Tips på restauranger i PDC samt införselregler av matvaror

12 sep. 2017 16:26
Visningar: 376
Jag ska till PDC i november, skulle vilja ha tips på någon bra köttrestaurang. Jag planerar att ta med mig lite torrvaror då jag har en lägenhet och tänkte laga egen lunch (spara lite pengar) men jag hittar INGENSTANS om införselregler av t.ex. kaffe, salt, nudlar mm.
Jag ska bo på Mimi del mar, är det någon som bott där förut, hur var upplevelsen?
Är det något du tycker att jag inte bör missa när jag är där?
13 sep. 2017 08:43
Alla de här torrvarorna lär vara mycket billigare i PDC än i gamla Svedala. Onödig utrymmestjuv...
Av Birgere
13 sep. 2017 09:20
Skojar du beträffande att ta med egna torrvaror?
Inte bara att det är dyrare, en stor del av reseupplevelsen är ju att äta lokal mat eller vid självhushåll handla i lokala butiker. Btw... vem tusan vill käka asiatiska nudlar i Mexico?
Men om det nu är viktigt för dig att ta med "svenskt salt" mm så brukar det aldrig vara problem att ta in torrvaror i andra länder.
Av M4sta86
13 sep. 2017 10:01
Ta dig ifrån PDC om du vill se fina stränder..
Tulum, Akumal, Xpu-Ha...otroligt mycket finare och mysigare..
Vill du äta grym frukost prova 100% natural på 5e avenyn.. smoothies, färsk frukt, pannkakor osv.. superbra!
13 sep. 2017 19:45
Citerat från M4sta86:
Ta dig ifrån PDC om du vill se fina stränder..
Tulum, Akumal, Xpu-Ha...otroligt mycket finare och mysigare..
Vill du äta grym frukost prova 100% natural på 5e avenyn.. smoothies, färsk frukt, pannkakor osv.. superbra!
Tack för bra tips. :)
13 sep. 2017 19:48
Citerat från Birgere:
Skojar du beträffande att ta med egna torrvaror?
Inte bara att det är dyrare, en stor del av reseupplevelsen är ju att äta lokal mat eller vid självhushåll handla i lokala butiker. Btw... vem tusan vill käka asiatiska nudlar i Mexico?
Men om det nu är viktigt för dig att ta med "svenskt salt" mm så brukar det aldrig vara problem att ta in torrvaror i andra länder.
Tack för svaret, det var det jag ville veta. Självklart ska jag äta lokalt, det är ju det som är grejen med att resa men en tanke var att kunna käka lite lätt lunch i lägenheten från början. Jag behövde inte bli uppläxad i det. ;) Skulle jag ha velat ha allt serverat så skulle jag ju troligen ha valt ett all inclusive...
13 sep. 2017 19:50
Jag är fortfarande intresserad av tips på restauranger, eller om det är något annat man inte ska missa.
Av M4sta86
14 sep. 2017 10:20
Citerat från Mizztezan:
Jag är fortfarande intresserad av tips på restauranger, eller om det är något annat man inte ska missa.
Undvik den italienska restaurangen rätt långt söderut på 5e avenyn..ligger i ett hörn, minns inte namnet..vissa av personalen är skitotrevliga.. dessutom blir det jättesura om man inte ger mycket i dricks..usch
16 sep. 2017 09:55
Citerat från M4sta86:
Citerat från Mizztezan:
Jag är fortfarande intresserad av tips på restauranger, eller om det är något annat man inte ska missa.
Undvik den italienska restaurangen rätt långt söderut på 5e avenyn..ligger i ett hörn, minns inte namnet..vissa av personalen är skitotrevliga.. dessutom blir det jättesura om man inte ger mycket i dricks..usch
Åh, tackar. Det ska jag komma ihåg. :)
Av M4sta86
18 sep. 2017 11:44
Citerat från Mizztezan:
Citerat från M4sta86:
Citerat från Mizztezan:
Jag är fortfarande intresserad av tips på restauranger, eller om det är något annat man inte ska missa.
Undvik den italienska restaurangen rätt långt söderut på 5e avenyn..ligger i ett hörn, minns inte namnet..vissa av personalen är skitotrevliga.. dessutom blir det jättesura om man inte ger mycket i dricks..usch
Åh, tackar. Det ska jag komma ihåg. :)
Eat Italy - Il Baretto heter restaurangen.. bra mat men sämre service.. förväntade sig massa dricks trots att vi fick vänta över 1h på maten.. Gubben som jobbar där är en riktig surhög.. resten av personalen är rätt vettig..men finns trevligare restauranger