Tips på resa

25 jan. 2010 21:04
Visningar: 340
Jag och min sambo funderar på en resa nu i vår men har ingen aning om vart. Är inga strandmänniskor utan vill gärna upptäcka lite av djur,natur och vad landet har att erbjuda. Har många funderingar Kroatien, Egypten, Goa i Indien, Marocko, Gambia. Alltså inte riktigt de vanliga charterresmålen med Kanarieöarna, Cypern och såvidare.... Någon som har ett bra tips???
26 jan. 2010 12:28
Har ni funderat på Montenegro? Har inte själv varit där än, men det finns med på 'listan'. Har kollat på dom resealbum/bilder som finns här på RG och har blivit mycket inspirerade för en trip hit. På hyfsat när håll har ni ju också norra Italien, Cinque Terre, Toscana, Gardasjön tex. Massor att se och uppleva. I Cinque Terre t ex vandring. Även Frankrike har mycket att erbjuda, men man får läsa på om vad man vill göra och välja del av landet för det. (Vi ska 3-4 veckor till Frankrike i sommar, bilsemester).
Lycka till med planeringen och trevlig resa till vad det nu blir!
26 jan. 2010 15:25
Varför inte Sydafrika? Där finns otroligt mycket att se och billigt är det dessutom!

Flyg till Kapstaden och se pingviner (!) och Taffelbergen, hyr bil och kör "Garden Route" (tar flera dagar), stanna vid vingårdar & strutsfarmar & spela golf & åk på safari.
26 jan. 2010 17:28
Tack för förslagen!! Ska söka vidare lite så får vi se vad vi hittar på men det är alltid trevligt med lite tips!
Av Msdr
29 jan. 2010 15:26
Hej!

Goa gillade jag, jag var i södra Goa och inte i norra dvs jag skippade "charter-Goa" :) Vi var på orten Palolem, det var riktigt trevligt. Indien är coolt, mkt att göra! Man kan då också åka buss till Gokarna, en ännu lugnare liten ort som ligger strax söder om provinsen Goa.

Om ni vill ha djur och natur är annars mitt hetaste tips Borneo! Vi var på malaysiasidan, wow! Mkt mygg var det, men annars fantastiskt djurliv, natur och så! Går även bra att bada om man vill det.

Trevlig resa vad ni än bestämmer er för!
Av Chagana
1 feb. 2010 18:09
Personligen har jag tankar på att åka till Korsika! Vet inte hur vädret är där under den tid ni har tänkt resa. Men där finns mycket vandring, klättring och äventyr har jag läst. Man kan lätt hyra en bil vilket är det mest optimala sättet att se den dramatiska ö. Vill man så kan man också ta färjan över till Sardinien i ett par dagar och varför inte passa på att se Paris på hemvägen genom att mellanlanda eller på resan till Korsika. Dom har även en del natur reservat som kanske kan locka. Vingårdar, olivodlingar mm. Men frågan är om ni skulle tycka att Korsika är för vanligt:)...