Tips på bra hotell i London?

16 sep. 2009 18:04
Visningar: 7408
Verkar som att det blir London över nyår och jag vill ha tips från er på bra hotell i centrala London, det måste inte vara fem stjärnigt, men jag vill ha ett rent och frächt hotell med bra frukost.

Jag har aldrig varit i London så ni får gärna ge tips på vad vi ska hitta på under vår lilla vistelse på fyra dagar. Någon som vet vad man kan göra på nyår?
Vart bokar man hotell på bästa och billigaste sätt? något tips?

Något annat man borde tänka på ?

Mvh Lina
17 sep. 2009 11:09
HEJ=)
ja har ett super bra billigt å gåavstånd till hela stan=). westministerbridge road The Walrus
de e ett hostel typ men de e välfigt bra hoppas de finns privat rum.
å de liger på samma sida som london eye=) å bara nån min från. de lite svårt hitta men när man komer överbron å går längst den road. så kommer en stor byggnad mitt i en rndell gå runt råndellen spelar ej råll vilket håll men wm road fortsäter efter å under tåg bron e moteller=) å de billigt å bra för du slipper dags kort=) å åka vagn.
lycka te gå på typ hostelbookers elelr se om dom har hemsida=) lycka te
18 sep. 2009 23:03
Skippa de billiga hotellen och ta in på Hotel Russel. Helt klart ett prisvärt hotell med bra läge. Lite dyrare än de 2 - 3 stjärniga med delade toalett och dusch, men bara 3- 400 kr dyrare. Värt varenda öre! Leta och läs på nätet!

Testa att boka via förmedlare och men även att ringa hotellet, men de ggr jag fått det bästa priset är via förmedlare. (vilket kan verka konstigt...)
Priset kan ´variera oerhört beroende på veckodagar, bokningsläge osv. Har betalat som lägst 600 kr (singel) och mest 1100 kr (dubbel).

Lycka till.

Mvh
Hanglapp
19 sep. 2009 12:09
Hei

Det spørs litt på hvor mye du vil betale. Jeg bodde nettopp på Hotel Regency og det var helt greitt og vi fikk det for 95£ med frokost. Skaff deg et Oyster card når du ankommer...det gir deg mulighet for å komme deg rundt i London på billigst mulig måte med buss/underground. Kjøp deg en god guidebok og start planleggingen...hva du bør se er litt avhengig av dine interesser. London er en flott by som har masse av museumer, attraksjoner, historie, teatre, restauranter etc...gled deg :-)

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Av Msdr
19 sep. 2009 20:42
Hej!

Jag har bott på Mandeville Hotell i London, 4-stjärnigt om jag inte missminner mig, fräscht och fint, bra frukost. Nuförtiden bojkar jag vanligen hotell på www.hotels.com. Som jag uppfattar bra priser och STORT utbud i alla prisklasser.

Trevlig resa!
20 sep. 2009 14:49
När vi var i London 2004 och nyår 2008-2009 bodde vi på Lancaste Hall Hotell. I vårt tycke bra hotell, nära tunnelbanestation och gångavstånd till Marble Arch och början av Oxford Street. Hyde Park över gatan. Kolla denna länk http://www.lancaster-hall-hotel.co.uk/
vi bokade genom Sembo om jag inte minns fel, ni kan säkert få bättre priser genom någon bokningssite än direkt på hotellet, kolla runt!
Hotellet är inget märkvärdigt, men det är rent och dom har en bra buffé frukost, tycker vi. Kolla in mitt resealbum från förra nyåret, där finns lite tips om hur man ska göra om man vill vara vid London Eye på nyårsafton t ex. Vi var tillsammans med ca 500 000 andra där... Annat att göra.... Ungefär vid Marble Arch låg en julmarknad, lite tysk inspirerad. På nyårsdagen gick en parad bl a på Piccadilly (där vi tittade på delar av den, orkade inte med hela). Vi var på musikal, vi hade köpt biljetter hemifrån redan. Tog tunnelbanan till Camden Market, roligt utbud och roliga butker. Vi besökte ett typiskt turistmål också, Towern!
Länken till mitt resealbum: http://www.reseguiden.se/forum/resor/london-nyar-2008-2009-1968
Av Ullaper
23 okt. 2009 20:45
Hej. Vi brukar bo i Paddington, det är bra och centralt
Av Sierra
23 okt. 2009 22:49
När jag är i London brukar jag bo på detta lilla trevliga familjedrivna hotell (endast 10 rum).
Det är svårt att bo lika mysigt och centralt som på Morgan Hotel, 5 min promenad och du är i West End eller Covent Garden.
Frukosten är väldigt bra med personlig service. http://www.morganhotel.co.uk/index.html
16 nov. 2009 10:01
Nu har vi bokat hotell :) Tack för era förslag! Det blev dock inte några av dem ni föreslog, vi ville ha så bra och så billigt som möjligt, så vi jämförde massor och det blev ett hotell som heter .. jaa.. va hette det nu då? Kensington/hilton nånting. runt tusenlappen/natt inkl frukost, centralt och 4stjärnigt och jätte bra recensioner från andra folk :)

Men nu börjar man ju undra vad sjutton man hittar på på nyårsafton i London?? Någon som vet något evangemang som hålls? Vart tittar man på fyrverkerierna? :)
Av Asok
16 nov. 2009 15:22
Mina kompisar som bor i Pimlico går ner mot Lambeth Bridge och tittar på fyrverkierna varje nyår.
Själv har vi varit på disco när vi var "yngre". :-) annars är väl puben lite kul kanske på nyår just.