USA runt

2 juli 2020 09:30
Visningar: 319
Tänkte göra en ny Usa + några andra länder till resa nästa år i aug. starta med new orlens, maimi sen ta färjan till bahamas, sen havana Kuba, sen new york. är det någon som har varit på några av ställena ( själv har jag varit i new york 2 gånger tidigare) men tar gärna emot tips från övriga ställen. Går det att flyga smidigt tillbaka till new york från kuba eller ska man satsa på att ta sig tillbaka till maimi först?
14 juli 2020 10:00 (redigerad)
Du måste flyga via Europa till NY, över 7k sek när jag kollade nu sommar -21 för en enkelbiljett, så då är det nog enklast att avsluta på Cuba eller göra en annan resa bara dit. Är nog krångligt att ta sig dit från USA också. Inte ens en kryssningsbåt som stannar på Kuba är lätt att hitta.........
Det är 2 dagars resa mellan Nola och Miami om man inte flyger.
Av Miktor
26 juli 2020 16:57
Citerat från Brycecanyon:
Du måste flyga via Europa till NY, över 7k sek när jag kollade nu sommar -21 för en enkelbiljett, så då är det nog enklast att avsluta på Cuba eller göra en annan resa bara dit. Är nog krångligt att ta sig dit från USA också. Inte ens en kryssningsbåt som stannar på Kuba är lätt att hitta.........
Det är 2 dagars resa mellan Nola och Miami om man inte flyger.
Via Europa känns som en lång omväg. Fungerar det inte via Panama City eller Mexico City? Det har varit på tal länge att direktflyg mellan Kuba och USA skulle öppna igen men nu vet jag inte om Trump eller Corona satt käppar i hjulet. New Orleans - Miami är flyg eller bil enda alternativ. Tåget har inte gått sedan orkanen Katrina. Är en tågfreak och rekomenderar verkligen tågresa. Det är inte billigare än flyget, håller aldrig tiderna och tar en evighet men förutom det är det rätt charmigt. Miami - NYC tar dryga dygnet
Av Henrikk
27 juli 2020 20:11
Havanna - Cancun har ju reguljärflyg, från Mexiko borde du kunna ta dig vidare till lämplig stad i usa
27 juli 2020 22:25 (redigerad)
Det går direktflyg mellan New York och Havanna. Mycket är inställt under Corona-utbrottet så klart, men normalt sett går det direktflyg till Havanna både från New York och Miami.