Vad hände med tråden "Våldtäkt på Kos"

Av Fdp
20 juli 2009 22:08
Visningar: 672
Efter en hetsig debatt i flera dagar skrevs punkt och slut. Dagen därpå försvann tråden. Var det Homeros som raderade tråden eller var det den obefintlige moderatorn, som klippte till?
20 juli 2009 22:12
Så synd, den som var så lyrisk. It's the end of the world as we know it (and I feel fine)
20 juli 2009 23:19
Den går inte att finna bland de diskussioner, som jag har medverkat i heller. Det är väl ändå så, att en enskild medlem inte kan stänga av och radera en hel diskussion, så det kan väl knappast vara Homeros.

Gilla
Av Fdp
20 juli 2009 23:26
Som trådskapare kan jag radera inledningen. Om den tas bort finns det ingen tråd och då misstänker jag att övriga inlägg försvinner också.
20 juli 2009 23:29
Har jag startat en diskussion så kan jag ju ta bort den om jag inte vill ha den kvar.
Tyckte det var bra gjort när den spårade ur så totalt, det skulle fler göra i liknande fall så kanske många diskussioner hade varit trevligare och hållt sig till den tråd som startades
Av Fdp
20 juli 2009 23:42
Men varför vänta med att ta bort tråden tills alla vräkt ur sig allt och tråden i princip var avslutad och på väg bort i evigheten? Vet inte om jag tycker det var bra gjort!
20 juli 2009 23:48
Citerat från fdp:
Men varför vänta med att ta bort tråden tills alla vräkt ur sig allt och tråden i princip var avslutad och på väg bort i evigheten? Vet inte om jag tycker det var bra gjort!
Det kan jag hålla med om att trådarna skall tas bort tidigare INNAN all pajkastning
Av Fdp
21 juli 2009 00:03
Det är en lysande framtid vi går tillmötes. Inte nog med att man kan använda avstängningsfunktionen som ett instrument för att få sista ordet och sedan fly från diskussionen. När allt fler får klart för sig att man kan radera hela tråden kan funktionen användas inte bara när diskussionen spårar ur utan också när trådskaparen inte gillar utfallet av diskussionen. Hur skall man veta vilka trådar det är idé att offra tid på?

Min fråga vad som hände med den aktuella tråden kvarstår.
21 juli 2009 01:48
Citerat från chris_60:
Så synd, den som var så lyrisk. It's the end of the world as we know it (and I feel fine)
Vad kan jag säga... Jag är lyrisk av mig!
Av Homeros
21 juli 2009 05:50
Det var naturligtvis inte jag som tog bort den..RG tyckte att den hade spårat ur fick jag ett mail om så de valde att ta bort den..Säger ju att jag aldrig skulle göra så...Det är ju som Stensson säger, ynkligt..
Av Energi
21 juli 2009 10:15
Citerat från fdp:
Efter en hetsig debatt i flera dagar skrevs punkt och slut. Dagen därpå försvann tråden. Var det Homeros som raderade tråden eller var det den obefintlige moderatorn, som klippte till?
Tänk att du tycker den tråden är så viktig där dom sista 25 inläggen av typ 30 gjorda inte hade ett dugg med Homeros fråga utan handlade om ett par människor som nästan vart ovänner.
Nä Fdp, jag råder dig att ta en sista minuten till solen och dricka ett par öl.
21 juli 2009 15:56
Kanske behövs en allmän tråd där folk får ventilera allt de vill...
Av Visial
22 juli 2009 11:51
Haha, det var lika bra att den togs bort tycker jag!
Av Fdp
24 juli 2009 14:44
Citerat från energi:

Tänk att du tycker den tråden är så viktig där dom sista 25 inläggen av typ 30 gjorda inte hade ett dugg med Homeros fråga utan handlade om ett par människor som nästan vart ovänner.
Nä Fdp, jag råder dig att ta en sista minuten till solen och dricka ett par öl.
Man ser dagligen exempel på vad öl kan ha för inverkan på hjärncellerna. Det finns faktiskt de som är så skadade att de inte vet om de är man eller kvinna. Så jag tror jag tackar nej till ditt råd.
Av Fdp
24 juli 2009 23:50 (redigerad)
Citerat från homeros:
Det var naturligtvis inte jag som tog bort den..RG tyckte att den hade spårat ur fick jag ett mail om så de valde att ta bort den..Säger ju att jag aldrig skulle göra så...Det är ju som Stensson säger, ynkligt..
Det var givetvis inte tråden som var viktig utan det som skedde. RG berättar aldrig när man tar bort en tråd och därför tyckte jag det var väsentligt att slå fast att det inte var Homeros som låg bakom det hela. Som Kustaffe påpekat skall dessa trådar bort innan pajkastningen kommit igång på allvar och man frågar sig därför varför RG väntar tills bråket i sin helhet är över och då plockar bort tråden. Alla hårda ord och elakheter är då redan sagda och finns kvar hos de som läst tråden och bäddar för ny pajkastning när tillfälle ges.

Jag vet att detta att läsa mellan raderna, liksom humorn, är en bristvara på sajten men vissa skulle nog fundera en stund extra innan man kommenterade för kommenterandets egen skull. Varje tråd brukar ha ett syfte!
Av Bibby
25 juli 2009 00:10
Ja, humor och självdistans är något som alltid saknats och lär förmodligen alltid saknas i framtiden här....

Vad händer nu då? Jo, sannolikt en "armé" av folk som ska berätta vilken skit jag är.... Nu är det inte så, men ni förstår inte bättre....
Av Fdp
25 juli 2009 00:19
Det var ett tag sedan sist. Kanske vi får lite fart på forumet nu!