Tips på weekend Europa

Av Agnes89
10 apr. 2017 18:44
Visningar: 288
Hej!

Önskar tips på en weekend resa i slutet av april / början på juni. Är en väldigt aktiv person och intresserad av vacker natur, god mat och spännande aktiviteter.

Har varit i London, Prag, Budapest, Barcelona

Tacksam för tips!
11 apr. 2017 13:37
Brygge i Belgien. Fantastisk stad med fina byggnader och stenbroar över kanalerna som nästan påminner om en stad från en fantasy-film.
Staden är liten så man tar sig lättast fram till fots. God mat och öl i Världsklass.

Warszawa är ett annat tips. Finns massor fina byggnader och mycket minnen och museum från kriget.
Det kommer troligtvis bli din billigaste resa du gör. Du flyger dit för 300-400kr och äter dig mätt för ca 20kr om du väljer deras så kallade "milky-bar" som serverar pols traditionell husmanskost som håller hög kvalitet och är fantastiskt gott.

Väljer du en vanlig restaurang blir det dyrare men fortfarande otroligt billigt. Tex Pepparbiff med whskysås och pommes inkl bröd och sallad och 2 stora öl får du får under 100kr
Staden är ganska liten så du tar dig lätt runt överallt till fots om du vill. Annars går det bussar hela tiden. Vi bodde precis mitt emellan "gamla stan" och den nya delen vilket var perfekt. Nära universitetet.

Lycka till :)
20 apr. 2017 17:48
Håller med tidigare kommentar angående Brygge i Belgien, verkligen supermysig stad! Små kullerstensgator med kanaler och stenbroar överallt. Där finns även ett choklad-museum och ett pommes-frites-museum! ;)

Besökte Brygge, plus några andra städer, för något år sedan. Du kan läsa och se bilder på min blogg om du vill: http://onceuponatravel.blogg.se/category/tagluff-genom-europa.html
Av Annl
25 apr. 2017 00:50
Om du kan tänka dig att rucka på kravet om vacker natur så är mitt klockrena inspel. Moskva! Hur häftigt och intressant som helst.
Om du inte känner dig riktigt redo för Moskva så finns "light-versionen" St Petersburg - också ett fantastiskt ställe och där finns mera vacker natur.
Ryssarna har väldigt god mat - det hade jag inte fattat innan jag kom dit utan trodde att det var ungefär som med svenskt käk på 70-talet....

Madrid är kul också -och en utflykt till den gamla huvudstaden Toledo.

Och så en riktig favorit som klickar in på alla dina krav- Normandie!