Vad är viktigt när man väljer hotell?

Av Tobbe
22 feb. 2018 13:40
Visningar: 504
Vilka kriterier, faciliteter, aktiviteter är viktiga för dig? Eller helt enkelt, vad saknas i listan nedan?
All inclusive
Bar

Barnvänligt
Bibliotek
Familjerum
Gym/fitness
Halvpension
Hiss
Luftkonditionering
Pool
Restaurang
Spa/welleness
Wi-Fi
22 feb. 2018 13:59
Av de du nämner - bara wi-fi.
Viktigt för mig är ett personligt, vänligt bemötande, att det är rent och snyggt, att pris och prestanda stämmer överens.
Läget i förhållande till det jag tänker göra på platsen i fråga.
Ett plus en en trevlig utsikt. Det kan jag betala extra för.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Erik777
22 feb. 2018 14:27
Hiss och fönster....
Alltså inte att hotellet har det utan att just det rummet som bokas kan nås med hiss och att det har ett fönster som vetter utåt.
22 feb. 2018 15:03 (redigerad)
Beror på resmål och reslängd mm.

Wi-Fi utanför EU.
Kök
Balkong uteplats om det är resa till värmen
Hiss (om det behövs)
Utsikt
Pool
Självklart ska det vara helt och rent vilket tyvärr inte alltid är fallet :(
Edit: Det mest uppenbara tänker man inte på, säng som går att sova i är ganska viktigt! Läget får vi ta med också, allra viktigast kanske om vi räknar det som en facilitet :-)

Övrigt i listan är helt ointressant ;-)
Av Birgere
22 feb. 2018 19:15
Finns så mycket som spelar in beroende på hur länge man stannar, i jobbet eller med familjen, platsen, säsong osv osv.
Att tex resa i jobbet till Milano i november o komma fram kl 23 och sedan vidare kl 07 ställer helt skilda krav än att bo två veckor i Florida med familjen.

Men oberoende av ovanstående skall det alltid:
- Vara tyst på rummet
- vara rent
- finnas sköna sängar i rätt storlek
- finnas WiFi och gratis är ett stort plus men det kan alltid matchas med rumspriset.
- vara prisvärt, vilket inte är detsamma som billigt. Bor aldrig på ett 2 stjärnigt hotell utan helst 3-4 stjärniga ställen.
23 feb. 2018 06:32
Som andra säger beror det helt på resmål och längd men fungerande Wifi, bra sängar, rent, fräscht och prisvärt
Av Ewa_h
23 feb. 2018 07:39
Håller med övriga, det beror på vart man åker. Men jag skulle vilja lägga till frukost och varmvatten =). det är inte alltid det finns varmvatten i duschen, inte på lite billigare hotell i Asien iaf.
23 feb. 2018 14:01
Något som jag tycker är extremt viktigt är möjligheten att helt mörklägga, att man kan få en sval temperatur (hatar när det är för varmt) samt att rummen är bra ljudisolerade. Ber nästan alltid om ett tyst rum när jag checkar in ;).
23 feb. 2018 14:06
Citerat från Silverfang:
Något som jag tycker är extremt viktigt är möjligheten att helt mörklägga, att man kan få en sval temperatur (hatar när det är för varmt) samt att rummen är bra ljudisolerade. Ber nästan alltid om ett tyst rum när jag checkar in ;).
Hehe, när jag checkar in i Sverige (eller annat kallt land) på vintern börjar jag alltid med att kolla om det går att vrida upp temperaturen eller om det finns extratäcke eller filt. Om det inte finns ringer jag direkt receptionen och beställer upp extratäcke eller ibland ett värmeelement.
Dvs när jag inte har mitt eget värmeelement i form av min man med mig. :-)
Av Keja
23 feb. 2018 21:22
1. Priset (sätter ramen till vad som är aktuellt överhuvudtaget).
2. Läget (nära kommunikationer, nära sevärdheter, nära restauranger och om det är en badresa: nära strand).
3. Toa på rummet (börjar bli till åren kommen).
4. Rent.
5. Säkert.
6. Värme (om det är kalla länder).
7. WIFI
8. Balkong eller altan (om man är på solsemester).
Av Bergabo
24 feb. 2018 21:57
Vill utveckla en aspekt flera redan nämnt : läget !
I städer med tunnelbana - metro - vill jag lätt kunna nå en metrostation.
Tiden brukar vara en bristvara och då gäller det att förflyttningarna blir tidseffektiva !
27 feb. 2018 15:58
I en storstad, typ Bangkok, så är läget nr 1. Wi-fi nr 2. Gärna en pool också så man kan ta ett kvällsdopp.
Är det en slappesemester vid nån strand så vill jag ha en ”mysig” miljö, kanske en hängmatta där man kan läsa en bok. Uppskattar också en stor frukostbuffé, gillar när någon står och steker min omelett. Finns det en pool där man kan sitta på en barstol i poolen och sippra på en Pina colada är det ett plus.
2 mars 2018 17:24
För mej är läget viktigast, trevlig utsikt, rent och fräscht då menar jag städat. Fräscht badrum. Skön säng. Ja det är det jag tittar efter när jag letar hotell.