Thailand december 2008 - tips mottages

1 aug. 2008 13:04
Visningar: 335
Under december (drygt tre veckor) är vi två par som gör återbesök i Thailand. Planeringen har väl inte varit den bästa. Första veckan är delbokad på Koh Chang med tänkta turer till intilliggande öar under veckan. Sista veckan är bokad i Hua Hin. MEN är det någon som kan tipsa om hur vi gör med mellanveckan utan att det blir för mycket resande. Den här gången hade vi tänkt skippa södra Thailand.

Varma sommarhälsningar
Av Mpc
1 aug. 2008 15:13
Ni ska ta er till ön ko samet ön ligger ca tre timmars bussresa i från ko Chang till Ban Phe heter det lilla samhället där färjan går ut till Ko Samet eller så stannar ni i provins staden Rayong

läs lite här http://www.kosamet.net/svenska.html
1 aug. 2008 18:11
Hej håller med om ko Samet men köper man paketresa dit kan man få betela dyrt för rummen, Boka hellre rum själv och ta bara båtresan
det blir billigare men är lite krångligare.
Älskar inte Pattaya , men två tre dagar är ok. Öarna utanför kan man besöka som dagtur. Jomtien utanför Pattaya. år helt ok också.
Om man är där skall man besöka den härliga trädgårdsanläggninmgen ngn mil utanför. Där är det dessutom en stor show varje dag
med elefanter dans Taiboxning mm. Kommer inte ihåg namnet men det är värt ett besök och tips finns på resebyrån
Ha det bra på resan hälsar AM
2 aug. 2008 00:30
Men - hallå, bättre idéer måste det väl finnas även hos er som är lite äldre.-....
Av Mpc
2 aug. 2008 00:37
nej det ser illa ut
2 aug. 2008 09:45
Jag har funderat och planerat kring Thailandsresa ca 4 veckor i mars/april nästa år. Det är inte lätt att hitta något som passar en ;o) Kan Bangkok vara ett alternativ för er? Visst det är storstad men det går ju att göra utflykter därifrån. Ex vis till Kanchanaburi (hoppas stavningen blev hyfsat ok), huvudsyftet för oss är att besöka Tigertemplet och träffa tigrarna där. Bron över floden Kwai finns här också (om ni känner till filmen med samma namn). Dessutom säger 'alla' att billigaste shoppingen får du i Bangkok.
2 aug. 2008 10:34
Om ni passerar Pattaya via landvägen så att säga tycker jag verkligen ni ska ta någon timme till att besöka The Sanctuary of Truth. Nu är ju inte jag "lite äldre" men jag tyckte det var ett imponerande byggnadsverk, för att inte tala om meningen med det. Om jag inte minns de fel har de guidade turer och det var en särskilt speciell känsla att få slå sig ner och hacka lite själv :)
Kanske mer som en utflykt då jag inte var särskilt förtjust i övriga Pattaya...
Hoppas planeringen slutar i en härlig vistelse i alla fall!
Av Sugus
2 aug. 2008 10:48
Tycker ni ska skippa Koh Samet, tycker inte det finns någon charm på ön. Däremot är Bangkok 3-5 dar ett måste, även om ni varit där tidigare så finns det så mycket att se och uppleva. Beträffande bad så har jag inga bättre tips än ni redan fått.
11 okt. 2008 15:20
Hej jag gör samma resa som er tror jag!
Jag bara undrar om det är någon som vet hur man tar sej till koh samet från bangkok eller hua hin ??
11 okt. 2008 16:05
Hejsan.
Vi gör oxå samma resa, dock bara på två veckor, en vecka KC en vecka HH.