Tips om khao lak och Bang niang !

Av Lyx
2 nov. 2016 17:35
Visningar: 1046
Vi åker till Thailand och Khao lak i feb -mars. Vuxna och barn i åldern 8 och 10 år. vad rekommenderas att göra ?
Hade iallafall tänkt snorkling.
tipsa om allt möjligt
Av Pelle77
2 nov. 2016 18:01
Grattis till en bra vald destination, Khao Lak är jättemysigt. Åk tillSurin Islands för snorkling. De ligger lite längre bort äm Similan men å andra sidan var snorklingen bättre där samt så var det betydligt färre proppade båtar med kineser där. Vill inte vara oförskämd men det ÄR en stor fördel.

Marknad finns i Bang Niang tre ggr per vecka, jag tror att det är mån ons lör. Kan vara kul att strosa omkring på.

Besök Pakweeb beach (om ni inte valt att bo där), finaste stranden i Khao Lak tycker jag.

Khao Sok national park är fin. Kanske är kidsen lite för små men det beror på hur mycket äventyr man önskar sig.

När ni vill ha variation på Thaimaten så rekommenderar jag Pinocchio restaurant på restauranggatan i Khao Lak. Drivs av en italienare och det är bra fart på servicen och alltid fullt med folk. God pasta och pizza. The rusty pelican har jättegoda fajitas och Margharitas. För lokal mat rekommenderar jag Rabeang. Så gullig personal och god mat. Dessutom billigt vin vilket brukar vara en sällsynt sak i Thailand.

Trevlig resa!
Citerat från Lyx:
Vi åker till Thailand och Khao lak i feb -mars. Vuxna och barn i åldern 8 och 10 år. vad rekommenderas att göra ?
Hade iallafall tänkt snorkling.
tipsa om allt möjligt
Av Lyx
9 nov. 2016 17:20
Tackar, vi kommer att bo vis Bang ninag. så marknad blir det nog.
Sedan vill tjejerna snorkla och bada .

Någon som har andra ideér.
Av Lyx
13 jan. 2017 16:26
någon som kommer på något roligt vi inte ska missa i Khao Lak, vi bor vid Bangniang stranden,
funderar på snorkling och elefantridning i djungel. har med oss två barn i åldern 8-10 år.

kom med tips :)