Tips o hjälp om USA för en längre tid i landet.

23 okt. 2016 13:47
Visningar: 106
Hej
Jag hade tänkt att åka över till USA en lite längre tid från början Juni mitten av Oktober.

Undrar hur mycket ska man ha med i budget när de gäller hotell osv.

Hade inte tänkt att slösa så mycket, tänkt att resa väldigt ekonomiskt i landet.

Så hur mycket pengar räknas med att jag skulle behöva för ca 4 månader?

Men någon som gjort detta och har tips mm? :D

MVH
Av Peter_o
23 okt. 2016 16:30
Först och främst måste du ansöka om turistvisum eftersom du planerar att stanna längre än 90 dagar. (Tror det kostar runt 1.000 kr).

Ett enkelt hotellrum skulle jag tro du kan få för ca 5-600 kr (fast inte i New York), men du kan ju kolla in på t ex hotels.com på de orter du panerar att stanna vid.

Eftersom du vill åka ekonomiskt så skulle jag tro att det är buss som gäller. Titta på greyhound.com för prisideer.

Mat kostar som här, eller lite dyrare.

/PeterO
Av Hawaii
23 okt. 2016 17:56
Omöjlgt att veta men jag misstänker att du kan få problem med att ansöka om visum. Gör det lätt för dig själv och satsa på en resa som är på under 90 dagar, eftersom du då kan ansöka om ESTA, och undviker en massa obekväma frågor (och massor med extra besvär och kostnad) som du automatiskt får om du ansöker om visum.
24 okt. 2016 08:56
TACK så mycket :D >Citerat från Hawaii:
Omöjlgt att veta men jag misstänker att du kan få problem med att ansöka om visum. Gör det lätt för dig själv och satsa på en resa som är på under 90 dagar, eftersom du då kan ansöka om ESTA, och undviker en massa obekväma frågor (och massor med extra besvär och kostnad) som du automatiskt får om du ansöker om visum.

Citerat från Hawaii:
Omöjlgt att veta men jag misstänker att du kan få problem med att ansöka om visum. Gör det lätt för dig själv och satsa på en resa som är på under 90 dagar, eftersom du då kan ansöka om ESTA, och undviker en massa obekväma frågor (och massor med extra besvär och kostnad) som du automatiskt får om du ansöker om visum.
24 okt. 2016 08:57
TACK så mycket :D >Citerat från Peter_o:
Först och främst måste du ansöka om turistvisum eftersom du planerar att stanna längre än 90 dagar. (Tror det kostar runt 1.000 kr).

Ett enkelt hotellrum skulle jag tro du kan få för ca 5-600 kr (fast inte i New York), men du kan ju kolla in på t ex hotels.com på de orter du panerar att stanna vid.

Eftersom du vill åka ekonomiskt så skulle jag tro att det är buss som gäller. Titta på greyhound.com för prisideer.

Mat kostar som här, eller lite dyrare.

/PeterO