Turkiet (side)i slutet av oktober ?

Av Klingen
3 mars 2008 20:06
Visningar: 28560
Är det någon som har erfarenhet av turkiet i slutet av oktober. är det varmt ? har affärer börjat å stänga för säsongen.
tacksam för svar.
3 mars 2008 22:50
Väljer man att åka i början till mitten av oktober så är det normalt inget problem med både tempen i vattnet och på land den är normalt helt ok då ca. 25 i vattnet och mellan 25-28 grader i luften på dagarna även om en del nätter kan bli litet kalla och affärerna har öppet fortfarande då men senare framemot november så blir det sämre med både tempen och affärerna.
mvh. Bosse
Av Malin31
9 apr. 2008 03:51
jag åkte dit första veckan i november i höstas, det var verkligen helt öde affärer hade stängts ner, de få som var öppna där kunde man dock fynda rejält, de vill ju bli av med allt då,

kvällarna var kalla , några dagar var ok att ha bikini på förmiddagen men vid 15 frös man
Av Vithaj
9 apr. 2008 12:11
Var i Side 20-27 oktober för två år sen. Det var sista veckan som vårt hotell hade öppet på säsongen. Jag måste säga att detta var vår familjs bästa semester någonsin. Det var ganska glest med folk så man blev verkligen uppassad på bästa sätt, vädret var helt underbart precis lagom varmt både för oss och barnen. Enda "nackdelen" med att det var så lite folk var att försäljarna var väldigt måna om att få in oss i butikerna men vi såg detta bara som en kul grej. Var jobbigt de två första dagarna men sen vande man sig vid att snacka, pruta och dricka te inne i butikerna så det var bara skoj. Vi kommer garanterat att göra om denna oktoberresa om några år igen när vårt nytillskott blivit lite större.
11 aug. 2008 17:08
Jag älskar Side och planerar att åka dit i början av oktober. Jag har varit där i slutet av oktober och det har varit fint på dagarna, fullt badbart, men svalt på kvällarna. Visst, det börjar bli lite öde, men det är en rätt skön avslappnad stämning. Risk för regnsurar ju senare det blir förstås.
11 okt. 2013 07:18
Jag åkte till Side i april i år och som någon annan här också skrev, det var den bästa semestern någonsin! Man blir verkligen bortskämd och uppassad om man åker utanför högsäsong, och vi betalade knappt för någonting. Solstolarna var gratis också och på restaurangerna fick man mycket 'on the house' för att sitta kvar på länge som möjligt.

Här är min reseberättelse och mina tips om du åker till Side:

http://vartskajagresa.blogg.se/2013/october/vaga-ospecificerat.html