Tips resrutt Florida

Av Betsy
11 aug. 2014 12:23
Visningar: 1111
Hej,

Vi är en resvan familj med vuxna ungdomar som skall resa till Florida över jul och nyår.
Vi landar på Miami int. och är borta 18 dgr. Flygbiljetterna är köpta.
Givetvis skall vi hyra bil, funderar tom på stor gammal amerikanare (rent a reck?). Tips på hyrfirmor.
Hur skall man lägga upp rutten?
Funderar ev att flyga några dagar till Havanna, Cancun el så. Eller kommer vi att ha fullt upp med Florida så man skall spara Cuba Mexico till en annan gång?
Vi vill ha bad, shopping, matupplevelser och upplevelser(lite kultur kanske). Kanske fisketur.
Var är bäst beacher? Orlanda är det ngt att ha förutom alla "nöjesparker"? Vi vill ju se Universal studios och kanske ngn mer där det är ngn av de bästa bergochdalbanorna. Disney och parker med seatema är inte nödvändigt då vi varit på detta i andra delar av världen.

Känns som om det finns hur mycket som helst att göra.
Vet knappt var jag skall börja titta på ;-)

Tacksam för tips!
Tack!
11 aug. 2014 13:39
Tjena,

Det finns tillräckligt att göra i Florida för 18 dagar. Korta avstickare funkar om man vill, men tänk att det går åt 2 dagar för själva resan. Och till Cuba tror jag inte ens det är möjligt att resa från USA. Har för mig att jag hört något om det fr o m i år. (Googla)

Jag har också försökt att hitta hyrfirmor för äldre bilar men t ex Rent-A-Wreck har inte så gamla bilar som man skulle önska. Jag tror inte de ens är äldre än 90-00-tal. Dessutom finns just de inte i Miami.

Om man inte alls är intresserad av parkerna så kanske Orlando-området inte är första valet, även om det finns mycket annat att göra - men samma saker går väl att göra överallt i Florida (shoppa, div aktiviteter, sport, äta, bada i pool) Bästa bergbanorna har väl Tampa i såfall (Busch gardens). Vad menar du med seatema? SeaWorld eller vattenparker med fejkade stränder?)

Ja det finns hur mycket som helst, börja med att inte "gapa efter för mycket", d v s försök inte hinna med allt utan välj några få platser, utgå från dessa med dagsturer, njut, stressa inte runt. Gör en resa med det ni inte hann med en annan gång.

Ni kommer få det toppen!
11 aug. 2014 13:47
Citerat från Betsy:
Hej,

Vi är en resvan familj med vuxna ungdomar som skall resa till Florida över jul och nyår.
Vi landar på Miami int. och är borta 18 dgr. Flygbiljetterna är köpta.
Givetvis skall vi hyra bil, funderar tom på stor gammal amerikanare (rent a reck?). Tips på hyrfirmor.
Hur skall man lägga upp rutten?
Funderar ev att flyga några dagar till Havanna, Cancun el så. Eller kommer vi att ha fullt upp med Florida så man skall spara Cuba Mexico till en annan gång?
Vi vill ha bad, shopping, matupplevelser och upplevelser(lite kultur kanske). Kanske fisketur.
Var är bäst beacher? Orlanda är det ngt att ha förutom alla "nöjesparker"? Vi vill ju se Universal studios och kanske ngn mer där det är ngn av de bästa bergochdalbanorna. Disney och parker med seatema är inte nödvändigt då vi varit på detta i andra delar av världen.

Känns som om det finns hur mycket som helst att göra.
Vet knappt var jag skall börja titta på ;-)

Tacksam för tips!
Tack!
För att citera dig själv, "Känns som om det finns hur mycket som helst att göra.
Vet knappt var jag skall börja titta på ;-)" det besvarar nog din fråga angående Cuba och Mexico ;-) Cuba är dessutom inte så smidigt att kombinera med USA.
Hyrbilsfirmor, Avis Sixt, Hertz o.s.v. men ska ni hyra någon riktig specialbil som det låter blir det riktigt dyrt.

Parker med Bergochdalbanor, Universals Island of Adventure är bra och blir förmånlig att köpa tillsammans med Universal Studios, köper ni park to park i dessa så får ni dessutom tillgång till allt i Harry Potter delen, vet dock inte om det är värt det, man har ju nyss öppnat den senaste delen där.

Annars är det Busch Gardens som gäller för er låter det som :-)

Orlando är ju mycket parkerna, det finns annat att se ,både lite mindre sevärdheter och shopping men jag skulle inte säga att själva staden är supertrevlig i sig.....

Bästa strand varierar lite från år till år och beroende på vem som utser den och det beror mycket på vad man menar med fin, vitast, renast, långgrund, mest service....... Man hitte stränder i världsklass lite överallt men en sak att tänka på är att under vintermånaderna då ni reser så är vattnet inte så varmt på västkusten och inte heller på ostkusten förutom längs söderut i Miami Key Westområdet så vid den årstiden är valet ganska lätt om det är varma bad man vill ha ;-) Du kan själv se vattentemperaturer och annan väderstatistik här http://www.floridasidan.se/Vader.php

Rutten ska ju börja och sluta i Miami, flygtiderna avgör lite hur man lägger upp det, dessutom så klart om man vill vara på något speciellt ställe vissa datum, kan ju vara så över Jul och Nyår.
En vanlig rutt är Miami (boende i South Beach, Miami Beach) - Orlando - Miami och beroende på hur rastlös man är kan man ju lägga in fler ställen som någon ort på västra kusten, Ft. Myers Beach, Vlearwater Beacg, Siesta Key, Anna Maria Island (tänk bara på vattentempen som sagt) o.s.v. ett par nätter i Key West är också trevligt.

När det gäller att hitta det resmål som erbjuder allt Du söker i överflöd så är det i mitt tycke South Beach som passar bäst, där har man allt plus hela Miami och Ft. Lauderdaleområdet, Everglades o.s.v. på nära håll.
11 aug. 2014 20:32
Citerat från Betsy:
Hej,

Vi är en resvan familj med vuxna ungdomar som skall resa till Florida över jul och nyår.
Vi landar på Miami int. och är borta 18 dgr. Flygbiljetterna är köpta.
Hej Betsy,
Vi skall till Florida och jag undrar lite vilket bolag ni skall flyga med och vilket pris ni lyckades få?
Mvh,
Kim
Av Betsy
11 aug. 2014 20:51
7000kr med KLM, har funnits billigare så nu vågade vi inte vänta längre.
Julhelgen du vet;-)
12 aug. 2014 22:12
Citerat från Kimblom72:
Citerat från Betsy:
Hej,

Vi är en resvan familj med vuxna ungdomar som skall resa till Florida över jul och nyår.
Vi landar på Miami int. och är borta 18 dgr. Flygbiljetterna är köpta.
Hej Betsy,
Vi skall till Florida och jag undrar lite vilket bolag ni skall flyga med och vilket pris ni lyckades få?
Mvh,

Kim
Vi köpte med air Berlin från Köpenhamn 17 dagar, 5 personer 11 timmar total restid 20200:- tyckte vi var billigt iallafall :)
Av Betsy
12 aug. 2014 22:52
4000kr/biljett över jul och nyår!!!!! Jisses Kim bara att Gratulera:-)
Av Betsy
12 aug. 2014 23:09
Hej alla,
Hade varit jättetacksam om folk kunde komma med reseruttstips, antal dgr på varje ställe och vilka ställen
Istället för att kommentera flygbiljettpris! De är redan betalda så inte mkt att göra åt det.
Tack :-)
12 aug. 2014 23:28
Citerat från Betsy:
Hej alla,
Hade varit jättetacksam om folk kunde komma med reseruttstips, antal dgr på varje ställe och vilka ställen
Istället för att kommentera flygbiljettpris! De är redan betalda så inte mkt att göra åt det.
Tack :-)
Har Du läst mitt och Nisse2ears inlägg? Vill Du ha mer och bättre förslag kan Du ge lite respons på dessa till att börja med :-)
Det är ju helt omöjligt att komma med mer förslag utan att veta hur ni tänkt er.....
Av Zinkan
14 aug. 2014 11:00
Hej alla men särskilt Betsy och Kimblom72!
Kul att läsa att fler än jag bubblar av frågor inför Floridatrippen. Delar med mig av vår brainstorming som den ser ut nu. Ibland undrar jag om jag är klok i huvudet som ens överväger denna resa, så flygrädd som jag är. Men " face your fears" är mitt nya mantra... nu... sannolikt inte närmare avfärd :/ .

Vi planerar för fullt för vår Floridaresa i juni 2015. Det enda vi faktiskt har klart för oss är boendena. Har fått ovärderlig hjälp av grabbarna på florida.nu :)

Vi börjar med en hektisk vecka i Orlando och kommer att bo i ett hus vi hyrt på orlandohus.dk. På vår agenda den veckan står Discovery Cove, 2 Disneyparker (Magic- och Animal Kingdom) Seaworld samt Kennedy Space Center. Hoppas hinna klämma in nån eller ett par Universal parker oxå. Phu... svettigt...

Sen bär det av till Sarasota - The Capri Siesta Hotell. 4 nätter där med bad och slappande.
Nästa anhalt... Fort Lauderdale och Tranquilo hotell i 4 nätter. Maken pratar om en dagstur till Bahamas, men det är inget som står skrivet i sten. Frun i huset :) avser att tillbringa en ansenlig stund på Sawgrass Mills, stranden och eventuellt en tur med kanalbåten Jungle Queen.

Sista anhalten är Marathon i Florida Keys, och där Glunz Ocean Beach hotell i 2 nätter. Key West kändes som värsta partystället, och den tiden är förbi, så istället för att bo mitt i partandet blir det lugn och ro och en dagstur till Key West.
Så långt har vi kommit hittills.

Vi har inte bokat flyg. Tänkte invänta Norwegian och se hur de flyger i juni 2015 innan vi bestämmer oss. Kan dock inte klaga på flygpriserna.
Om Norwegian ligger på ungefär samma priser i juni, som i mars, skulle det gå på ca 14000 kr ToR för 2 vuxna och 1 barn - direktflyg (Till Orlando dit och från Fort Lauderdale hem).
Med BA (om vi bokar nu) 12420 kr, med ett byte på LHR. Hamnar då i Miami och diskussionen är om man ska ta inrikesflyg till Orlando för ca 5000 kr enkel resa, eller ta bilen från Miami... Hemresa från Miami.
Med AF (om vi bokar nu) 11916 kr, med ett byte på CDG (vilket de flesta avråder ifrån), samt att vi hamnar i Miami då oxå... och även hemresa från Miami.

Mina frågor som jag har till de resvana här inne är bl.a. ang komforten i de olika flygplanen. Norwegian´s 787-8, BA´s 747-400 och AF´s 777-300...
Sittkomfort typ benutrymme, hårt-mjukt, recliner osv i dessa olika plan? Och vi snackar givietvis ekonomiklass... :) och bortser från Norwegians bekymmer ;)

Och sen en fråga till. Var ett tag sen jag flög, och då var det charter i nåt 3+3 plan... nån Boeing 737... typ ...kanske? Så hur är ljudnivån i dessa stora monsterplan? Vart i planet väsnas det mest resp. minst?

Väntar med spänning på svar.

PS. Airboat i Everglades är tänkt mellan Sarasota och Marathon :)
14 aug. 2014 11:28
Citerat från Zinkan:
Hej alla men särskilt Betsy och Kimblom72!
Kul att läsa att fler än jag bubblar av frågor inför Floridatrippen. Delar med mig av vår brainstorming som den ser ut nu. Ibland undrar jag om jag är klok i huvudet som ens överväger denna resa, så flygrädd som jag är. Men " face your fears" är mitt nya mantra... nu... sannolikt inte närmare avfärd :/ .

Vi planerar för fullt för vår Floridaresa i juni 2015. Det enda vi faktiskt har klart för oss är boendena. Har fått ovärderlig hjälp av grabbarna på florida.nu :)

Vi börjar med en hektisk vecka i Orlando och kommer att bo i ett hus vi hyrt på orlandohus.dk. På vår agenda den veckan står Discovery Cove, 2 Disneyparker (Magic- och Animal Kingdom) Seaworld samt Kennedy Space Center. Hoppas hinna klämma in nån eller ett par Universal parker oxå. Phu... svettigt...

Sen bär det av till Sarasota - The Capri Siesta Hotell. 4 nätter där med bad och slappande.
Nästa anhalt... Fort Lauderdale och Tranquilo hotell i 4 nätter. Maken pratar om en dagstur till Bahamas, men det är inget som står skrivet i sten. Frun i huset :) avser att tillbringa en ansenlig stund på Sawgrass Mills, stranden och eventuellt en tur med kanalbåten Jungle Queen.

Sista anhalten är Marathon i Florida Keys, och där Glunz Ocean Beach hotell i 2 nätter. Key West kändes som värsta partystället, och den tiden är förbi, så istället för att bo mitt i partandet blir det lugn och ro och en dagstur till Key West.
Så långt har vi kommit hittills.

Vi har inte bokat flyg. Tänkte invänta Norwegian och se hur de flyger i juni 2015 innan vi bestämmer oss. Kan dock inte klaga på flygpriserna.
Om Norwegian ligger på ungefär samma priser i juni, som i mars, skulle det gå på ca 14000 kr ToR för 2 vuxna och 1 barn - direktflyg (Till Orlando dit och från Fort Lauderdale hem).
Med BA (om vi bokar nu) 12420 kr, med ett byte på LHR. Hamnar då i Miami och diskussionen är om man ska ta inrikesflyg till Orlando för ca 5000 kr enkel resa, eller ta bilen från Miami... Hemresa från Miami.
Med AF (om vi bokar nu) 11916 kr, med ett byte på CDG (vilket de flesta avråder ifrån), samt att vi hamnar i Miami då oxå... och även hemresa från Miami.

Mina frågor som jag har till de resvana här inne är bl.a. ang komforten i de olika flygplanen. Norwegian´s 787-8, BA´s 747-400 och AF´s 777-300...
Sittkomfort typ benutrymme, hårt-mjukt, recliner osv i dessa olika plan? Och vi snackar givietvis ekonomiklass... :) och bortser från Norwegians bekymmer ;)

Och sen en fråga till. Var ett tag sen jag flög, och då var det charter i nåt 3+3 plan... nån Boeing 737... typ ...kanske? Så hur är ljudnivån i dessa stora monsterplan? Vart i planet väsnas det mest resp. minst?

Väntar med spänning på svar.

PS. Airboat i Everglades är tänkt mellan Sarasota och Marathon :)
Låter väl som en vettig plan men räkna inte med så många parker på en vecka.
Key West har party men inte enbart och inte överallt, långt ifrån, undviker man bara bargatan så är det lugnt.

Man kan väl inte bortse från Norwegians problem och totala avsaknad av respekt för sina kunder samt lagar och regler, jag hade valt B.A, funkar utmärkt med ett byte i London. 4 timmars körning från Miami är det värt för att slippa Norwegian ;-)
Dreamlinern upplevde vi som tystare och med bättre miljö men med Norwegian vet man inte om det blir ett gammalt sunkigt plan istället.
Av Zinkan
14 aug. 2014 12:05
Man kan väl inte bortse från Norwegians problem och totala avsaknad av respekt för sina kunder samt lagar och regler, jag hade valt B.A, funkar utmärkt med ett byte i London. 4 timmars körning från Miami är det värt för att slippa Norwegian ;-)
Dreamlinern upplevde vi som tystare och med bättre miljö men med Norwegian vet man inte om det blir ett gammalt sunkigt plan istället.
Ja vi har haft mycket diskussioner om detta med Norwegian. Tyvärr... om man kan säga så i sammanhanget... har de ju "rätt" flygtider och destinationer för vår del. Men som du säger så är det ju ett lotteri om det blir dreamliner vs sunk-plan. Sonen är i skrivande stund i USA, nånstans. De flög Dreamlinern till NY. Vid en väldigt kort kontakt efter landning, och mina 1000 frågor om Dreamlinern (hans svar var -men kan vi inte ta det senare. Det är väl inte i eftermiddag du ska flyga morsan... :D ) lyckades han i alla fall få fram att det inte gick att fälla bak sätet. Och han visste inte *suck* om de suttit vid nödutgång.
Hur upplever du sittkomforten i BA´s plan då? Och vart väsnas det minst? Vid flyg med BA är det ca 5 timmars väntan på LHR innan hemresa, och det är det maken hänger upp sig på. Jag kan ligga på asfalt och sova, så för mig är det inget problem. Dessutom har vi närmare till Göteborg än till Gardermoen.
Av Betsy
14 aug. 2014 12:32
"Tack" för att ni tar diskussionen om vilka flygbolag på "mitt" forum ;-) för mig som redan bokat. Varför inte skriva en egen tråd om det Zinkan? Hade varit glad om den diskussionen funnits i annat forum, men men.....
Annars tacksam för resrutter och tips från er Nisse och Floridasidan. Har tyvärr inte hunnit gå igenom och sätta mig in i all er info än. Inte ens varit inne på din sida Floridasidan.
Vad säger ni om vart man skall fira julafton(om man nu gör det?) samt nyårsafton?
New Orleans' vad säger ni om det, för långt att köra ngt att ha?

Med vänlig hälsning, Betsy
Av Zinkan
14 aug. 2014 12:40
Citerat från Betsy:
"Tack" för att ni tar diskussionen om vilka flygbolag på "mitt" forum ;-) för mig som redan bokat. Varför inte skriva en egen tråd om det Zinkan? Hade varit glad om den diskussionen funnits i annat forum, men men.....
Annars tacksam för resrutter och tips från er Nisse och Floridasidan. Har tyvärr inte hunnit gå igenom och sätta mig in i all er info än. Inte ens varit inne på din sida Floridasidan.
Vad säger ni om vart man skall fira julafton(om man nu gör det?) samt nyårsafton?
New Orleans' vad säger ni om det, för långt att köra ngt att ha?

Med vänlig hälsning, Betsy
Sorry!
Ville dela med mig av vår tänkta rutt och råkade halka in på flygbolagsdiskussionen. Avslutar därmed den diskussionen i detta nu.
14 aug. 2014 12:58
Citerat från Betsy:
"Tack" för att ni tar diskussionen om vilka flygbolag på "mitt" forum ;-) för mig som redan bokat. Varför inte skriva en egen tråd om det Zinkan? Hade varit glad om den diskussionen funnits i annat forum, men men.....
Annars tacksam för resrutter och tips från er Nisse och Floridasidan. Har tyvärr inte hunnit gå igenom och sätta mig in i all er info än. Inte ens varit inne på din sida Floridasidan.
Vad säger ni om vart man skall fira julafton(om man nu gör det?) samt nyårsafton?
New Orleans' vad säger ni om det, för långt att köra ngt att ha?

Med vänlig hälsning, Betsy
Miami, Ft. Lauderdale m.fl. har ganska rejält nyårsfirande vad jag förstått, men det firas så klart överallt.
Att åka till New Orleans för att fira nyår förstår jag inte vitsen med, tror Du fortfarande att det finns för lite att göra för att fylla 18 dagar i Florida? ;-)
Julafton firas inte, Juldagen firar man med familjen, gå ut och ät något gott och ta en drink...

Att en diskussion går in på sidospår får Du räkna med och acceptera, det var ju inte så supertydligt heller att ni faktiskt bokat flyget, vill Du inte ha mer diskussion så kan Du ju alltid låsa en tråd som Du startat.
Av Betsy
14 aug. 2014 16:32
Hallå igen,

Jag menade New Orleans' överhuvudtaget om det bar ngt att ha och eftersom vi inte alls har ngn resrutt ännu kollar jag bara upp vart som kan vara intressant. Ni som vet och kan kanske kan göra en lämplig rutt till mig? Fr.o.m. Den 22/12-9/1. Det ända vi vet är typ Orland med universal studios än så länge(men vill inte vara i den stan för länge) samt bra bad någonstans.
Tack 😊
14 aug. 2014 16:50
Citerat från Betsy:
Hallå igen,

Jag menade New Orleans' överhuvudtaget om det bar ngt att ha och eftersom vi inte alls har ngn resrutt ännu kollar jag bara upp vart som kan vara intressant. Ni som vet och kan kanske kan göra en lämplig rutt till mig? Fr.o.m. Den 22/12-9/1. Det ända vi vet är typ Orland med universal studios än så länge(men vill inte vara i den stan för länge) samt bra bad någonstans.
Tack 😊
Som jag nog skrivit redan i tråden.
Enda stället man kan bada i varmt hav vid den tiden är sydligaste delen av Floridas Ostkust så ta den klassiska resan, Orlando, Miami Beach och kanske Key West om ni vill röra mer på er.
14 aug. 2014 22:29
Hej alla,

Fastän vi inte skall åka förrän i Maj 2015 så sitter jag nästan dagligen och försöker ta reda på så mycket som möjligt för att få till den perfekta resan... Om den nu finns :)

Har inte bokat flyg ännu och tänkte invänta skolstarten för att kunna checka av med barnens lärare då de går i skolan då... Så fort vi får något sorts ok så bokar jag. Den flight jag fastnat för är BA från Köpenhamn (Bor Malmö) sedan till Heathrow med 2 tim transfer och sen landa i Miami runt 18 tiden.

Första kvällen vi kommer så kör vi nog någon timme norrut, kanske till Juno Beach för övernattning. Tanken är att komma lite längre norrut än Miami så att vi kan komma närmre Kennedy Space som vi tänkte ta direkt på morgonen efter. När det är avklarat framåt eftermiddagen/kvällen kör vi till Orlando till vårt tilltänkta boende där (Resort Condo Vista Cay)

Sedan väntar en vecka med nöjesparker och annat skoj samt en del shopping på Premium. De parker som vi tänkt ta är båda Universal samt Magic Kingdom och Animal Kingdom.

Vi lämnar Orlando och drar oss ner mot en av Everglades parkerna för lite airboat och alligator show. Blir kanske övernattning den dagen i Florida City precis innan Florida Keys börjar.

På morgonen kör vi ner till Key West och stannar där 1 eller 2 nätter på ett billigt (min åsikt) motel som heter Blue Marlin Motel. Parkering direkt vid boendet och pool, ungefär det vi behöver...

I Key West skall vi åka ut med en katamaran och snorkla vilket tar en 3-4 timmar, sedan blir det sightseeing med Conch Tour tåget och Hemingway House och sen solnedgången på Mallory Square.
Får väl ta sig till Southernmost Point också för det obligatoriska fotot... :)

Vi avslutar vår resa med resterande dagar i South Beach där vi hittat en lägenhet där parkering ingår, några gator från Oceans Drive. I Miami så skall vi mest insupa atmosfären på SoBe, men även besöka Miami Seaquarium som är ett typ av mindre Seaworld och då även boka ett Dolphin Encounter... Dolphin Encounter kostar runt 1000:- och då ingår inträdet till parken, så det är nog ett av de billigare delfin alternativen som finns.

När vi ändå är nära Key Biscayne (Seaquarium) så avslutar vi kvällen med att köra längst söderut på Key Biscayne till fyren där det finns en strand. Ser schysst ut när man googlar det.

Sista dagen så flyger vi hem från Miami vid 20 på kvällen, hemma i Köpenhamn runt 15 dagen efter.

Total restid 16 dagar.

Har laborerat runt med att flyga till olika flygplatser, tex. Tampa, Ft. Lauderdale, mellanlanda i Kanada eller i USA, men har kommit fram till att BA's alternativ passar os bäst.

4 personer (2 barn) T/R blir strax under 21.000:- vilket jag tycker är ett bra pris.

Norwegian hade jag aldrig flugit med, men är kanske lite kräsen då jag flyger mycket till Asien och USA i jobbet, men har hört så mycket om att minsta lilla sak som hörlur eller filt skall man betala för. Tog fram en resa från Köpenhamn till Ft. Lauderdale, direktflyg med Norwegian, men det blev dyrare än BA när jag skulle lägga till mat på 10 timmars flygningen.... Nej Tack!

Vill önska både Betsy och Zinka lycka till med sina resor samt tacka Floridasidan.nu för en mycket bra och informativ sida.
15 aug. 2014 11:52
Hej !
Vi skall till Floroda nästa vecka. Tror inte det går att ta sig till Cuba därifrån. Amerikanerna får ju inte ens åka dit.
Men vi har köpt båtbiljetter från Fort Lauderdale till Bahamas. Det tar bara tre timmar enkel väg och vi kommer då till ön Grand Bahamas. Vi gör en 4-dagars resa dit. Tror säkert det blir en spännande utflyckt.
Det behövs inget visum för svenska heller.,
Mikael
Av Betsy
15 aug. 2014 11:58
Hallå Mickenyfiken har också funderat på Bahamas. Får man fråga vad dessa båtbiljetter kostade? Sen iof till julhelgen är det ju helt andra priser.
Med vänlig hälsning, Betsy
Av Birgere
15 aug. 2014 12:56
Citerat från Kimblom72:
Hej alla,

Första kvällen vi kommer så kör vi nog någon timme norrut, kanske till Juno Beach för övernattning. Tanken är att komma lite längre norrut än Miami så att vi kan komma närmre Kennedy Space som vi tänkte ta direkt på morgonen efter. När det är avklarat framåt eftermiddagen/kvällen kör vi till Orlando till vårt tilltänkta boende där (Resort Condo Vista Cay)
Jag skulle föreslå att ni tar in på flygplatshotell och sover direkt. Ni kommer vakna vid 5-tiden pigga som mörtar. Plocka då ut hyrbilen o börja köra norrut, stanna för frukost och ni kommer fram i lagom tid till Kennedy Space center. Det är ju max 3h körning så den extra timmen på kvällen innan gör vare sig till eller från. Bara riskabelt o jobbigt.
Av Maddeck
16 aug. 2014 14:07
Har du "bara" 18 dagar i Florida så tycker jag inte att du ska blanda in för många ställen att besöka.
4 olika ställen kanske är lagom?!
Har själv inte varit i Florida just den tiden på året, men om ni vill bada i havet så bör ni hålla er så långt söderut som möjligt.

Kanske börja med att ta er upp till Orlando där ni har nöjesparker och mycket bra shopping.
sen vidare till västkusten, är det viktigt att bada i havet så åk långt söderut.
Efter det kanske ner till key west och utflykt till everglades längs vägen. Avsluta sen med ett par dagar i Miami.

Ni har valt ett bra resmål, så det ni inte hinner med denna gång tar ni nästa!
Vi har varit där fler gånger och är inte klara än....:)
Av Zodezo
16 aug. 2014 17:07
Rekommenderas också verkligen Busch Gardens om ni vill ha berg- och dalbanor!