USA och Kanada 2020

9 juli 2019 10:25
Visningar: 108
Hej!
Vi är en familj på 4 som eventuellt skall göra en längre roadtrip i USA nästa sommar. Har reseplanen någorlunda färdig (eller i varje fall ett förslag till den). Vi kommer att flyga till Vancouver och vara där i 4 dagar, hyra bil och ”köra runt” lite. Därefter köra ner till Seattle (går det att ta bilen över gränsen?). Efter Seattle är planen att via Spokane i Washington ta oss till Glacier Nationalpark därefter vidare till Great Falls, genom Montana ner via Wyoming så vi hamnar Glenwood Springs. Därefter vidare till Denver och ner till Albuquerque. Som sagt är stoppen i Montana o Wyoming inte klara än. Vad bör vi inte missa på vägen ner mot Denver? Vi önskar inte ha körningar som överskrider 5 timmar då barnen kommer vara 8 och 3 år. Går detta att göra på 3 veckor? Eller blir det ”för mycket”?
Mvh
Jenny
10 juli 2019 11:09
Oh, låter fantastiskt! Detta är en resa jag själv varit sugen på att göra - i alla fall delen med Washington, Montana, Wyoming - så jag följer med spänning tråden och hoppas du får mycket tips som jag kan sno åt mig:)!