Ungern med barn

Av Kias
16 aug. 2012 11:17
Visningar: 1254
Hej!
Jag och familjen planerar att resa till Ungern vår bas kommer att vara ca 2h väster om Budapest. Vilka pärlor finns det i den delen av Ungern? Jag besökte Balaton för över 20 årsedan, minns mest av allt värmen i juli. Hur är vattnet i sjön? (Vi är bortskämda Västkustbor;). Vilken tid är bäst att besöka Ungern, funderar på om påsk och maj är bättre än sommaren? Tacksam för tips!
Av Dazind
17 aug. 2012 10:34
Kom hem från Baltonsjön för ett par veckor sen och det är väldigt fint där. Vi bodde vid södra delen av sjön och där var vattnet helt okej, inte jätteklart men i standard med svenska sjöar. Vattnet var väldigt varmt och det var långgrunt så kan tänka mig att det passar barn.
Av 0630
4 jan. 2013 08:35
Hej Kias! Vet inte om du redan har besökt Ungern, men kan bara rekommendera ditt ev besök här! Vi har i stort sett besökt detta land o i synnerhet den södra delen av Balaton varje år sedan våra tre döttrar var små.
Vi brukar vistas i Balatonboglar, där vi hyr ett helt hus för ungefär 45-50 euro per dag för fem pers. Maten är billig här. Förra året var vi 9 pers som åt på vår favorit restaurang, kostnad ungefär 1000 kr för allt.
Om du undrar över mer så hjälper jag er gärna med mera tips.
Av Lukasa
31 maj 2017 19:14
Hej! Jag har lite frågor angående var man kan hitta billigt boende i balatonboglar?