Tips Sicilien, mamma-dotter-resa i mitten av juni 2020

27 jan. 2020 11:11
Visningar: 735
Jag och min dotter på 11 år tänkte ta en liten minisemester på 4 dagar till Sicilien. Vi landar i Catania men tänkte hyra bil och köra till något mindre mysigt ställe med fin strand (gärna liten) och kanske ta en båttur eller något. Annars är vi bara ute efter att slappa, sola, bada och strosa i någon liten stad/by. Några bra tips? De flesta rekommenderar norra delen av ön men det blir alldeles för långt att köra på så få dagar. Vi valde att flyga till Catania för det var det enda stället som man kunde flyga direkt till.
29 jan. 2020 14:49
Hej,

Har tyvärr inte några råd att ge men har själv funderat på Sicilien. Varifrån går direktflyget fr Sverige till Catania? Har själv endast sett från Arlanda till Palermo med norwegian.
Av Kricken
29 jan. 2020 15:24 (redigerad)
Vet inte om det uppfyller era krav men Giardini Naxos har en fin strand och närliggande Taormina är ju så grymt mysigt, även om det är väldigt turistigt.
29 jan. 2020 15:50
Tack, är faktiskt inne på det och bokat ett mysigt litet boende i Alcantaradalen (ca 15 min från Giardini Naxos och 30 min till Taormina. Det är avbokningsbart så vi kan ju ändra oss om vi får några bra tips här 😊