Vad är rimligt pris för biljetter till Usa

Av Ales
13 jan. 2020 15:38
Visningar: 382
Funderar att åka till Florida nästa jul och har börjat titta lite smått på biljetter. Det som är dumt nu är att baggage inte är inräknat så priset stiger per automatik runt 2000 kr beroende för hur många väskor man vi ha incheckat.
Vad betalade ni för era biljetter jultid from tex 13 -17/12 tom 3-6/1 2021.
Vad är rimligt pris för två vuxna och två barn?
14 jan. 2020 07:34
Har du kollat på flygresor.se, där kan du bocka i med bagage, vart i Florida ska du, där skiljer priset också tex, miami, orlando, Sen vad är värt, flygtid eller totalsumman
14 jan. 2020 08:32
Själv har jag börjat bli lite snål när jag kollar runt på olika resesajter (Flygresor, Jetcost, Skyscanner) och tycker att runt 15-16 tkr för fyra är rimligt. Då ingår oftast inte bagaget. Vissa sajter tillåter att man kan välja vilka av de resande som vill ha resväska med sig, vilket innebär att kan spara in lite på kostnaden. Alternativet är att man köper till bagaget på flygplatsen, behöver inte bli dyrare. Som exempel kan nämnas Swiss som tog 60 USD för en väska på flygning mellan New York (JFK) -Köpenhamn (enkel resa). Många flygbolag ligger runt 60 USD för en väska enkel väg.
Åker man till Florida och hyr hus eller lgh behöver man inte mkt kläder med sig. Dels kan man tvätta dels handlar man ju oftast kläder billigt på plats.
Av Ales
14 jan. 2020 12:01
Citerat från Robban72:
Har du kollat på flygresor.se, där kan du bocka i med bagage, vart i Florida ska du, där skiljer priset också tex, miami, orlando, Sen vad är värt, flygtid eller totalsumman
Vi brukar åka till Usa men vi har aldrig åkt över jul. Kommer ihåg att när jag har tittat på biljetter tidigare så har det varit dyrt då många reser då och man inte kan flytta sina datum markant.
Vi brukar flyga till Miami, upp till 13, 14 restimmar är ok.
Jag hittade för 17900 för 4 15/12-6/1 inkl baggage med Lufthansa och tyckte att det var bra pris men ville veta hur andra som åkt tänker..
Av Ales
14 jan. 2020 12:06
Citerat från Nisse524:
Själv har jag börjat bli lite snål när jag kollar runt på olika resesajter (Flygresor, Jetcost, Skyscanner) och tycker att runt 15-16 tkr för fyra är rimligt. Då ingår oftast inte bagaget. Vissa sajter tillåter att man kan välja vilka av de resande som vill ha resväska med sig, vilket innebär att kan spara in lite på kostnaden. Alternativet är att man köper till bagaget på flygplatsen, behöver inte bli dyrare. Som exempel kan nämnas Swiss som tog 60 USD för en väska på flygning mellan New York (JFK) -Köpenhamn (enkel resa). Många flygbolag ligger runt 60 USD för en väska enkel väg.
Åker man till Florida och hyr hus eller lgh behöver man inte mkt kläder med sig. Dels kan man tvätta dels handlar man ju oftast kläder billigt på plats.
Jag håller med!
Vi hittade flyg cop-new york i våras för 11,000 för 4 inkl baggage så man kan väl säga att jag också är rätt snål;)
Nu är det ju så att jag inte kan laborera med datum så mycket och trycket är rätt stort över jul så jag vågade inte vänta;)
Hottade rätt bra 15,200 + baggage *3 så slutpriset blev 17900 och jag slog till.
Vi flyger med Lufthansa vilket känns riktigt bra!

Verkar som att många flygbolag har erbjudande nu.
Av Lotta29
14 jan. 2020 16:15
Vi har betalt mellan 11000 - 14000kr för 4 st vid jul men det var innan de började ta betalt för väskorna. Nu ska vi visserligen till Kalifornien i sommar men fick betala 24000kr för 5 st så vi tycker det har blivit mycket dyrare nu.
Av Trem
15 jan. 2020 09:29
Planerar också att åka till Florida nästa jul och är väldigt nyfiken på var du redan hittat flygbiljetter så långt fram? Kollar själv på diverse olika söksidor, men det är få som redan visar så långt fram som i januari 2021 och de få jag kan se är väldigt dyra.
Av Ales
15 jan. 2020 10:05
Citerat från Trem:
Planerar också att åka till Florida nästa jul och är väldigt nyfiken på var du redan hittat flygbiljetter så långt fram? Kollar själv på diverse olika söksidor, men det är få som redan visar så långt fram som i januari 2021 och de få jag kan se är väldigt dyra.
Flygresor.se,
Momondo
Nu åker vi från Köpenhamn så jag kan inte uttala mig om andra flygplatser men när jag slår mellan 15-17/12 tom 4-6/1 så får jag fram runt 15000 för 2 vuxna och två ungdomar.. lägg till baggage runt 1000 per väska...
Av Ales
15 jan. 2020 10:09
Citerat från Lotta29:
Vi har betalt mellan 11000 - 14000kr för 4 st vid jul men det var innan de började ta betalt för väskorna. Nu ska vi visserligen till Kalifornien i sommar men fick betala 24000kr för 5 st så vi tycker det har blivit mycket dyrare nu.
Tycker också att det verkar dyrare när jag slår sommar (bara för att jämföra) och då landar det runt 20000.
Därför vågade vi inte vänta..

Visst var det ni som reste till
Miami och Cancun jul 2018?
Vi åkte till Mexico och älskade det;)
Därför tänkte vi göra samma resa näsa Jul
Av Trem
15 jan. 2020 10:41
Vi ska också flyga från Köpenhamn, men jag får bara fram ditresan, inget på returresan som vi planerar den 8/1 och som sagt de få jag hittar ligger på över 30.000:- för två vuxna och ett barn. Min förhoppning är att hamna på max 20.000:- med bagage...
Citerat från Ales:
Citerat från Trem:
Planerar också att åka till Florida nästa jul och är väldigt nyfiken på var du redan hittat flygbiljetter så långt fram? Kollar själv på diverse olika söksidor, men det är få som redan visar så långt fram som i januari 2021 och de få jag kan se är väldigt dyra.
Flygresor.se,
Momondo
Nu åker vi från Köpenhamn så jag kan inte uttala mig om andra flygplatser men när jag slår mellan 15-17/12 tom 4-6/1 så får jag fram runt 15000 för 2 vuxna och två ungdomar.. lägg till baggage runt 1000 per väska...
Av Ales
15 jan. 2020 10:50
Citerat från Trem:
Vi ska också flyga från Köpenhamn, men jag får bara fram ditresan, inget på returresan som vi planerar den 8/1 och som sagt de få jag hittar ligger på över 30.000:- för två vuxna och ett barn. Min förhoppning är att hamna på max 20.000:- med bagage...
Citerat från Ales:
Citerat från Trem:
Planerar också att åka till Florida nästa jul och är väldigt nyfiken på var du redan hittat flygbiljetter så långt fram? Kollar själv på diverse olika söksidor, men det är få som redan visar så långt fram som i januari 2021 och de få jag kan se är väldigt dyra.
Flygresor.se,
Momondo
Nu åker vi från Köpenhamn så jag kan inte uttala mig om andra flygplatser men när jag slår mellan 15-17/12 tom 4-6/1 så får jag fram runt 15000 för 2 vuxna och två ungdomar.. lägg till baggage runt 1000 per väska...
Via flygresor.se får jag det till runt 15 15/12- 7/1.. är ni flexibla med datum? För en dag fram eller tillbaka gör stor skillnad..

https://www.flygresor.se/showresult.php?id=598689432
Av Trem
15 jan. 2020 10:59
Tack för snabbt svar! Gjorde ännu en koll på Momondo och då fick jag faktiskt upp resultat... Hittade med Lufthansa för ganska exakt 20.000:- på de datum jag valt och det är jag nöjd med. Ska bara för skojs skull kolla lite datum innan och efter...
15 jan. 2020 11:31
Det är väl så att flygbolagen släpper biljetterna vid olika tillfällen. Kollar själv flyg till USA till höstlovet och i mina sökningar får jag tex sällan upp British Airways utan mest Lufthansa, United och Swiss. Kan förvisso vara att jag lagt filtret för vad resan får kosta på en för låg nivå.

Skyscanner har ett verktyg för att kolla när det är optimalt att boka flyget
https://www.skyscanner.se/bttb/basta-tid-att-boka
Av Birgere
15 jan. 2020 14:27
Star alliance brukar släppa biljetterna knappt ett år innan hemresan och dom övriga knappt 11 månader innan hemresan. Sedan kan det ta ytterligare några veckor innan alla ruttkombinationer har satt sig.
Så man kan säga att man inte ser det fulla utbudet förrän 10,5månader innan hemresan.
Av Ales
15 jan. 2020 20:59
Citerat från Trem:
Tack för snabbt svar! Gjorde ännu en koll på Momondo och då fick jag faktiskt upp resultat... Hittade med Lufthansa för ganska exakt 20.000:- på de datum jag valt och det är jag nöjd med. Ska bara för skojs skull kolla lite datum innan och efter...
Det är roligt när man hittar biljetter till det pris man är villig att betala.. hoppas att det blev ok pris med baggage!
Av Ales
15 jan. 2020 21:01
Citerat från Birgere:
Star alliance brukar släppa biljetterna knappt ett år innan hemresan och dom övriga knappt 11 månader innan hemresan. Sedan kan det ta ytterligare några veckor innan alla ruttkombinationer har satt sig.
Så man kan säga att man inte ser det fulla utbudet förrän 10,5månader innan hemresan.
Man kan säkert vänta och få ok pris..
Vi brukar boka vinterflygbiljetter feb/ mars så gissa min förvåning när jag såg bra flygtid med lufthansa till ett hyfsat pris!
Sen kan man aldrig veta, det finna en risk att det blir ännu billigare..
Av Trem
16 jan. 2020 06:57
Citerat från Ales:
Citerat från Trem:
Tack för snabbt svar! Gjorde ännu en koll på Momondo och då fick jag faktiskt upp resultat... Hittade med Lufthansa för ganska exakt 20.000:- på de datum jag valt och det är jag nöjd med. Ska bara för skojs skull kolla lite datum innan och efter...
Det är roligt när man hittar biljetter till det pris man är villig att betala.. hoppas att det blev ok pris med baggage!
Priset är inkl bagage, så det är jag fullt nöjd med, dessutom bra flygtider och på de dagar jag tänkt mig... Men funderar ändå på att vänta nån vecka och se utbudet när övriga flygbolag också släppt sina flygstolar.
Av Ales
16 jan. 2020 11:45
Citerat från Trem:
Citerat från Ales:
Citerat från Trem:
Tack för snabbt svar! Gjorde ännu en koll på Momondo och då fick jag faktiskt upp resultat... Hittade med Lufthansa för ganska exakt 20.000:- på de datum jag valt och det är jag nöjd med. Ska bara för skojs skull kolla lite datum innan och efter...
Det är roligt när man hittar biljetter till det pris man är villig att betala.. hoppas att det blev ok pris med baggage!
Priset är inkl bagage, så det är jag fullt nöjd med, dessutom bra flygtider och på de dagar jag tänkt mig... Men funderar ändå på att vänta nån vecka och se utbudet när övriga flygbolag också släppt sina flygstolar.
Det gör du säkert rätt i!
Vi brukar inte ha is i magen (bra eller dåligt? )
men å andra sidan har vi aldrig ångrat det heller, som du skriver får man till bra flygtider, baggage och rätt flygbolag så löner det sig även om det kanske blir lite billigare senare..
Hur som Helst, stort lycka till😉
Det roligaste som finns är att planera resan;)
Av Trem
16 jan. 2020 13:21
Citerat från Ales:
Citerat från Trem:
Citerat från Ales:
Citerat från Trem:
Tack för snabbt svar! Gjorde ännu en koll på Momondo och då fick jag faktiskt upp resultat... Hittade med Lufthansa för ganska exakt 20.000:- på de datum jag valt och det är jag nöjd med. Ska bara för skojs skull kolla lite datum innan och efter...
Det är roligt när man hittar biljetter till det pris man är villig att betala.. hoppas att det blev ok pris med baggage!
Priset är inkl bagage, så det är jag fullt nöjd med, dessutom bra flygtider och på de dagar jag tänkt mig... Men funderar ändå på att vänta nån vecka och se utbudet när övriga flygbolag också släppt sina flygstolar.
Det gör du säkert rätt i!
Vi brukar inte ha is i magen (bra eller dåligt? )
men å andra sidan har vi aldrig ångrat det heller, som du skriver får man till bra flygtider, baggage och rätt flygbolag så löner det sig även om det kanske blir lite billigare senare..
Hur som Helst, stort lycka till😉
Det roligaste som finns är att planera resan;)
Tack! Kan bara hålla med - planera är halva nöjet :) Har sparat till denna resan ett tag, så det är underbart att äntligen vara igång. Förstår att du varit i Florida tidigare, har du några bra tips tar jag tacksamt emot :) Åker med en 11-årig son och startar i Orlando med besök i parkerna, där det är Starwars och Harry Potter som gäller.
Av Lotta29
18 jan. 2020 15:00
Jo det var det och vi älskade också det och kommer absolut resa dit igen men också lägga till Holbox som vi är väldigt nyfikna på.
Citerat från Ales:
Citerat från Lotta29:
Vi har betalt mellan 11000 - 14000kr för 4 st vid jul men det var innan de började ta betalt för väskorna. Nu ska vi visserligen till Kalifornien i sommar men fick betala 24000kr för 5 st så vi tycker det har blivit mycket dyrare nu.
Tycker också att det verkar dyrare när jag slår sommar (bara för att jämföra) och då landar det runt 20000.
Därför vågade vi inte vänta..

Visst var det ni som reste till
Miami och Cancun jul 2018?
Vi åkte till Mexico och älskade det;)
Därför tänkte vi göra samma resa näsa Jul