Tips om Slovenien önskas!

Av Amandah
26 apr. 2012 14:12
Visningar: 2089
Jag och min sambo ska ut och tågluffa i början av juni och ett av länderna vi planerar att besöka är Slovenien. Vi funderar på att stanna i Ljubljana ett par dagar för att sedan åka vidare till den slovenska kusten samt evenutellt ett besök vid Bled. Är det någon som varit i Slovenien som kan rekommendera billigt boende (max 600 kr/person/natt) på dessa ställen samt saker att göra som hamnar på måste-listan?:) Jag är tacksam för alla tips!
Av Bella44
26 apr. 2012 14:41
Jag och min sambo ska ut och tågluffa i början av juni och ett av länderna vi planerar att besöka är Slovenien. Vi funderar på att stanna i Ljubljana ett par dagar för att sedan åka vidare till den slovenska kusten samt evenutellt ett besök vid Bled. Är det någon som varit i Slovenien som kan rekommendera billigt boende (max 600 kr/person/natt) på dessa ställen samt saker att göra som hamnar på måste-listan?:) Jag är tacksam för alla tips!

Hej!
Om ni ska åka till Ljubljana och bara vara i en storstad är det Ok men inte för många dagar då ni kommer att tröttna fort. Enligt mig finns inte så mycket att se mer än en dag! Åk utanför till Slovenska kuster där du kan njuta vid havet.
Ända jag tyckte var värt att se http://www.viabalkans.com/hr/prirodne-atrakcije/postojnska-jama-najveca-pecina-u-europi/ och den goda maten och fika på stan.

Här kan du titta lite på deras hemsida!
http://www.viabalkans.com/hr/prirodne-atrakcije/postojnska-jama-najveca-pecina-u-europi/

Hoppas det hjälper.
//Isabel
Av Amandah
26 apr. 2012 20:25
Tack för ditt svar, jag ska absolut kolla in hemsidan!:)
Av Brassen
27 apr. 2012 18:10
En pärla i Slovenien är den lilla byn Ribcev Laz som ligger vid sjön Bohinj alldeles vid foten av de Slovenska alperna. Om man inte bara vill promenera bland vackra vattenfall finns de massor av arenalin sysslor.Det är lätt att hitta billigt boende i Ribcev som ligger ca 20min från Bled. Håller med Bella om att Ljubliana är en endags sigtsing. Lycka till de kommer bli en fantastisk resa. Mvh Brassen.
Av Amandah
29 apr. 2012 12:55
Googlade Ribcev Laz och det ser ju jättemysigt ut! Det blir nog så att vi stannar i Ljubljana över en dag bara, för att få mer tid över till sådana här byar och kusten. Vi vill ju gärna se mer av länderna vi kommer besöka än bara huvudstäderna!