Tips på sevärdheter och annat på Thassos

Av Elicec
7 maj 2012 19:12
Visningar: 3052
Ska till Thassos i slutet av juni, ska bo i den lilla byn som heter Skala Prinou på hotellet Alea. Vad kan man göra på ön? Borde man hyra bil eller funkar cykel?
Av Amandah
10 maj 2012 15:32
Hej!
Vi var där förra året i början av juni och bodde också på Alea, som är ett fräscht och modernt hotell.
Jag rekommenderar starkt att hyra bil i ett par dagar. Trafiken och vägarna är bättre och lugnare om man jämför med t.ex. Kreta. Fixa en karta över ön och åk runt till de små byarna uppe i bergen, eller besök andra stränder än den vid hotellet. Thassos stad är såklart ett måste, här finns ett mycket större utbud av restauranger och shopping än i lilla Skala Prinou. Enligt mig passar Thassos bäst för den som mest är ute efter sol och bad och inte för den som lätt blir rastlös:)

Vänliga hälsningar
Amanda
21 maj 2012 00:01
Som föregående skrev så rekommenderar även jag att du tar hyrbil och ser dig runt finns otroligt fina ställen att komma till speciellt en liten badvik alldeles nedanför klostret där vi badade.

Det är väl det enda jag kommer på nu i alla fall vi bodde i Limenas vilket inte var det bästa stället att bo i men Skala Prinou tror jag nog är bättre i sådana fall :)