Turkiet med Club Royal.

Av Midde
11 feb. 2012 11:40
Visningar: 14485
Har någon rest med Club Royal till Turkiet. Undrar lite.
Jag och min vännina ska åka 27 mars. Har inte fått några handlingar än.
Av Moyskoy
15 feb. 2012 18:40
Hej Midde!

Jag vet heller inget om Club Royal. Ha inte hittat dom på nätet.
Har du?
Jag och min man vann en resa på utflykt med ullförsäljning.
Var har du köpt din resa?

Hälsningar Monika
Av Midde
15 feb. 2012 21:05
Vi såg annonsen i PRO. Har luskat lite, de har ett litet kontor i Vilhelmina,
. men det är mycket som är fel. Jag har avbokat resan, ringde idag. Ville ha bekräftelse, med de sade att Norge måste bekräfta. Så min väninna ringde Norge. Fick svar att de hade inga resor 27 mars. Min väninna ringde tillbaks till Vilhelmina och sade att hon pratat med Norge. Då blev det fart på folket i Sverige. De sade att vi skulle få bekräftelse om några dagar.
Ni som läser detta och har bokat i Sverige genom PRO. Kontrollera upp Er beställning. Jag kollade upp telefonnumret med. 118118 sa att numret gick till Almanacksbolaget AB. Kollade upp på missat samtal med där gick numret till Telenor AB.
Av Moyskoy
17 feb. 2012 13:41
Vi vann en resa och skall betala för en, men jag tror vi passar
oss för dom här. Bättre att resa med kända reseföretag
När ni betalat så kanske det inte går något flyg.

Hälsningar Monika
Av Boj
25 apr. 2012 13:10
Ja vi har rest med Royal, inget skumt alls. Men man bör vara rätt rask i benen då tempot periodvis kan bli högt, och det kan vara en bit att gå mellan varven.
26 apr. 2012 10:58
Har precis kommit hem från en Turkietresa med Club Royal. Allt fungerade riktigt bra till ett lågt pris.
Av Kjohl
23 okt. 2012 16:50
Varning för Club Royals Turkietresor!

"Lyxresa till Turkiska rivieran" visade sig vara sponsrad av matt- läder- och juvelerarbutiker iTurkiet. Tvingades tillbringa 8 timmar i dessa butiker! Alternativ gavs ej. Enl. reselguiden var ju resan sponsrad av dessa butiker, därför måste vi också besöka dem! Man tackar! I broschyren står "goda shoppingmöjligheter av bl. a. smycken och lädervaror". Men möjligheterna förvandlades till tvång.
Av Lemmi
20 mars 2013 15:16
Hej! Vi kom just nyligen hem från Royal Club Turkiets rundresa.12 - 19 mars 2013. Allt fungerade jättebra, vi fick se och veta mycket. Alla vi på bussen (29 pers) tyckte att det var väldigt givande och intressant, även besöket till mattfabriken, vi fick se hur handtillverkar man mattor. Man fick se arkeologiska städer, moské, kyrkoruiner.... Med två ord- underbar resa! Rekommenderar hjärtligt, en riktigt bra kulturresa!
14 nov. 2013 21:54
Kan varmt rekomendera att åka , mycket fina hotell och trevlig guide,
Jag åker gärna igen ,
Vi vann resan på thermo tour
Av Truls12
7 mars 2014 13:08
Vi åkte förra året 2013 och resan var jättebra. Är det så billigt får man tåla "köperesor". Antagligen är de tvungna att köra till mattfabriker, läder- och guldaffärer för att få tillstånd av Turkiska staten? Vi skulle åka 18 mars 2014 och har inte fått bekräftelse ännu. Först idag har de svarat på telefon. Mailade 19 feb för att få bekräftelsemen icke... Idag sa de att resehandlingarna skulle komma på tisdag inkl. inbetalningskort. Tydligen hade de inte fått ihop folk till resan men nu skulle den bli av. Vi tänker inte åka med så kort varsel. Är ngn intresserad kan vi ge rabatt...
12 mars 2014 10:46
Lovar runt och håller tunt! Billig resa men inget blir som lovat. Vid incheckning får man av flygbolaget veta att man inte är inbokad, ingen Club Royal representant finns vid incheckningen. Direktflyg blir nattflyg med mellanlandning i Istanbul + 5 timmars väntetid så att man kommer fram till Antalaya kl 3 på natten när rundturen startar 6 samma morgon! Sista dagens utlovade lugna morgon & lite bad byttes också mot tidigt nattflyg med mellanlandning. Betald middag första dagen får man betala själv. 2 dagar tillbringas med shopping, dvs man tvingas endera sitta timtals i bussen eller följa med på "visning" av mattfabrik, juvelarpalats och läderaffär där försäljarna är mycket slipade och inte släpper förrän man endera har köpt eller tills man är så oförskämd att situationen känns hotfylld. Maten är rakt igenom kyckling och samma typ av grönsaksröra-buffé, både lunch och middag, man tröttnar snabbt. Klagar man svarar CR att resan är så billig att man måste acceptera alla olägenheter! Nej, aldrig mera Club Royal.
22 mars 2014 16:02
tredje resan med Club Royal
Vi är jättenöjda...
första resan var till Efesos och runt
andra var till Pamukkale
och nu har vi just kommit hem från Kapadokien
ser fram mot att få resa till Istanbul de viskas om en sån resa framöver
2 sep. 2014 10:36
Jag ochmin gubbe har rest två gånger med club royal och har bara positiva upplevelser med dem , men däremot har vi rest med ett annat norskt resebolag scandinavian travel och dem reser vi inte med någon mer gång, de utlovade 4-5 stjärniga hotell och ett av dem klassar iallafall vi som 2 stjärnigt och en girig guide var det som på slutet av resan delade ut kuvert där vi skulle var och en lägga pengar till honom och den som körde bussen, har aldrig förut upplevt sådant, visst ska man lägga pengar till dem, men har aldrig varit med om att de gjort på det viset
22 okt. 2014 01:33
Åkt en resa med Club Royal som jag vann på en ullvisning

Visste att vi skulle byta hotell så det var jag medveten om

Det jag inte var medveten om var att enda shoppingen där man fick tid var givetvis hos deras sponsorer Juvelbutiken, Mattbutiken och Skinnbutiken.

Personalen på Skinnbutiken var värst där följde personalen efter dig hela tiden och tjatade att man skulle prova och kom med förslag på jackor, väskor som man inte ens gillade lr passade ihop med ens egna stil, ända tills man kom ut.

Hotellet låg rätt avsides och på Guiden lät det som om det inte fanns nånting att göra där så vi gick med på att ta ett helt paket där utflykter o rundturer med shopping lovades. Shopping fick vi ca 60 min på oss att stressa oss igenom några få ställen för du han inte så mycket ihop med en kort stadstur

Sen visade det sig att det fanns några få affärer en liten bit ifrån hotellet, sen låg även stranden 5 min promenad från hotellet

Måste säg att vi hade en Guide som var både trevlig och otrevlig mot sina resenärer, dessutom var han dålig på att ge ordentlig information och upplysa resenärerna., vi fick bara en lapp om vilka utflykter och vilka dagar de var inga tider om hemkomst till hotellet, Ej heller någon information vad man kunde göra om man inte ville följa med på de frivilliga utflykterna.

Sen bestämde guiden mer lr mindre hur mycket han ansåg att vi minst skulle ge dricks till både honom och chauffören.

Båda Hotellen var fina, dock lite väl hårda sängar annars inget att klaga på när det gäller hotellen, god och mycket mat att välja på. Resan till Pamukkalle var det bästa med resan och den turkiska aftonen

Men man fick tillbringa väldigt mycket tid på att åka buss, men vi hade tur i vår buss vi fick en toppen chaufför som körde lugnt o stilla

Tyvärr fick man inte heller reda på förrän man kom till flygplatsen vilka hotell man skulle bo på så man kunde inte googla heller på hotellet för att få fram information

Kommer troligvis aldrig mer åka en sådan här resa med Club Royal, utan blir vanlig Charter resa hädanefter där jag har större valmöjlighet till att styra min tid på semestern
27 okt. 2014 16:48
Vi två vänninor har stortrivts med resan genom Club Royal: Välorganiserat och en toppenguide vid namn Achmed. Vi var väl medvetna om resans karaktär, så man kan inte säga att man inte visste något.
Detta var genom ullresor som vi vunnit denna resa. Gör om samma i vår.
27 mars 2015 15:27
Vann en "LYX" resa för en vecka sen på en bussresa med THERMO TOUR eller va dom hette..Vart så himla glad att jag vann! Lyx hotell o frukost o utflykter, kan det bli bättre än för en nyfiken ungdom som vill ut och resa?? Knappast.. visst man får betala en del själv (lunch,middag mm) så helt gratis är det ju inte men efter att ha läst dessa inlägg där vissa är nöjda med resan och vissa jättebesvikna vet jag inte vad jag ska tro, tycka eller göra!!?? Och resan är ju personlig så det går ju inte sälja den vidare...