Tips på sevärdiheter utmed vägen till SanRemo.

2 mars 2011 13:20
Visningar: 1465
Vi är två familjer som ska bila till San Remo i sommar. Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips på små avstickare utmed vägen för att se lite mer än bara motorvägen. Mysiga byar, gamla slott, historiska platser - allt är av intresse.

Vägen vi kommer att åka är Hamburg - Kassel - Wurzburg - Ulm - Memmingen - Bregenz - Liechtenstein - Lugano - Milano.
2 mars 2011 19:41
Nära San Remo ligger en jordbävningsdrabbad by som heter Bussana Vecchia och är väl värt ett besök. Där finns nu en massa konstnärer och hippisar. Jordbävningen var 1887. Mycket vackert är det.

Från san Remo är det ju nära till Franska Rivieran och då kan man besöka Monaco och Monte Carlo och där finns ju en hel del att titta på.
http://bussanavecchia.free.fr/

Mvh Eva
3 mars 2011 11:21
Hej.
Titta gärna in på min sida,jag har varit i många områden längs med eran rutt.Jag föreslår något här för Er.
Snow Dome är en inomhus jätteanläggning för bl.a.skidbackar,sevärd.I området finns även go-cart banor.
Ligger i Bispingen,strax söder om Hamburg.
Sydost om Soltau,finns koncentrationslägret Bergen Belsen,där ligger Anna Frank begravd.
Längre söderut ligger Celle och Goslar,mycket trevliga äkta tyska småbyar med lång historia.
Söder om Wurzburg ligger en riktig pärla Rothenburg ob d.Tauber,den ligger på den så kallade ``Romantische-Strasse``.
Vid Bodensee besök gärna lilla byn Lindau,har Ni tid åk även till Mainau,blomsterön.
Stanna gärna till i Vaduz i Liechtenstein,där finns ett litet rundturståg man kan åka med,då ser man det mest sevärda av lilleputt landet.
Området kring Lugano är helt fantastiskt,staden Lugano är värd ett stopp,även lilla byn Melide,där finns det uppbyggt ett Schweiz i miniatyr.Otroligt flott.
Hoppas någon av dessa tips kan vara av intresse.
3 mars 2011 13:00
Hej!

Tack så jättemycket för tipsen. Alltid bra att få lite nya förslag på ställen att besöka.