Tips på boende Langkawi, Perhentian och Tengah

15 nov. 2018 13:49
Visningar: 511
Någon som varit på dessa ställen och kan rekommendera vilken strand och hotell man ska bo på
Det ska vara billiga och mysiga ställen då vi backpackar, dock inte för enkelt.
Vilken av Perhentianöarna är bäst om man vill ha fina stränder och lite folkliv?
Är Tengah värt ett besök eller finns det andra ställen vi missat i vårt val av ställen i Malaysia
Tar gärna all info & Tips ni har!
Av Erik777
16 nov. 2018 07:21
Langkawi, bo i pantai cenang. Jag bodde på AB Motel som var billigt och bra. Enda nackdelen var att de saknade pool.

Perenthian kecil är backpackerön som ni vill till. Jag bodde på Rock garden chalet . Extremt vacker utsikt, men låg standard. Finns andra boenden.
16 nov. 2018 07:36
Tack!
Funkar det att boka boende på plats eller bör man boka innan?
Vi kommer vara där i slutet på januari
16 nov. 2018 08:48
Går det ens att åka till Perhentian i januari? Jag har för mig att det är mer eller mindre stängt pga monsunsäsong fram till mars april nångång?
16 nov. 2018 21:18
Oj, det lät inte så bra....ngn som har varit där i januari och kan bekräfta
Av Annaer
17 nov. 2018 00:00
Många av öarna på Malaysias östkust är stängda fram till feb/mars.
Har bott på Tuna bay på Besar i april & det va en väldigt skumpig båtresa ut. Gick in på deras hemsida & de har redan nu stängt & öppnar i feb.
Är det Tengah eller Lang Tengah du menar?
Jag var på Lang Tengah i början av april & då hade de varit öppet i ngr veckor, en annan resort på samma strand var ff stängd.
Mkt är stängt i januari, så kolla noga så det går båtar...
Av Sierra
17 nov. 2018 00:31
Perhentian är som sagt i princip stängt i januari/februari pga monsunperiod.

Malibest Resort på Cenang Beach på Langkawi är ett bra och billigt alternativ. Ingen frukost men pool om du önskar det.

Januari är poppis så du bör boka boende online oavsett var du vill bo.
17 nov. 2018 16:06
Tack för era svar!
Får nog tänka om, vi ska till Langkawi från Koh Lipe och har då varit 4 veckor i Thailand
Finns det fler ställen efter Langkawi ni kan rekommendera som inte har monsunperiod?
17 nov. 2018 19:22
Penang, lite längre söderut, med staden Georgetown som speciellt besöksmål med sin street art. Vi var inte på strand där. Det var vi på Pankor, liten ö ännu längre söderut, där finns flera mindre fina stränder, på västra sidan. Vi bodde på östra sidan, hade moppe å åkte runt några dagar.
Av Erik777
21 nov. 2018 18:39
Instämmer angående Pangkor. En väldigt trevlig liten ö. Verkligen inte som Perenthian. Men ni kommer säkert ha det bra där.

Penang och George Town kan absolut vara värt ett besök om ni vill besöka en storstad. Även om jag kanske skulle välja KL istället.