Tips på "allt" Platja D'aro och Aparthotel Sant Jordi?

Av Ewis
11 apr. 2012 13:08
Visningar: 1599
Vi ska bila till Platja D'aro och bo på Aparthotel Sant Jordi i sommar så jag är tacksam för på alla tips och varningar på vad man kan göra osv där :)
Av Ewis
12 apr. 2012 17:51
Ingen som har varit där?
14 apr. 2012 10:44
Hej !
Jag har besökt Platja d´Aro många gånger, första gången redan 1989, senast nu i våras. Jag har ett Resealbum som jag gjord om Costa Brava .Finns även några enskilda bilder från tidigare besök.
Ni har val en riktig bra semesterort, och ett bra boende, har hyrd där många gånger. ( vem bokade Ni igenom). Hur länga skall Ni vistas i Platja d´Aro?
Costa Brava är den vackraste kuststräckan i hela Spanien tycker jag.

Staden erbjuder det mesta, bra restauranger, shopping , den lokala marknaden är mycket trevlig att strosa runt på. Här finns jättefina sandstränder även vackra små klippvikar med många aktiviteter Där finns ett jättefint badland med härlig vågmaskin m.m .En härlig promenadstig som går alldeles intill havet och in till staden från hotellet, gå en bit mot stan på vänster sida går Ni ner en smal väg, då kommer Ni in på denna promenadstig. Tag gärna en båtutflykt för att se kuststäderna från havet. Kör kuststräckan från Platja d´Aro mot Tossa de Mar, otroligt vackert.
Besök gärna närliggande Sant Feliu de Guixols. Andra trevliga , vackra småbyar, Pals en riktig pärla, en medeltids by, L´Estartit med den märkliga ön Illes Medes, kan besökas med båt. Aiguablava, Fornells de Mar och Begur är otroligt vackra platsar.
Hoppas denna info. kan vara av intresse.
Av Ewis
15 apr. 2012 11:43
Tack! Vad kul att läsa :) jag är lite orolig för hotellet , att det ska vara smutsigt, vad som finns i köket på hotellet,hur poolen är, in 10-åringen orkar gå in till staden osv. Badlandet blir det iaf :) och en tripp med buss till Barcelona och till Dalis museum.
Av Ewis
15 apr. 2012 11:56
Vi har bokat genom booking.com och ska vara där i 14 dagar. Ska bli underbart.
15 apr. 2012 15:35
Hej igen !
Det är inte långt att gå till stan från hotellet. Jag tror det går en liten shuttelbuss från hotellet till badlandet fortfarande.
Hotellet är rent och frächt, dom renoverade för några år sedan. Det finns en enkel köksinredning,härlig stor balkong, poolområdet och poolen är bara läcker, det finns också en frukostmatsal,restaurang,spelrum, liten affär.
Jag bodde där senast för ca.två år sedan,hoppas att det fortfarande är lika bra nu.
Av Ewis
11 maj 2012 07:57
Hur är priserna i Platja D'aro (och Spanien i övrigt)? Främst med tanke på mat, restauranger, inträde till sevärdigheter, bensinmackar, kläder?
Och hur är det med utbudet av butiker i Platja?
11 maj 2012 23:23
Hej igen !
Jag lägger med en länk, där står mycket bra info.
http://www.platjadaro.com/en
Prisar varierar, det finns båda dyra och billiga prisar, på mat, restauranger, m.m.
Jag vill nog säga att priserna är mycket bättre där en här hemma.