Tips om El Hierro

Av Vivica
5 sep. 2008 11:56
Visningar: 850
Skall till El Hierro i dec och vore fint om någon berättade som varit där hur det var och var sevärdheterna finns.
Av Elgona
5 sep. 2008 12:40
var där för mer än 10 år sedan..
en lugn ö,mkt sparsamt med turister. på den tiden.
vi tog en färja från la gomera i full storm..
jag hade sen lång tid bara bestämt mej för att jag skulle se denna ö.
här är mkt vackert att se naturmässigt,,
det finns hälsokällor å ön ,en ligger i sabinosa...
el pinar en stor skog med jättefina utsiktsplatser...
åkte runt med en guidad rur några timmar,,så jag var inte där någon längre tid..

hur ska du ta dej dit?o hur kom du på iden att åka dit?

ml
Av Vivica
6 sep. 2008 16:28
Precis som du har jag tänkt besöka så många öar jag bara kan och eftersom den finns kvar att besöka bland Kanariarkipelagen så passade det fint den här gången. Skall till Los GigantesTeneriffa och där hade Fritidsresor ett tillval att åka till El Hierro på en tredagarstur så det passade ju utmärkt. Vi skall åka från Los Cristianos med båt. Kan väl bli lite hur som helst i december, men vi åker bara under kallaste årstiden från Sverige så det gäller ju passa på när tillfälle ges. Vanligtvis väljer vi La Gomera men det är ju trevligt med lite nyare platser. Teneriffa var vi och tittade på för över tio år sedan men det blev mest norra delarna den gången. Södra delen var knappast i vår smak. Sandstränder kan vi vara förutan och grönskan var det lite knalt med. Ser i alla fall framemot årets höstresa.
Av Elgona
6 sep. 2008 20:31
bra initsiativ av fritidsresor att utvidga o förnya utflykssortimentet..
ha de så trevligt...
7 nov. 2010 13:26
Jag har sett Fritidsresors alternativ men jag ska i första hand försöka ut ett sätt at ta mig dit reguljärt så att jag får all tid på El Hierro.
Av Vivica
14 nov. 2010 22:06
El Hierro var fint, man tog sig runt ön med bil på en dagstur. Man får dock inte lida av svindel, för bitvis var det smalt och branter på bägge sidor. Vi var där som sagt också under dec månad och kanske det var lite fel årstid, inte så grönt som det säkerligen är under vårmånaderna. Men man trängdes ju inte precis med turister. Det verkar dock som det är en ö som kanarierna själva besöker.
Man kommer lätt över med färja från Los Cristianos. Vi åkte under ett veckoslut och det var mest spanjorer ombord. Åker vi tillbaka skall vi välja feb-mars istället. Det är väl värt besöka fler gånger.