Tips boende mellan Miami/Orlando

1 juni 2019 17:55
Visningar: 450
Hej!

Söker tips på boende ungefär halvvägs mellan Miami och Orlando.

Vi landar i Miami tisdag eftermiddag och ska checka in på hotellet i Orlando på torsdag. Vi har två små barn (1 och 4år) och vill inte ta hela bilresan i ett svep efter en lång flygresa. Eftersom boende och inträde till Disney är så vansinnigt dyrt tänkte jag att vi kan bo på något billigt i två nätter innan som ändå är helt OK. Viktigast är att det finns pool och är rent.. Kom med era bästa tips!! :D
Av Birgere
1 juni 2019 18:35
Däremellan finns absolut ingenting.
Stanna i närheten av Miami istället.
Miami Beach
Hollywood Beach
Ft Lauderdale
Är några naturliga ställen att kolla på och runt 1h från MIA.
1 juni 2019 20:10
Citerat från Birgere:
Däremellan finns absolut ingenting.
Stanna i närheten av Miami istället.
Miami Beach
Hollywood Beach
Ft Lauderdale
Är några naturliga ställen att kolla på och runt 1h från MIA.
Haha! Tack för tipset, men är inte intresserade av Miami :) Efter Orlando ska vi vara två veckor i Fort Myers så vi känner att vi kommer hinna se mer av Florida. Tänkt mest om någon hade tips på hotell eller trevlig stad på resvägen. Bonus såklart om det finns något kul att göra, men inte det viktigaste.
1 juni 2019 20:58
Vet inte vilken prisklass ni är ute efter, men kan rekommendera Best Western Plus Oceanside Inn. Vi bodde där för några år sedan. Vet att de renoverat efter det. Kommer ihåg att vi gillade deras frukost. Det finns pool och det ligger nära stranden.
Annars tycker vi att Hampton Inn är ett säkert kort. Där har vi aldrig blivit besvikna. Hampton Inn Ft Lauderdale Pompano var vi jättenöjda med. Lite längre till stranden (inte gångavstånd) med med pool.
Hoppas det var till lite hjälp!
1 juni 2019 21:55
N i kommer att vara helt slut när ni landat, kommit igenom kontrollerna, fått bagaget hämtat ut hyrbil och förmodligen vill ni bara äta och sova. Så stanna i närheten första natten och kör sedan vidare utvilade nästa dag.
2 juni 2019 20:07
Citerat från Vidakatten:
Vet inte vilken prisklass ni är ute efter, men kan rekommendera Best Western Plus Oceanside Inn. Vi bodde där för några år sedan. Vet att de renoverat efter det. Kommer ihåg att vi gillade deras frukost. Det finns pool och det ligger nära stranden.
Annars tycker vi att Hampton Inn är ett säkert kort. Där har vi aldrig blivit besvikna. Hampton Inn Ft Lauderdale Pompano var vi jättenöjda med. Lite längre till stranden (inte gångavstånd) med med pool.
Hoppas det var till lite hjälp!
Tack för svar! Jag hoppas på att hitta något billigare, men har dessa ställen i åtanke!
2 juni 2019 20:15
Citerat från Dalton17:
N i kommer att vara helt slut när ni landat, kommit igenom kontrollerna, fått bagaget hämtat ut hyrbil och förmodligen vill ni bara äta och sova. Så stanna i närheten första natten och kör sedan vidare utvilade nästa dag.
Tack för svar! Vi har flugit rätt mycket till NY så har bra koll på vad jag orkar efter en lång flygning. Är kvällsmänniska av rang så jag älskar att flyga västerut :D Men förstår hur du menar, vi vill av den anledningen inte köra hela vägen till Orlando. Barnen kommer säkerligen vara helt slut..

Har du något tips på prisvärt boende i närheten av Miami?
Av Birgere
2 juni 2019 20:42
Citerat från Louise_80:
Citerat från Birgere:
Däremellan finns absolut ingenting.
Stanna i närheten av Miami istället.
Miami Beach
Hollywood Beach
Ft Lauderdale
Är några naturliga ställen att kolla på och runt 1h från MIA.
Haha! Tack för tipset, men är inte intresserade av Miami :) Efter Orlando ska vi vara två veckor i Fort Myers så vi känner att vi kommer hinna se mer av Florida. Tänkt mest om någon hade tips på hotell eller trevlig stad på resvägen. Bonus såklart om det finns något kul att göra, men inte det viktigaste.
Tar ni omvägen via 1:an eller A1A eller västkusten så hittar ni ju ställen att tillbringa 2 nätter men som jag skrev efter Turnpiken finns absolut ingenting.
3 juni 2019 11:22
Här har jag bott 2 ggr. Fattar inte varför det är så billigt med pool och bra frukost för att vara USA, får man Philidelfia ost är det ju över snittet för hotellfrukost. Visst det ligger vid A1A så mycket trafik men kyl å micro på rummet + 2 min med bil till Publix och kort promenad till restauranger. Dessutom 5 min körning till FLL Beach gör det perfekt. Ta 2 nätter där sedan kör 95:an eller Turnpike rakavägen till Kissimmee, kystvägen är alldeles för tidsödande. Har ni bokat Kissimmee? för ska ni på Disney bor ni väl där? https://sv.hotels.com/ho571079/?display=description
3 juni 2019 15:31
Citerat från Brycecanyon:
Här har jag bott 2 ggr. Fattar inte varför det är så billigt med pool och bra frukost för att vara USA, får man Philidelfia ost är det ju över snittet för hotellfrukost. Visst det ligger vid A1A så mycket trafik men kyl å micro på rummet + 2 min med bil till Publix och kort promenad till restauranger. Dessutom 5 min körning till FLL Beach gör det perfekt. Ta 2 nätter där sedan kör 95:an eller Turnpike rakavägen till Kissimmee, kystvägen är alldeles för tidsödande. Har ni bokat Kissimmee? för ska ni på Disney bor ni väl där? https://sv.hotels.com/ho571079/?display=description
Tack för svar! Väldigt billigt hotell, låter som ett bra tips för oss att bara sova en natt på och sen åka vidare. Tack också för tips om att ta inlandsvägen till Orlando!

Vi har bokat ett Disney hotell i 4 nätter så det är klart. Och vansinnigt dyrt! Därför vi gärna tar lite billigare hotell längs vägen..

Håller med om frukost på amerikanska hotell/motell. Tycker inte det gör så mycket när det finns så mycket mysiga frukost restauranger. För barnen är det ju jättekul att gå på dinner och äta pannkakor, blir en del av den amerikanska upplevelsen :)
4 juni 2019 13:54
Tack för alla bra tips!

Efter lite efterforskningar har vi bestämt oss för att stanna två nätter i Jupiter. Känns som en lite lugnare stad vilket kan vara skönt innan Disney-hetsen börjar.. Hittade denna trevliga sida med tips för barn i Jupiter, the turtle sanctuary låter som att det kan vara fint för vår fyraåring :) https://www.travelingmom.com/free-florida/things-to-do-in-jupiter-fl-with-kids

Har bokat detta hotell, hoppas det blir bra. https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g34335-d80384-Reviews-Best_Western_Intracoastal_Inn-Jupiter_Florida.html

Jag återkommer med recension i november :)