USA, Kalifornien i Maj/Juni eller Augusti/September

Av Cajanen
19 feb. 2012 20:34
Visningar: 1403
Hej

Planerar en resa till USA - Kalifornien i Maj/Juni eller Augusti/September med en vistelse på ca 3-4 veckor.

Vill resa runt och uppleva San Francisco, Los Angeles, San Diego och säkert en massa andra platser. Se och göra lite av varje och framförallt ha det riktigt skoj och trevligt.

Någon annan som är i samma planer?
19 feb. 2012 22:57
Tja!

Har gjort den turen två år i rad nu både 2010 och 2011 och funderar på att göra det igen i år...

Vi brukar köra ca 26 nätter, varav de första i Los Angeles, Sedan bort till Vegas, Sen Grand Canyon och sen upp till S.F och sedan avsluta resan med några nätter till i LA innan vi åker hem..

Aug - Sept är underbara månader att vara där. Om du inte är rädd för värme, Hade 47 grader i Vegas haha!

Men brukar vara sol alla dagar på en sån resa!!
Av Cajanen
22 feb. 2012 22:50
Suveräna bilder du har, fantastisk miljö.

Om ni åker i år igen, ungefär när väntas ni åka då?
Av Jgmj
23 feb. 2012 13:22
Hej,

flikar in en fråga till David ang.

"Vi brukar köra ca 26 nätter, varav de första i Los Angeles, Sedan bort till Vegas, Sen Grand Canyon och sen upp till S.F och sedan avsluta resan med några nätter till i LA innan vi åker hem..
"

Är det någon speciell anledning till att ni kör LA-LV-GC-SF-LA? Vi har pratat löst (väldigt löst) om att åka i sensommar, sept-okt, men var inne på att flyga till SF åka nedåt och klämma in GC någonstans och sen flyga hem från LA ...Typ SF-LV-GC-LA...är det en tokig rutt?

//Josefin
23 feb. 2012 22:09
Hej!
Hur går det, har du hittat någon respartner?

Jag funderar på en liknade resa och har i nuläget ingen runt omkring mig som går att övertala! :)

Jag har tänkt åka 6-8 maj till 6-8 juni, och då börja i SF hos en kompis. Efter några dagar upp till en vecka tänker jag mig att "göra" San Diego, LA, LV, Grand Canyon och så långt vidare jag hinner!

Drömmen är ju att glida omkring i en stort amerikanare, och det kan man ju inte göra ensam, så hör av dig om det under någon bit av resan skulle vara intressant att sammanstråla!

Mvh
Anna
Av Cajanen
23 feb. 2012 22:36
Jag har några polare som nästan är på att åka, som sagt svårt att övertala.
Kommer troligtvis att åka runt 28 maj och hem runt 18 juni.
Senarelägg resan vettja och häng på.
3 mars 2012 18:26
Hej
Spännande att de är fler som gör ungefär likande resa som vi, är en familj på 6 person som åker till La- grand canyon- las vegas- via death wally till Yosemite och avslutar i SF nu i Maj.

Har hyrt bil och sen var vi i SF och LA för ett par år sen och åkte då kustvägen så nu blir de annat.

Vi har boka flyg til LA och hem från SF, de kan jag rekommendera om de är någon som vill spara lite restid osv.

Hur tror ni vädret är i Maj?

/E
Av Bintang
3 mars 2012 23:35
Vädret i SF är inte kul i Maj/Juni kallt och dimmigt, Sepember eller Oktober slipper man den jäkla dimman. Om du åker dit på hösten är Folsom street fair är det sjukaste du kommer uppleva.
16 mars 2012 14:42
Hej!

Vi ska dit i 3 veckor juni/juli :) San Francisco- Los Angeles- San Diego- Grand Canyon (West)- och avslutar i Las Vegas. Längtar!!!
2 apr. 2012 16:00
Brukar vara förr att tar man bild på en flygplats och lämnar den på en annan så brukar det kosta mycket mer i envägskostnad etc.

Sen känns det som en bra rundtur då man kan åka runt på ett bra sätt utan att behöva åka så mycket av samma vägar.

Dock blev resan hela 570 mil.
Så vi körde väldigt mycket bil,

Men vill ju se allt också :-)

Det är helt klart en bra rutt ni har planerat in.

ni slipper ju ganska många mil på att göra så..

Allt beror ju på vad man vill göra!

Jag är dock ett freak på att åka runt överallt med bil :-)

Kör hårt!
Citerat från jgmj:
Hej,

flikar in en fråga till David ang.

"Vi brukar köra ca 26 nätter, varav de första i Los Angeles, Sedan bort till Vegas, Sen Grand Canyon och sen upp till S.F och sedan avsluta resan med några nätter till i LA innan vi åker hem..
"

Är det någon speciell anledning till att ni kör LA-LV-GC-SF-LA? Vi har pratat löst (väldigt löst) om att åka i sensommar, sept-okt, men var inne på att flyga till SF åka nedåt och klämma in GC någonstans och sen flyga hem från LA ...Typ SF-LV-GC-LA...är det en tokig rutt?

//Josefin
12 apr. 2012 20:48
Tjena! Jag är sjukt sugen på att göra samma resa! Så om det fortfarande är aktuellt är det bara att höra av dig!!/ Alexander