Tips på fler destinationer under vår Malaysia resa

Av Jonna88
10 nov. 2013 22:17
Visningar: 501
Hej,

Vi skall resa till Malaysia i december månad, vi är borta i totalt 3 veckor. Vi har tänks oss Langkawi, Koh Lipe och Kuala Lumpur några dagar vardera. Det som vi redan har bokat och bestämt oss för är flyg till Langkawi direkt när vi har landat i Kuala Lumpur. Även att vi avslutar med 3 dagar i Kuala Lumpur innan hemfärd.

Nu vill vi gärna ha tips på fler ställen att åka till. Vi kan tänka oss att ta flyget någonstans, kanske möjligtvis till Thailand? Eller till något annat land i närheten som vi kan spendera några dagar i.

Alla tips mottages!!

Tack!
Av Bibby
10 nov. 2013 23:52
Rekar starkt Penang, dit kan ni ju åka med färja från Langkawi.

Jag gillar Penang, är lite mindre muslimskt då det är kinesiskt styre där, så lite mer avslappnat.
Finns massa att göra där och fina stränder, bl.a. Ferringhi beach.
Finns tempel (ett med ormar ex.vis) som överallt men också en del zoo, samt bra och billig shopping.

Lite mer info här:
http://wikitravel.org/en/Penang
Av Sierra
11 nov. 2013 11:23
Varför inte ta ett par dagar i Singapore före Kuala Lumpur? Visum behövs inte då du får 90 dagars uppehållstillstånd per automatik.

AirAsia och SilkAir har direktflyg från Langkawi. Flygtid 1 tim 25 min.

Från Singapore kan du flyga, åka tåg eller buss till KL.
Flyg tar 1 tim 10 min, tåg ca 8 tim och buss drygt 5 tim).
Av Jonna88
21 nov. 2013 15:47
Penang funderar vi på också :) dessvärre är vi inte intresserade utav Singapore denna gång. Får räcka med Kuala Lumpur som storstad. Vi har tittat lite på att ta färjan till Satun, har ni varit där?

Blir 4 nätter i KL bra? Vad rekommenderar ni för aktiviteter där förutom shopping?
23 nov. 2013 18:19
Hej
Vi ska också till Langkawi i december och har inte tänkt på Penang men tycker att det
låter intressant. Är det enkelt att ta sig från Langkawi till Penang?