Tips på ställen i grekland

Av Jahara
3 dec. 2015 15:19
Visningar: 274
Hej,
Jag planerar att bjuda min sambo på en riktig kärleks-semester i maj eller början på juni. Vi har tidigare pratat om att åka till Grekland. Jag har kollat på både Mykonos, Santorini, Naxos, Skopelos, Skiathos. Jag är ute efter fina stränder, fint vatten och vackra vyer. Inget partyställe. Någon som har något tips på dessa ställen?
Av Mipec
3 dec. 2015 15:56
Skiathos är ju lite av partyställe, men det kanske är så pass tidigt på säsongen att det fortfarande är lungt.

Annars kan jag varmt rekommendera Skopelos (och grannön Alonissos). Men då är dom finaste stränderna klapperstensstränder.

Skopelos stad är en vacker stad som ringlar sig upp på en kulle, mysiga gränder med bra "greklandskänsla".
4 dec. 2015 09:15
Hejsan!
För romantik och mys hade jag definitivt valt Skopelos, men det är inga sandstränder. Bo i Skopelos stad, som mer är en liten by, hyr bil och kör till olika stränder. En hel vecka kanske jag inte hade valt där men 4 - 5 nätter och seda n lite mer liv på Skiatos 2 nätter innan hemresa.
Naxox är också jättefin, men Skopelos är finare. Santorini hade jag valt bort, visst fint, men inte så...
Lycka till!
Anette
Av Desires
5 dec. 2015 13:06
Skopelos är helt underbart!! Bo i den urgulliga och genuina byn Skopelos, och ta bussen/egen bil/vespa till de olika små byarna och de många olika stränderna! Nej inga sandstränder, men fantastiskt vackra klapperstensstränder, där ni inte behöver trängas alls i maj eller juni. Tycker det var en väldigt romantisk ö!
Här kan du se massor av foton från denna fina ö - som jag tror kan inspirera! http://www.desires.se/#post91
16 dec. 2015 20:36
Jag skulle rekomendera Sifnos, Ios, man får ta sig dit med taxibåtar då det är öar i cykladerna. :D