Tips på härliga ställen 2018

Av Garpo
22 juli 2018 14:50
Visningar: 237
Har hittat bra flyg till Bangkok i januari men funderar nu på vart åker vi sen? Har tidigare varit på Phuket blev väl inte stormförtjust i all turism och inkastare men har nu bestämt mig för att ge Thailand en ny chans. Ge oss gärna bra tips. Vi är fyra vxn o fyra tonåringar 13-16 år.
24 juli 2018 10:31
Koh Lipe tyckte jag var supermysigt 😊 Bra för sol och bad, snorkling och dykning
Av Garpo
24 juli 2018 11:12
Citerat från Monkan90:
Koh Lipe tyckte jag var supermysigt 😊 Bra för sol och bad, snorkling och dykning
Tack för svar. Hur länge sedan var ni där? Har fått för mig att de senaste åren har gått hårt åt ön. Men det kanske är fel? 🙃
Av Mikado
25 juli 2018 10:03
Citerat från Garpo:
Citerat från Monkan90:
Koh Lipe tyckte jag var supermysigt 😊 Bra för sol och bad, snorkling och dykning
Tack för svar. Hur länge sedan var ni där? Har fått för mig att de senaste åren har gått hårt åt ön. Men det kanske är fel? 🙃
Vi var på Koh Lipe i vintras och det var väldigt turistigt. Men trots att vi var där i högsäsong var det lugnt på stränderna och snorklingen var fantastisk så det var mysigt ändå. Ön är ju så liten också så den kanske känns mer turistig än vad det är. Dock inte på ett jobbigt sätt med inkastare och så! Utan väldigt lugn och go stämning.
30 juli 2018 22:44
Koh chang har stort utbud av allt möjligt, dock inte snorkling :( Men allt annat är tipptopp! Fina stränder, bra boenden och mat. Lite stoppning, nattmarknad, hiking i djungeln. Finns snorkling men jag tyckte den var riktigt dålig. Annars är ao nang att rekommendera. Väldigt lugnt och stilla. Stranden är inte en höjdare, mycket båtar, men det går båtar till andra stränder varje 30:e minut på dagen som tar 10 min. phra nang Cave har en otroligt fin strand, railey är också helt ok. Annars är utbudet av utflykter stort och de finns mycket att upptäcka ute på havet :)
Av Tittin
31 juli 2018 07:41
Jag skulle rekomendera khanom några dagar nästan inga turister sen åka till kho samui kho phang nah o kho kho khao där har ni fin snorkling o finns både lugna o livliga ställen ....en fin strand på kho phang nah är haad salad ;)