Tips gällande hyrbil

Av Aannahs
20 maj 2016 22:37
Visningar: 364
Hej!
Någon har tips på bra biluthyrningsfirmor? Vilka försäkringar är bra att betala för? :) Kanske någon även som vet hur vägarna är på norra Island nu i slutet på maj?
23 maj 2016 13:19
Citerat från Aannahs:
Hej!
Någon har tips på bra biluthyrningsfirmor? Vilka försäkringar är bra att betala för? :) Kanske någon även som vet hur vägarna är på norra Island nu i slutet på maj?
Jag bokade via Hertz, det var knappt dyrare än någon annan, samt så kan ett tips vara att skaffa mitt kort hos Santander då dom betalar upp till 20000 kr ifall något händer bilen, måndag-fredag=2590kr
Just nu har jag inte lagt till gravel protection eller sand and ash, vet inte riktigt hur jag ska göra då Santander betalar upp till 20000kr, hur kan man åka i en sandstorm och få skador för över 20000? för den nya självrisken man får för sand och ash protection är cirka 230000 isk samt blir den 0 för gravel protection
Av Vidde
8 juni 2016 15:27
Sommartid är risken liten att råka ut för sandstormar. Dock ska man kolla väderrapporten varje dag, man vet liksom aldrig med Island. Men visst kan sandstormar orsaka stora skador. På höglandet, exempelvis på delar av sträckan mellan Egilsstadir och Akureyri, har extrema sandstormar bokstavligen blästrat av lacken på bilarna och även krossat rutorna. Men det är extremfall och sker sällan sommartid.