Tips Floridas västkust

8 apr. 2014 06:26
Visningar: 1139
Resan till Florida i juni närmar sig med stormsteg. Två nätter är bokade i Ft Lauderdale (landar där) och sedan två nätter i Key West. Sedan har vi inte något inbokat ännu eftersom vi inte riktigt bestämt hur vi ska åka. Till Miami (South Beach) ska vi i alla fall.
Vi har inga planer att åka upp mot Orlando eftersom vi är 5 vuxna och inte vill spendera tid där, i alla fall inte den här gången.

Min fundering är västkusten och området från Naples upp till Fort Myers. Ni som varit där vad tycker ni är det bästa stället vad gäller staden, stranden och vad finns att göra/se?
23 apr. 2014 12:52
Hej!
Vi åker till Florida över jul och nyår och kommer bla att bo i Forth Myers Beach över jul (har vi tänkt). Mina systrar var där för två år sedan och blev helt förtjusta i detta ställe. Stor skillnad att bo i Forth Myers Beach än i
Forth Myers. De gjorde, och vi kommer troligtvis att hyra hus via airbnb,com. Skriv gärna hur det blev och var ni bodde,.
23 apr. 2014 14:41
Ja jag kan skriva lite när vi varit där och ja, Fort Myers Beach blir det i så fall. Vi vill ju naturligtvis på vid havet och kunna sola och bada.
Av Joru
4 maj 2014 15:38
Hej. Jag skulle rekommendera att ni åker en liten bit till norrut mot Sarasota och Anna Maria island. Väldigt fina stränder på väst sidan och massor att göra. Fantastiskt djurliv med delfiner, stingrays och manatees. Sen har ni Tampa och St. Petersburg strax ovan för lite storstads liv. Vi åker också till Florida i juni och ska den här gången vara där i 5 sköna veckor. En vecka på Anna Maria för lite avkoppling efter en hektisk vecka i Orlando och resten i och kring Ft. Lauderdale. /Johan
4 maj 2014 22:12
Tack för tipset!
Ska läsa om de ställen du rekommenderar, Låter härligt med fem veckor, tyvärr bara två för oss men bättre än inget alls,
30 maj 2014 10:54
Boendes i Sarasota blir mina tips kanske ngt
färgade, men världsklass stränderna finns i AMI och Siesta Key. Här uppe är tempot något högre, mer varierat utbud och medelåldern något lägre. Härifrån täcker man hela västkusten på 2h åt endera hållet.

Om ni väljer mellan Ft Myers Beach och Naples är det sistnämnda mer posh med en trevlig "stadskärna". Ta en vända till Marco Island och en dagstur till Sanibel oavsett resmål. Välsorterad outlet i Estero.

Hoppas ni får en underbar vistelse!
Av Jimmieh
30 maj 2014 12:01
Som tidigare skribent skrivet, gör ett besök på Sanibel/captiva. Några av världens bästa stränder att plocka snäckor och väldigt fina solnedgångar.

Jag har bara bott i fort myers beach , men gillade stället mycke. Skön avslappnad stämmning.
Vattnet är dock inte lika klart som på östkysten. Om man gillar gammla saker finns ett bra (dock relativt dyrt) antikvariat på sanibel, gammla coca-cola skyltar mm.
30 maj 2014 15:28
Tack för tipsen!
Nu har lite att välja på så får vi se vart vi hamnar.
24 juni 2014 06:57
Citerat från Mariebackman: Skriv gärna hur det blev och var ni bodde,.
Vi valde att bo i Naples i "old town" på ett mysigt hotell som heter White Sands Resort. Nära till stranden som var jättefin. Den enda nackdelen var att vi bara var där två dagar eftersom vi redan hade bokat Miami Beach, vi kan mycket väl tänka oss att åka dit igen.