Undvik Detur och Corendon airlines

25 apr. 2015 16:18
Visningar: 14413
Om ni har som tanke att åka till Turkiet för att spela golf välj ett stabilt flygbolag.
Detur som var vårt ombud och hanterade hela bokningsarrangemanget till en början med hög serviceattityd. Men nu vis av erfarenhet så använder Detur sig av Corendon Airlines. Undvik resor via Corendon Airlines om du inte gillar extrema förseningar och att flygbolaget trixar med avgångarna.
Detur friskriver sig från ansvaret hur flygbolaget hanterar sin del av arrangemanget trots att Detur samarbetar med Corendon Airlines.
När jag bokar min resa via ett ombud så önskar jag som konsument att ombudet tar ett helhetsansvar för klagomål i sin helhet.
Detur sköter Golf delen helt okey men som helhets känsla blir det inte bra mycket pga av flygbolaget Corendon Airlines. Detur får ta smällen, om Detur väljer att samarbeta avseende sina arrangemang med Corendon Airlines med tillhörnade röriga avgångar, extremt dålig luft och trånga sittplatser även för mig som inte är mer än normallång 1,77 så kan dom fortsätta utan mina pengar.

Av Detur
6 maj 2015 09:16
Hej Janne,

Inledningsvis vill jag beklaga om ni drabbats av en försening på er resa. Vi har full förståelse för att en försening kan medföra olägenheter och besvär men vi kan försäkra er om att alla inblandade parter gör sitt yttersta för att motverka förseningar, oavsett orsak.

Förseningar kan ibland uppstå och de orsakas vanligtvis av trängsel i luftrummet, väderförhållanden, tekniska problem o s v. och detta kan Detur tyvärr inte råda över. Vårt flygbolag Corendon har ofta god punktlighet och har inte fler förseningar än andra bolag. Denna försening berodde på att flyget var tvunget att komma in på service med följdförseningar som resultat tyvärr. Detta kan ibland komma sent inpå, men vi hoppas att ni kan ha förståelse för att säkerheten alltid kommer först.
Avslutningsvis är det vår förhoppning att ni, trots detta, fick många fina semesterminnen med er hem från resan.
Mvh
Detur
5 jan. 2017 19:30
Förra året åkte jag tyvärr med flygbolaget Corendon. ALDRIG MER kan jag väl säga. Det uruslaste flygbolag jag någonsin har rest med.
För det första var flygbolaget 4 timmar försenat från Alrlanda ner till Marrakech i Marrocko. Usel information om varför förseningen hade uppstått. Inte nog med det, på hemvägen åkte vi över Oslo och blev stående där i 3 timmar.
På flyget fick vi enbart en smörgås i båda riktningarna som "kompensation" Då en passagerare skojade till det och bad om en öl, gjorde flygvärdinnan en grimars på passagerarens bekostnad, fruktansvärt oproffsigt och dåligt bemötande. Personalen kunde inte tackla förseningen på rätt sätt utan blev irriterade på passagerarna.
Nej fy vilket flygbolag ... Jag varnar mina vänner och bekanta att beställa resor med detta bolag. Vi var många som efter hemkomst klagade både till researrangören och flygbolaget. Inget har hänt. De möter inte folk med respekt och man får ingen kompensation. Därför skriver jag på nätet denna information. Kommer även göra det på andra sociala medier. Så här får det verkligen inte gå till.
Jag och min familj reser 3-4 gånger / år och har bra erfarenheter från andra flygbolag. Det här var första och SISTA GÅNGEN MED CORENDON.
5 jan. 2017 19:32
Citerat från Jannefrost:
Om ni har som tanke att åka till Turkiet för att spela golf välj ett stabilt flygbolag.
Detur som var vårt ombud och hanterade hela bokningsarrangemanget till en början med hög serviceattityd. Men nu vis av erfarenhet så använder Detur sig av Corendon Airlines. Undvik resor via Corendon Airlines om du inte gillar extrema förseningar och att flygbolaget trixar med avgångarna.
Detur friskriver sig från ansvaret hur flygbolaget hanterar sin del av arrangemanget trots att Detur samarbetar med Corendon Airlines.
När jag bokar min resa via ett ombud så önskar jag som konsument att ombudet tar ett helhetsansvar för klagomål i sin helhet.
Detur sköter Golf delen helt okey men som helhets känsla blir det inte bra mycket pga av flygbolaget Corendon Airlines. Detur får ta smällen, om Detur väljer att samarbeta avseende sina arrangemang med Corendon Airlines med tillhörnade röriga avgångar, extremt dålig luft och trånga sittplatser även för mig som inte är mer än normallång 1,77 så kan dom fortsätta utan mina pengar.
ChabaCharlite
Ja, jag har en fruktansvärt dålig erfarenhet av detta flygbolag och kan bara hålla med Dig Janne. Jag varnar mina bekanta och bra att folk sriver på sociala medier om hur de sköter sig. Deras förseningar är under all kritik.
Av Erik777
9 jan. 2017 11:24
Jag har en jättebra erfarenhet från Corendon.
Flyget avgick i tid. Helt normalt flygplan, men sen det bästa: Till skillnad från hos TUI och Thomas Cook har de inte en massa onödiga komersiella högtalarutrup om lotter, parfym, och annat skit man inte vill ha. Det var tyst förutom när något viktigt skulle meddelas. Dessutom vill jag minnas att det var humana priser på mat och dryck för den som ville ha det.