Tips på boende i Koh Chang

Av Pelu
27 jan. 2008 21:23
Visningar: 4870
Vil vill ha tips på boende för vår familj, två vuxna och två tonåringar på Koh Chang
Finns det några andra bra öar som är intressanta?

Bra hotell med mailadress, bilder m.m. står på önskelistan

PS! Ska åka till jul
Av Mpc
28 jan. 2008 08:11
Här har vi bott det är ett bra hotel lungt nära vattnet men det är beläget i ett mycket lungt om råde med lite hadel o med någon resturang utan för hotel området Koh Chang Resort & Spa du kan få sidan o läsa mer om koh cang http://www.kohchang.se/
21 feb. 2008 20:50
Vi bodde på White Sand Beach Resort.Allra längst bort på stranden,krypavstånd till vattnet.Tog 20 min att gå när vi skulle äta middag men det var bara mysigt.Där vi bodde fanns det två bungalows som satt ihop(syns på mina bilder)Vi var fyra st så det var toppen att ha nära.Vi var borta samma tid och fördelen med vårt boende var att vi hade en strand.På övriga hotell tex Kasha var det sånt tidvatten så stranden var bara en remsa.Vi bodde som kungar!Folk som kom och gick efter stranden kom och ville se hur det såg ut.Men hur fick ni tag i det här,frågade många.Det går att boka på nätet(fanns på thailandresor.com)men vi gick dit några dar innan och frågade.Ni kan ju bo på flera ställen på ön.Vi bodde även i Bang Bao längst ner på ön.En fiskeby som är byggd på en 400m lång pir.
Av Annmag
21 feb. 2008 22:04
Om ni vill uppleva paradiset så måste ni åka till ön Koh Kham strax söder om Koh Chang. Koh Kham är en liten ö med vita stränder och kristallklart vatten och erbjuder fina möjligheter till snorkling. Se länken nedan.

http://www.kohkhamisland.com/index.asp?LN=en

/Anneli
Av Gottis
21 feb. 2008 22:13
Håller med om att Koh Kham är en liten paradisö, var där ett par dagar i november -07.
Av Karten
26 feb. 2008 08:48
Hej,

Kolla in Kai Bae Resort (www.kbresort.com). Bodde där 2003 och 2005 och vi trivdes otroligt bra. Såg nu att dom utökat med pool. Hyddorna ligger på gräsmatta alldeles nära stranden, ett perfekt läge. Det finns en lagom mängd matställen och affärer uppe vid gatan. Sedan är det inte mer än ca 15 taxi till White Sand Beach.

mvh joakim
26 feb. 2008 22:32
Vi har just kommit hem från Koh Chang med två tonåringar (16 o 14) o en 10-åring. Vi bodde en vecka på Kai Bea beach, mycket bra med ganska mycket shopping. Våra tonåringar uppskattade de två 7-eleven och många internet-cafeer som fanns nära till hands. Vi bodde på Chang Park Resort vilket var bra ställe men stranden lite tråkig. Då var det mycket finare strand på Kai Bae resort som någon nämnde tidigare i diskussionen. Andra veckan bodde vi på Klong Prao Beach och ett ställe som heter Coconut Beach Resort. Ett helt ok hotellområde med pool. Där fanns mer vid stranden tycker jag. Lång strand med många små restauranger. Vi var på Koh Mak som var en jättefin ö, vi övernattade inte men ska nästa gång, även Koh Kham verkar som ett paradis
Se länkar: www.ekohchang.com/Coconut_Beach_Resort/index.HTM
www.kohkhamisland.com

Ni kommer få en underbar semester !!!
4 mars 2008 18:39
Hej!
Har varit på Koh Chang de senaste fyra jularna och åker även dit nu till jul. Första gången bodde vi en natt på Klong Phrao Resort, jättefint men lite för ensligt för oss. Sen hittade vi vår anledning att återvända till Koh Chang, nämligen Mac Resort Hotel på White Sand Beach. Fina rum, underbar personal, god mat och dessutom nära till shopping och Sabay Bar. Över jul är det dock väldigt dyrt även om man som vi bokar när vi kommer. Så nu i julas bodde vi de första nätterna på Mac för att sen byta till Pump's House tvärs över gatan. Billigt och bra med DVD på rummet och filmer att låna i receptionen. Finns enkelrum med 2 bäddar, men även dubbelrum med 4 bäddar.
Koh Kham, Koh Wai och Koh Mak är små paradisöar. Se dock upp för sandloppor på Koh Mak, jag och familjen blev totalt uppätna och har fortfarande fula ärr lite här och var!

Mikaela
Av Ull
11 maj 2008 20:52
Du rekommenderar Pump's House på koh Chang. Jag har varit inne och googlat på det men finner inte vart man kan boka.
Vet någon vart jag kan kolla mer om det stället.
Ulrika
Av Ull
12 maj 2008 09:11
Nu har jag provat den länken och jag kommer in på deras hemsida tack för det.
men dessvärre fungerar varken din andress eller den som står på deras sida jag får endast tillbaka mina mejl.
Det som skiljer lite i era bokstäver - men inget fungerar.
Vad var det för standard på Pums?
Det fanns inte så många bilder att titta på
Av Ull
12 maj 2008 09:39
på vilken strand liger det.
Vi reser med tonåringar, (15-17 år)och har då hört att det ska passa dem bra på white sand.
vad tror du om det?
Av Ull
12 maj 2008 21:13
jag får endast svar från hotel som enligt mig är för dyra.
Finns det inga medelklass hotel att boka på koh chang nu eller.
På Pump´s gick det ej att ringa eller komma fram via mejl, så något verkar inte riktigt stämma med deras hemsida.
Andra tips på white sand välkomnas
Ulrika