06:13
Citerat från Birgere:
Att hitta ett boende för 2 månader så här sent blir inte lätt.
Om du kikar på dom kanske 1000 trådarna om Florida så får du massor med tips.
Jodå, jag har tittat och läst en hel del här, men flera av trådarna har många år på nacken och när det gäller ffa boende är jag intresserad av mer uppdaterade tips.

Vi ska inte vara borta två hela månader, men vill inte skriva exakta datum. Är pyttelite försiktig av mig.
27 sep. 2017 07:59
Citerat från Jssontrotters:
Citerat från Birgere:
Att hitta ett boende för 2 månader så här sent blir inte lätt.
Om du kikar på dom kanske 1000 trådarna om Florida så får du massor med tips.
Jodå, jag har tittat och läst en hel del här, men flera av trådarna har många år på nacken och när det gäller ffa boende är jag intresserad av mer uppdaterade tips.

Vi ska inte vara borta två hela månader, men vill inte skriva exakta datum. Är pyttelite försiktig av mig.
Du vill inte berätta någonting om vad ni är ute efter, som jag skrev i annan tråd är det då omöjligt att ge konkreta tips tyvärr. Bo varsomhelst som är tillräckligt billigt för er är det enda svar jag kan ge....
Av Birgere
27 sep. 2017 08:35
Citerat från Jssontrotters:
Citerat från Birgere:
Att hitta ett boende för 2 månader så här sent blir inte lätt.
Om du kikar på dom kanske 1000 trådarna om Florida så får du massor med tips.
Jodå, jag har tittat och läst en hel del här, men flera av trådarna har många år på nacken och när det gäller ffa boende är jag intresserad av mer uppdaterade tips.

Vi ska inte vara borta två hela månader, men vill inte skriva exakta datum. Är pyttelite försiktig av mig.
Sorry men då har jag inget att bidra med, ha en trevlig resa.
27 sep. 2017 09:38 (redigerad)
Tack i alla fall. Kanske är det någon annan som vill dela med sig av:

- lägenhet för tre som man relativt nyligen hyrt på South Beach, som man tycker är värd att tipsa vidare om
- erfarenheter av väder i Florida dec/jan
- utflykter/upplevelser som familj med en 10:åring kan få utbyte av. Vad i södra Florida ska vi inte missa, tycker ni? (Vi är öppna för alla förslag).
27 sep. 2017 16:25
Vi har bott på Sea side hotel Miami beach - men det ligger i den norra delen av Miami Beach. Stranden är fin just där och det finns restauranger och matbutik. (se länken i inlägget "Att välja stranden "längre ner)
Har även bott i SoBe där vi hyrde via AirBnb men den lägenheten är rätt så fullbokad. Priserna i SoBe är så mycket högre så om ni tänker bo en längre period skulle jag rek North Beach.
Vädret är svårt att förutse. För det mesta brukar det vara varmt med upp till +25 men då och då kommer det ner kallfront och då blir det blåsigt med bara +18. I regel är de inte långvariga men det är bra att veta. Vattnet i havet enligt min erfarenhet är varmare på östkusten vid den tiden på året.

https://city-lover-reser.blogspot.se/search/label/Miami%20Beach
Av Lotta29
27 sep. 2017 18:33
Vi har varit i Florida 2 ggr under december -januari och vi har haft blandat väder, bäst har det varit på västkusten, fort Meyers var vi i då. Har ni tänkt hyra bil? Har man bil kommer man ju mycket lättare fram och kan uppleva Florida, tex var vi på Shark Valley och tittade på alligatorer, körde ner en bit mot Key west, körde upp till tampa och gick på Busch garden, shoppade på Saw Grass Mill, åkte Water taxi osv. Hus hyrde vi inte så det kan jag inte rekommendera något, vi bodde på hotell.
1 okt. 2017 09:32
När det gäller boende blev det att vi gjorde en bokning efter ett tips här på reseguiden. Vi kör på lägenhetshotellet Tradewinds på Miami Beach, som någon berättat sig ha bra erfarenhet utav. Det ser riktigt fint ut. Med vädret får det bli som det bli. Det blir det ju i regel alltid. Och när det gäller upplevelser lutar det åt att vi hyr bil ett par dagar. Rutten för vart vi ska ta oss med bilen är dock ännu inte helt satt, men Everglades måste man ju passa på att se när man är så nära.
Av Chevny
1 okt. 2017 18:14
Citerat från Jssontrotters:
När det gäller boende blev det att vi gjorde en bokning efter ett tips här på reseguiden. Vi kör på lägenhetshotellet Tradewinds på Miami Beach, som någon berättat sig ha bra erfarenhet utav. Det ser riktigt fint ut. Med vädret får det bli som det bli. Det blir det ju i regel alltid. Och när det gäller upplevelser lutar det åt att vi hyr bil ett par dagar. Rutten för vart vi ska ta oss med bilen är dock ännu inte helt satt, men Everglades måste man ju passa på att se när man är så nära.
Jag kom just hem efter en vecka i Miami och har bott på just Tradewinds Apartment .
Toppenbra boende, rymliga rum och ett kök med allt man kan tänkas behöva för att fixa mat etc själv.
Ett ok pool-område med en hel del spännande veraner (?) i trädet att kika på och framförallt bra beläget nära stranden och inte allt för långt från centrala South Beach. Man kunde även ringa ett nummer för att åka el-golfbil med chaufför gratis (plus dricks) på ön men det testade vi aldrig, kan kanske vara ett alternativ om man inte orkar gå en längre bit någon dag.
Av Majliis
1 okt. 2017 19:36
Hej.
Var i Florida för 7 år sedan. Kör ni bil så fixa ett SUNPass, det är för alla vägtullar. Då kör man dessutom i fast lane. Vi var på guidetur i Everglades plus en åktur i en airboat (?). Körde till Key Largo. Ett tips är att ta och kolla upp ex typ ställen som John Pennecamp coral reef state park. På Islamorada var vi på "Theater of the sea," Trevligt och informativt om havsdjur. De tar hand om skadade delfiner, sköldpaddor mm. I Miami var vi på en basketmatch. Det finns trevliga hamnar ex Bayside marketplace, att besöka med restauranger, båtturer, shopping. Det finns en Boardwalk i Miami beach där den går parallellt med stranden. Då kunde man hyra rullskridskor och segway. Sen är stranden super. Vi körde upp till Ft. Lauderdal och på vägen dit var vi på Butterfly world, en fjärils-insekt och fågelpark. Kolla även in Museum of discovery and science. Vi avslutade med en tre dagarskryssning, Miami- Nassau-Coco cay. Härlig semester var det. Ha det bäst Ni också :)