Tips om Kaunas och Vilnius...

27 juni 2006 16:33
Visningar: 3570
Hej!

Jag åker till Kaunas i juli och undrar om det är någon som har varit där och i så fall kan ge lite bra tips på intressanta platser, bra resturanger m.m.

TACK!

/Stevster
Av Flado
13 juli 2006 20:59
Stället suger fett. Kackerlackor överallt, knivmördare på flygplatsen, knarklangare i stan unt so vaiter ... Skojjar bara, vet inget om det, men ha så roligt du och Krailan!!! :-) Vi hörs när ni kommer hem
Av Glenn77
24 jan. 2007 17:16
Hej.

jag ska också åka till kaunas och vilnius och säker också info. Gärna om sport/aktiviteter man kan hitta på. Även clubbar för kvällen.

Mvh
Glenn
Av Ankh
24 jan. 2007 19:40
Hej! Vi var i Kaunas för två månader sen. Hittade hotellet tack vare Reseguiden! Hotel Metropolis.Billigt enkelt boende mitt i centrum. Det bästa var frukostbuffén (minst trestjärningt) som ingick!! Maten för övrigt är sådär....... Svårt att se om det är en snitzel, fisk eller bara friterad potatis. Inte billigt heller. Cafebesök är dock prisvärt: två kaffe med bakelser 20:- totalt! Djävulsmuseet är överreklamerat enligt vårt tycke. Hittade ett mysigt matställe med halmtak och gammeldags miljö strax bakom Hotel Takioji Neris. Gamla stan är jättemysigt. Shopping är inte allt för billigt, annat än på t:ex varuhuset mittemot Hotel Metropolis. "Exploring Kaunas" City Guide en bra brochyr som finns på hotellen.Trevlig resa!