Tips på orter mellan New York och Boston

Av Sus73
8 apr. 2018 08:51
Visningar: 1028
Hej!

Vi åker till New York i sommar och ska sen bila upp till Boston. Önskar tips på mysiga orter att besöka längs med kusten.

/Susanne
8 apr. 2018 22:21
Beacon, NY. Trevlig liten stad, med ett välrenommerat museum för modern konst, DIA Beacon och Mount Beacon är perfekt for en halvdags hike upp till eldvaktstornet som står på toppen (som man kan gå upp i). Fantastisk utsikt och vissa dagar ser man ända till NYC.

New Canaan, CT och The Glass House. Öppnar i maj för säsongen. http://theglasshouse.org

Newport, RI är en väldigt fin stad i klassisk New England-stil. Här byggde de allra rikaste industrimagnaterna gigantiska sommarvillor längs kusten, som idag är öppna som museum. Det flådigaste av alla, The Breakers, är helt sinnessjukt stort och överdådigt.

Kan varmt rekommendera alla de här tre ställena.
Av Sus73
15 apr. 2018 17:07
Stort tack för tips! Nu ska vi boka några nätter i närheten av Newport. Du har inte några hotelltips (kändes väldigt dyrt när jag kollade, antar att just Newport är lite dyrare ställe)? Kanske på någon mindre ort i området?
Av Karin
18 apr. 2018 11:03
Hej!

Jag ska till Newport om tre veckor och flyger till Boston, undrar hur jag smidigast tar mig från Boston flygplats till Newport :)

Tack för alla tips!
18 apr. 2018 12:10
Citerat från Sus73:
Stort tack för tips! Nu ska vi boka några nätter i närheten av Newport. Du har inte några hotelltips (kändes väldigt dyrt när jag kollade, antar att just Newport är lite dyrare ställe)? Kanske på någon mindre ort i området?
Vi bodde på Mill st. Inn. Det var bra! Vet dock inte vad vi betalade för rummet, men man får nog räkna med att Newport är lite dyrare än en del andra småstäder.
18 apr. 2018 12:12
Citerat från Karin:
Hej!

Jag ska till Newport om tre veckor och flyger till Boston, undrar hur jag smidigast tar mig från Boston flygplats till Newport :)

Tack för alla tips!
Tvekslöst hyrbil, om det är smidighet som är viktigast. Tror inte ens det finns en tågstation i Newport.