Ukraine International Airlines

7 juli 2014 08:16
Visningar: 5243
Någon som har erfarenhet detta flygbolag, hittar mest äldre artiklar om dessa och jag räknar med att en hel del har ändrat sig de sista åren.
Tänkte flyga till Bangkok över jul & nyår och dessa har bra priser i dagsläget.
Så ni som sitter på nyttig info, hör gärna av er.
Av Hkn
7 juli 2014 08:40
Då jag flög till Ukraina förr, undvek jag konsekvent Ukraine International.
Konstaterar bara att bolaget idag har en 2-star rating hos Skytrax.

http://www.airlinequality.com/StarRanking/2star.htm

Definitionen av en 2-star rating är inte så smickrande:

”The 2-Star Airline Rating is awarded to airlines delivering a poor Quality performance, below the industry Quality average across the rating sectors.
A 2-Star Airline rating normally signifies a poor standard of Product and/or poor and inconsistent standards of Staff Service delivery in the Onboard or Airport environments.”

Det behöver dock inte betyda att det är farligt att flyga med bolaget. Ryanair är t ex en 2-star airline (och bevisar gång på gång varför).

Mina 2 cents,

:: hkn ::
7 juli 2014 12:54
Tack för infon, vi ska som sagt bara från A till B och är medvetna om deras raiting.
Gärna flera som har erfarenhet som vill dela med sig.
Av Marilcj
7 juli 2014 18:52
Inte hört nått positivt om dom utan bara motsatsen dessvärre, precis som AeroSvit.
Kraftiga förseningar, saknade bagage (som aldrig dykt upp), dåliga på att betala ut skäliga ersättningar, dålig service rent allmänt mm.
1 okt. 2014 18:18
Ok, är det någon som har något positivt om Aeroflot?
Och vad gör man på sheremetyevo i typ 17 timmar på nedresan & 19 timmar på hemresan?
Tips mottages gärna, det är så pass stor prisskillnad att det är värt det ( hoppas jag ) åker med 2 barn 13, 10 år.
Av Marilcj
1 okt. 2014 20:08
Citerat från Gone_golfing:
Ok, är det någon som har något positivt om Aeroflot?
Och vad gör man på sheremetyevo i typ 17 timmar på nedresan & 19 timmar på hemresan?
Tips mottages gärna, det är så pass stor prisskillnad att det är värt det ( hoppas jag ) åker med 2 barn 13, 10 år.
En kompis till oss föredrar Aeroflot framför många andra och han har flugit till BKK m dom 3-4 ggr, Lufthansa senast o i hans tycke var Aeroflot bättre.
Flygplatsen är som de flesta andra, matställen, barer o taxfree.

Hittar du inte kortare väntetid .....vi hittade m 2-4 tim för nån v sedan när en kompis skulle boka