Tips på stopp och hotell på väg till Key West

30 juli 2021 16:20
Visningar: 599
Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn (10 & 7 år) som hoppas på att kunna åka till Florida på jullovet. Om vi kommer iväg landar vi den 26/12 i Miami. Vi landar vid 16-tiden och vill inte köra mer än ett par timmar den dagen. Vi vill köra ner till Key West och letar efter boende som kan passa oss. Priserna i Key West ligger väldigt högt så vi funderar på om det finns något trevligt hotell en bit i från, Max 1h. Tanken är kanske ett stopp på vägen 26-27/12 sedan köra vidare och bo närmare Key West 27-28/12 och sedan ska vi upp mot västkusten men kan tänka oss ett stopp längst med Florida Keys 28-29/12 också. Vad rekommenderar ni för stopp/orter/hotell. Det får gärna finnas pool om det inte finns strand i närheten och rent och fräscht och trevlig personal/atmosfär. Det behöver inte vara lyx men heller inte alltför låg standard.
Av Hawaii
30 juli 2021 18:44
För några år sedan var jag och min flickvän på en liknande resa och vi bodde några nätter på Sunset Cove Beach Resort i Key Largo. Individuella bungalows och precis vid stranden och ett kult ställe.
31 juli 2021 19:06
Min första fråga är då, har ni varit i Florida förut? Om ni har det så vet ni säkert om det mesta redan, men om ni inte vet så behöver man tänka på några saker. Om ni landar ca 16 (Floridatid?, då är det redan sent på kvällen svensk tid, många timmars resa!) så räkna med att det tar ibland lång tid innan man är ute genom kontrollerna, nån gång har vi haft tur och varit ute snabbt men" kioskerna" är ofta avstängda (alltså där man registrerar pass och så) så då kan det ta nån timme eller 2. Sedan vidare till biluthyrningen...
Man är ganska mör efter resan så jag tänker att ni gör helt rätt i att inte köra så långt när ni landat. Skulle ta något hotell i närheten och sova, ni kommer att vakna tidigt pga jetlag, så då är det lättare och roligare att i dagsljus köra ut till Keys, ett tips, stanna till och ta en titt på minirådjuren som bara finns där, Key deers, så söta och de kommer fram så ni kan komma riktigt nära dem. Vilken härlig resa ni har framför er. Tänk på att ni bokar hotell med uppvärmd pool, alla har inte det tyvärr och då blir det inte så kul. Vi åker 15 december om alla restriktioner släpper.
Av Birgere
1 aug. 2021 15:20
Som Dalton17 skriver, finns ingen anledning att börja köra vid ankomst. Boka ett flygplatshotell som har egen resturang och ta shuttlebussen dit, käka något lätt o gå o lägg er. Ni vaknar vid 4-5 snåret på morgonen, plocka ut hyrbilen o kör en timme o stanna för frukost. Där börjar er resa.
4 aug. 2021 21:07
Ska ni neröver så kan ni ta 2:a natt i Florida city/Homested å besöka Everglades NP som ligger 20 min därifrån. Anhiga trail så ser ni ett rikt djurliv. Vi brukar bo i Marathon som har 1h ner till KW å en dag dit tycker jag räcker. finns lika mycket att göra å bada i Marathon.
Av Sofus74
6 aug. 2021 13:29
Senast tog det oss fyra timmar från landning i Miami till att vi kom iväg med hyrbilen - så satsa inte på att köra en för lång sträcka. Vi har bott på Marina Del Mar Resort & Marina, i Kea Largo. Prisvärt, Fin pool, frukost, hajar och hummrar under bryggan och trevliga restauranger.