TSS-travels Krångel och biljettlösa

Av Lillala
1 okt. 2014 08:39
Visningar: 1830
Min far fick för sig att resa till Turkiet och ville ha med mig.
Det slutade med att vi avbokade dagen innan avresan.

För det första gick inte betalningarna fram, utan han blev uppmanad att betala flera gånger fast han redan betalat. Man kunde inte heller betala allt på en gång, vilket var mycket underligt. Istället låg sista betalningsdag mycket sent.
Dagen innan avresan stod vi där utan biljetter, trots att man i mail meddelat att hela resan var betald, någon vecka innan avresa, och biljetter skulle skickas.

Inte heller gick det att få fram avresetid, endast dag. Mycket besvärligt då vi var tvungna att åka till Arlanda med tåg i flera timmar, och jag ville boka biljetterna så att vi inte behövde sitta på Arlanda alltför lång tid innan. Ungefär tre veckor innan fick vi efter mycket tjat reda på vilken tid avresan hade. Vi hade beställt resan nära tre månader innan. Dock kunde de inte tala om vilken tid vi skulle komma hem igen. Mycket underligt.

Ja, vad göra? Vi hade valet att åka och känna oss illa till mods, eller att avboka och ta kostnaden.
Då vi nu hade kollat runt lite hur det ser ut med TSS, samt att det varit så mycket krångel med allt beträffande dom, så beslöt vi att magkänslan fick bestämma. Vi avbokade. Reseförsäkringsbolagets namn ville de inte upprepa för mig trots att jag bad om det.

Nej, vill du ha en resa som är lätt att förstå och där du får veta hela kostnaden på en gång, så satsa på någon där du redan från början ser avresetid, kan betala ALLT på en gång, och får biljetterna hem på något vis i god tid utan att behöva tjata.
Av Marilcj
1 okt. 2014 11:08
Finns en tråd fr förra året just om TSS och nästan alla anser att deras marknadsföring är fel och aningen jobbiga att ha att göra med innan avresan, men att själva resan i sig har varit kanon.
Förstår er fullt ut, man vill ha resan uppklarad o planerad ett tag innan och inte i sista sekund.
9 okt. 2014 14:42
Vad tråkigt att ni upplevde TSS-travel på detta sätt!
Jag har rest med dem vid 2 tillfällen och ska resa nu i november igen. För mig har det aldrig varit något krångel.
Jag fick tidigt veta att avresetid inte kunde meddelas mig förrän 20 dagar före resedatumet på grund av att flyget inte fick sina tidsuppgifter förrän dess. På biljetten som kom både via mejl och post stod hemresetid så jag kunde planera utifrån dessa.

Resorna i sig har varit fantastiska enligt min uppfattning och har gett mersmak. Därför reser jag nu för 3:e gången med dem.
Nu hör till saken att jag inte är uppbunden till varken datum eller klockslag vilket givetvis gör det lättare för mig att planera än för de med arbete etc. etc.

Det har dock varit krångel med betalningen vid ett tillfälle då de påstod sig inte kunna dra bokningen på mitt kort så jag fick betala via internetbanken. Detta kändes inte helt okey då jag därmed miste försäkringen som följer på Mastercardet.

Det är dock det enda jag kan kritisera dem för då allt annat varit till belåtenhet för min del.

Angående marknadsföringen av resorna kan ju ha åsikter om. Det bästa är att har man väl rest med dem får man erbjudande med rabatten direkt tillsänd sig själv.
Av Kibbgs
27 okt. 2014 22:27
Lilliala: Efter att läst ditt inlägg flera gånger så blir jag konfunderad. För det första så kan han (fadern) ha glömt referensnumret eller skrivit det fel. Jag har betalt för två resor och det har fungerat bra. Handpengen först och sedan den lite ”tyngre” summan. Det är vanlig betalningsform och förekommer på de resebyrån som vi brukar anlita. Alla betalningar fick en snabb bekräftelse på mejl. Det är inte så vanligt!
Tiderna angavs inte då resan beställdes, då den är beroende av flyget, men den kom i god tid innan resan påbörjades.
Så min upplevelse är en helt annan än vad som signatur ”Lillala” anför.
Vi påbörjar snart den andra resan och kan återkomma med mer information. Men just nu har alla handlingar följt en logiskt flöde och utan anmärkning.
Av Georgie
18 feb. 2015 18:59
Kan bara instämma med de senaste kommentarerna. Inga problem med betalning till TSS, dessutom meddelar de omgående via mejl att de fått pengarna. Jag har rest två gånger med bolaget och båda gångerna betalat via internetbank i stället för kort. Första gången för att kortbetalningen inte fungerade (hmmm, det var kanske lite krångel ändå, men jag reagerade inte så mycket på det, för jag betalar hellre via banken), andra gången för att jag aktivt valde det. Tiderna för avresa och hemresa fick vi rätt tidigt, en månad i förväg om jag minns rätt, och de stämde.