Tips på Romantisk stad

28 nov. 2012 20:51
Visningar: 877
Hej, jag vill ta med min pojkvän på en kort resa till en romantisk stad. Hade tänkt lite nu över jul. Vet ni något bra ställe eller fin stad?
Av Desires
29 nov. 2012 09:37
Moseldalen är väldigt romantiskt och jättemysigt! Det vimlar av små pittoreska byar
i denna fina miljö. Vi besökte Moseldalen i somras och tyckte byarna var som tagna
ur en sagobok, med slott, medeltidsbyar och gamla stadsdelar med små gränder
och fina korsvirkeshus - bedårande söta!

Har själv aldrig varit i dessa pittoreska byar just under juletid, men det måste vara
stämningsfullt och vackert.....Såg foton från förra årets julmarknad i Bernkastel-Kues,
denna fina by med de vackra korsvirkeshusen och pittoreska små torgen, julutsmyckad
måste vara en höjdare!

Till Moseldalen kan man bila, det fins även bussresor hit under juletid, man kan ta flyget till Frankfurt, sedan bussar till Bernkastel-Kues, Cochem eller dyl.

Om du vill se foton från dessa charmiga byar (från i somras) kan du titta in på mitt inlägg om Moseldalen
http://www.desires.se/#post152
Av Nicoled
29 nov. 2012 10:01
Paris, Paris, Paris. För mig är det helt klart Paris. Bodde där i 2 år i slutet på 80-talet och har varit där flera gånger sedan dess. Paris har allt och är den perfekta staden för romantik, upplevelser, mysiga restauranger, mysiga kvarter, fantastiska sevärdheter, arkitektur och inte minst av allt stämningen och atmosfären.
Trevlig Resa!
Av Annl
9 dec. 2012 12:50
Sankt Petersburg blir mitt förslag för det fallet att du vill ha ett lite mera ovanligt förslag än t,ex, Paris som ju är väldigt fint.
Av Lizi1
13 dec. 2012 17:39
Lite nära är julmarknaden på Tivoli i Köpenhamn - jättetrevligt. liz1
Av Sugus
13 dec. 2012 18:42
Håller med Brigitta, i vinter och juletid så är Tallinn ett väldigt bra val!
Av Pelle77
14 dec. 2012 13:03
Håller med Theelf. Julmarknad i Wien är kanon!

Dresden är väldigt fin också.
Av Tj
14 dec. 2012 22:09
Helt klart Paris!!!
Av Backiz
15 dec. 2012 19:25
Var till Prag på mini smekmånad i augusti. (Åker till Maldiverna på "riktig" smekmånad i januari.
Tycker det var en riktigt trevlig stad och hyfsat billig. Lite som en blandning av Paris och Berlin.